Spil Guider > videospil > alle video game > 'Aliens: Colonial Marines' anmeldelse

'Aliens: Colonial Marines' anmeldelse

Efter mange forsinkelser og flere pressen begivenheder, Aliens: Colonial Marines
endelig ramt butikshylderne denne sidste tirsdag. Utvivlsomt har gamere allerede set mange af de gameplay videoer derude (tjek vores første indtryk og først 20 minutter video), er der stadig dele af Aliens: Colonial Marines Hoteller, som er værd at se på fra et mikro perspektiv , for at finde ud af, hvor præcis det hele gik galt

Fra det første billede, Aliens:. Colonial Marines
sætter sig op til at være en skuffelse. Rough teksturer, opstyltet dialog, der kommer ud som selvstændige lyd bytes, og dårlig animation og læbe-synkronisering pest enhver cut scene, hvilket gør hver historie beat eller plot set-up helt distraherende. Colonial Marine
s 'historie er designet til at være en post- Aliens
fortælling, men det er egentlig bare en vulkanisering af ikoniske steder fra, at James Cameron film.

Som korporal Winters, spillere starter først på den ledige Sulaco, forsøger at stykke sammen, hvad der skete med skibets oprindelige besætning (dvs. Ripley, Hicks, Bishop, etc ...). Selvfølgelig, hvad spilleren finder er et overflødighedshorn af Xenomorphs forsøger at eviscerate dem på hver tur. Spillet indeholder også nogle Weyland Yutani soldater, som er blot rundt for at give en anden fjende type.

Der er noget at gøre med at studere Xenomorphs, og der er nogle dele, der binder ind i Aliens
historie, men i sidste ende bindevævet er tynd, og historien bue selv er banal. Må ikke gå i forventer en slags grand åbenbaring, eller nogen forklaring på, hvad der skete mellem Aliens
og Alien 3 fotos, det er simpelthen ikke er der.

Uanset om det er kæmper WY soldater eller de Xenomorphs, Colonial Marines
er en standard, by-the-numre FPS oplevelse. Der er en håndfuld af våben på spillerens rådighed, herunder et par specielle enkeltstående våben (som en flammekaster og en auto-targeting LMG). Dog vil spillerne opdage, at stormgevær som primær og shotgun som sekundær loadout fungerer fint.

For at være ærlig, det virkelig er ligegyldigt, hvad våben spilleren bruger, fordi AI er bare almindelig dum. De menneskelige fjender veksler mellem at løbe omkring hovedløst og krybe i dækning uden nogen følelse af selvopholdelsesdrift; og Xenomorphs uendelige oplade afspilleren, vender sig i øjeblikkelig haglgevær foder. Der er et par fjendtlige typer inden for hver kategori (f.eks Xenomorphs der spytte syre og Weyland Yutani tunge typer), men det hele er bare én stor skydebane. Det bliver endnu værre for holdkammerat AI, der kan faktisk dræbe fjender ét sekund og derefter skyde på en væg næste. Ja, jeg faktisk fangede mine holdkammerater skyde på absolut intet mere end et par gange.

Tidligt om, spillere vil opdage, at Colonial Marines
er ikke så udfordrende, og hvad det giver som vidt skydespil er bekymrede er en mindre-end-middelmådig oplevelse. Tilfældigt skyde forskellige fjender uden kontekstuelle feedback eller mindlessly musetryk er ikke sjovt, det er faktisk virkelig kedeligt. Den sidste boss kamp, ​​for eksempel, kræver, at spilleren løbe rundt og trykknapper.

Der er pletter, der er vanskelige, men det er ikke ved design, er det næsten ved et uheld. Spillet gavmildt spreder sundhed packs og rustninger i hele dens niveauer, men oftentimes det er svært at forudsige, hvor meget skade spilleren tager. Samtidig er der fjender, der vil gyde ud af ingenting - nogle gange bag spilleren - eller fange dem i et hjørne og affald dem let. Dying ville ikke være meget af en plage enten, men spillets checkpoint system er forfærdeligt - efterlader lange strækninger mellem fjendtlige møder. Der er ikke noget mere demoraliserende end at komme igennem en 5-minutters sekvens, tage ud dusinvis af fjender, blot for at dø, og er nødt til at starte forfra. Det er en lille brokke, men manglen på praktiske checkpoints er en reel misstep.

Der er også et særligt afsnit i spillet, hvor spilleren er frataget deres våben og bedt om at listende gøre deres vej gennem kloakkerne. Det bryder op monotoni af, hvad der er en meget remse oplevelse, men sekvensen selv kan koges ned til første person til fods. Spredt over hele niveauet er Xenomorphs der reagerer på lyde, og for at undgå dem alle spilleren skal gøre, er at gå langsomt. Nogle vil måske kalde det unikt, men det kommer på tværs som fyldstof

Alt i alt er dog, at skydning er acceptabel -. Spillere sigter ned tønden, brand, og fjenderne tager skade. Så det er svært at være alt for negativt om en sub-par FPS når, i det mindste, det fungerer. På den anden side, spillets præsentation er en fuldstændig katastrofe. Beyond bare de forældede og ru-rundt-the-kanter grafik og lyd, spillets animationer og level design er ekstremt fattige. Ofte er det svært at skelne Xenomorphs fra baggrunden, især de meget små facehuggers. Samt, de forskellige Xenomorphs ser fint ud fra et design synspunkt, men deres bevægelse og angreb animationer er alt for grim til ikke at påpeges

Når 6-timers singleplayer kampagne har nået sin konklusion -., Som omfatter adskillige kampe med den Xenomorph dronning - spillere kan tage oplevelsen online for nogen af ​​spillets multiplayer modes. Tilstandene selv er riffs på standard Team Deathmatch, samarbejdsvillig, eller objektive-baserede tilstande, men det er mulighed for at spille som en Xenomorph der er den virkelige draw her. Desværre den manglende balance mellem de marine spillere og Xenomorphs kan føre til nogle seriøst ensidige kampe.

Xenomorphs har den iboende evne til at fornemme fjender gennem vægge, og marinesoldater har den ekstra bonus af bevægelsen tracker, der, på overfladen, burde have afbalanceret de to muligheder. Desværre gameplayet kun balancere udvidet så langt, forlader marinesoldater meget stærkere end de Xenomorphs hvis de blot tilbage i et hjørne og hunker ned med deres trup. Så mens du spiller som Xenomorphs er unikt og sjovt, det vil ikke føre til alt for mange sejre. Men rekvisitter til udviklerne til at skabe en multiplayer oplevelse, der gør bedst brug af Aliens
IP, selv om nogle spillere vil komme tilbage til det efter den første uge.

For et spil, der var under udvikling til denne lange, Aliens: Colonial Marines
omdefinerer begrebet skuffelse. Dens ru grafik, forfærdelige animationer og generisk kamp vende, hvad der kunne have været en middelmådig shooter i en forfærdelig én. For at være fair spillet er ikke uspillelig, det er buggy animation og tilfældige øjeblikke hvor fjender forsvinder i den blå luft er ikke en hindring for at føre valgkamp progression, men hvorfor nogen ønsker at gøre fremskridt forbi den første time er et mysterium.

Hvad værre er at dette er et spil, der udnytter en elsket sci-fi-ejendom at suge så mange $ 60 indkøb ud af fans som det kan. Aliens
trofaste har allerede vist deres vilje til at springe med hovedet først ind i noget, der løst forbinder til franchisen, så i den henseende eksistensen af ​​ Colonial Marines
føles udnyttende. Selvom det er svært at vide, hvem har skylden (vigtigste udvikleren Gearbox Software hævder meget af kampagnen blev outsourcet til TimeGate), Aliens