Spil Guider > videospil > alle video game > 'DmC: Devil May Cry' anmeldelse

'DmC: Devil May Cry' anmeldelse

DmC: Devil May Cry
vil udfordre purister i serien med sin helt nye tage på Dantes historie, men er det genstart en himmelsk oplevelse, held relancerer franchisen samtidig bevare seriens varemærke handling oplevelse?

Ninja Theory (skaberne af Heavenly Sword
) tog fat i den populære Capcom franchisen tilbage i 2010 og stod over for en stormløb af forargede fans, der foragtede Dantes nyt look. Flash-forward tre år og ting har slået sig ned lidt, efter udgivelsen af ​​nye marketing indhold og en demo, men for dem, der stadig er i tvivl, så lad os sætte disse bekymringer til hvile.

Den første ting spillere vil varsel er ændringen i tonen. Dette er et meget mørkere spil, der opgiver de anime-stil gags og tegneserieagtige vold af de seneste serier poster. I stedet får vi mere realistiske, voksne tegn. De alt for udførlige kostumer og osteagtig vittigheder har taget et bagsæde - så dem, der nød alle Fedtmule drilleri bliver nødt til at justere. Ikke at sige, at der ikke er drilleri, det er bare meget, meget bedre og, denne gang, scriptet er smartere og mere kantede og mere relatable. Stadig en badass.

Endnu vigtigere er spillet mere rå og realistisk. Ingen ville blive fanget døde siger nogen af ​​linjerne, der tales i den oprindelige serie, men i den nye DmC
, det er ikke så svært at forestille sig. Det er en meget anderledes stil, men spillerne vil stadig finde masser af grin. Den gamle DmC
hæfteklammer er der stadig, dog, og der er masser af smarte one-liners til nye og gamle fans at nyde. Alligevel dialogen mellem tegnene er, hvor scriptet virkelig skinner - en masse kredit bør gives til kvalitet forestillinger fra stemmen aktører. Dante er særlig stor, og hans skuespiller pustet nyt liv i, hvad der var blevet, for nogle, en forslidt karakter

I DmC
Dante vokser mere end i alle fire originale titler -. Hvor hvert spil havde ham startende som wisecracking og fantasifulde med nogen reel bue til tegnet. Denne gang Dante er mere tilbageholdende med at spille helten og er alt andet end fantasifulde. I stedet er han en vellidte enspænder, der bliver belemret med ansvar og skal vende sin ukendt fortid. En eller anden måde, gennem denne personlige vækst, det gør denne nye Dante lyst endnu mere af en helt end originalen. Main skurk Mundus, som nu har et ansigt og personlighed til at matche, jagter Dante og er udbredt i hele spillet i modsætning til den oprindelige, hvor han er relativt ude af syne indtil udgangen.

Vær med i vigtigste stemmer så godt er Kat, en heks og semi-sidekick, og Dantes tvillingebror Vergil. Virgil er hverken så stille eller ond som hans modstykke, men er lige så snu og klog. Det er en fantastisk cast af figurer og spillere vil nyde at komme til at kende dem alle. Kat viser Dante den underjordiske modstand.

Kunsten retning er en af ​​spillets fineste point. Som nævnt før, er kostume design blevet tonet ned for at føle sig mere realistisk og moderne. Fjendtlige designs er ofte både dele grotesk og smuk. Der er mange øjeblikke i spillet, hvor kunsten afdelingen udnyttede flere forskellige stilarter til at hjælpe fortælle historien. Historien om Sparda, for eksempel, er fortalt gennem graffiti på væggene i en forfalden park. Senere spillet udnytter levende kridt tegninger under scener af redegørelsen. Mange af de niveauer drage fordel af disse kreative ideer.

Level design er spændende, unikke og en risikabel afvigelse fra den oprindelige serie. Mens der er kun et par puslespil elementer, de forskellige kapitler er konsekvent original, frisk og, vigtigst af alt, sjov. Dante er sjældent i den virkelige verden, der ofte bliver trukket ind i limbo (den dæmon verden) hvor tingene er en snoet afspejling af, hvad der er til stede i virkeligheden. Dette giver måde at rigelig kreative forretninger og friheder med level design, ofte dreje verden omkring i en infernalsk M. C. Escher og Salvador Dali hybrid.

Stages er betydeligt mere lineær, og det er svært at gå tabt. Men med en overflod af hemmelige godbidder til at opdage, vil spillerne brug for ekstra tid til at udforske alle de krinkelkroge. Strøet hele niveauer er bonus etaper ulåst af skjulte nøgler og fortabte sjæle, som kan frigives til ekstra valuta i form af røde kugler. Orbs kan bruges på alt fra powerups til sundhedsmæssige påfyldninger. Limbo er bagvendt.

Selvfølgelig ville ingen niveauer være komplet uden tonsvis af fjender at kæmpe. Der er mange forskellige typer af onde kræver en række forskellige strategier. Hver har deres egne mønstre, som vil variere afhængigt af sværhedsgrader og læring dem kan være en ligefrem opgave. Men det er derfor, vi elsker det. Flere fjender har immuniteter på visse typer af våben og svagheder til andre. Våben skal ændres på flue i varmen i nogle intense kampe -. Men evnen til at skifte tingene op er et højdepunkt i kampsystemet, som er blevet forfinet til perfektion

Det er den bedste kamp set i en Devil May Cry,
grundet den kloge mekaniker af engel og dæmon våben. Der er virkelig ikke nogen anden måde at beskrive det. Dante får et arsenal, men denne gang er det mere overskueligt. Våben kan ændres hurtigt under kamp for at udnytte deres unikke egenskaber, hvilket er afgørende for både strategi og fluiditet af spillet. Visse fjender vil kun være sårbare over for enten engel eller dæmon våben og mekanikeren bærer over til chefer samt -. Indse, hvor og hvornår man skal bruge visse våben vil være afgørende

Angel og dæmon våben også udnyttes uden for kamp at krydse verdens og gribekroge er en af ​​de vigtigste aspekter af spillet. Krogene kan hjælpe Dante stige til en høj afsats, Propel ham gennem luften - eller, vigtigst af alt, trække fjender mod ham for sindssygt seje combos (som er meget lettere at opnå denne gang). Ligesom før, vil spillerne få en rang i slutningen af ​​et niveau. En god rang vil score spillere opgraderinger, som kan bruges på evner både generelle til Dante, samt specifikke for våben. Der er et ton af dem, og de er forholdsvis let at opnå. Disse fyre sutte

Den overordnede problem er faktisk ganske let -. Selv på normal tilstand. Spillere vil finde sig at opnå S eller højere ranking ved blot at kæde sammen combos og undgå døden hele hovedhistorien. Heldigvis er der mange forskellige sværhedsgrader for spillere at vælge imellem, herunder en Himmel og Helvede mode, hvor både Dante og hans fjender dør i et hit eller, for de masochister derude, helvede og helvede tilstand, hvor kun Dante dør fra den ene hit . - yikes

Der er meget, der tilbydes i DmC: Devil May Cry
. Fra multi-dimensionelle karakterer, en dybere historie, en moderniseret og raffineret kampsystem, og smuk kunst retning; dette er, uden skyggen af ​​tvivl, den bedste Devil May Cry
til dato. Skeptikere bør opgive deres fordomme og give denne en chance. Alle andre bør spænde på for et helvede af en tur