Spil Guider > videospil > alle video game > 'BioShock: Infinite' anmeldelse

'BioShock: Infinite' anmeldelse

Det var aldrig vil være nemt for BioShock: Infinite
. Levere en triple-A spil i dagens marked er en høj nok for at den bedste af studierne, men lever op til forventningerne om at være "den åndelige efterfølger til det højest ratede first person shooter nogensinde« er en monumental opgave (tryk holdets optaget til følelse). Men Irrational Games aldrig bakket ned fra udfordringen, med studiet hoved Ken Levine lovende et spil slutter i modsætning til alle før

Kommer fra hovederne bag Bioshock
-. Et dystopisk kig på uhæmmet videnskabelige og kunstneriske udvikling - < em> BioShock: Infinite
er ikke så let at klassificere. Det bærer stadig en stærk moralsk, intellektuelt og følelsesmæssigt spørgsmål på sin kerne, men i betragtning af hvor langt skytter er kommet siden studiets sidste udgivelse, er en idé stadig alle, der er nødvendige for en nær perfekt spiloplevelse?

Da det viser ud, er det ikke. Heldigvis, det er ikke et problem takket være Infinite
's rige og lagdelte tilgang til miljømæssige design, kunst retning, animation, og open-ended kamp møder. Og mens BioShock:. Infinite
kan ikke være overdrevent "preachy 'undersøgelse af amerikansk exceptionalisme eller patriotisme køre grasserende at nogle forventede, det er sikkert at sige, det er en bedre spil end sin forgænger i de fleste måder

< p> det er ikke til at sige, at de større temaer eller ideer bliver udforsket hele løbet af Infinite
's kampagne er ikke så godt udformet eller intelligent indrammet som for sin forgænger, men hvis < em> BioShock
bevist, at dette hold kan fremsætte en erklæring om menneskelighed, Infinite
's mål er langt mere specifikke. Med andre ord, de to karakterer i hjertet af denne historie er, hvad der betyder noget, ikke hvad styrker eller idealer formet den verden, de bebor. Skalaen starter mindre, og generelt bliver der, hvilket betyder en strammere, bedre tempo gennemgående linje for spillere at få fat på, og hænge på på livet løs, da verden omkring dem begynder at smuldre.

I stedet for en navnløs, ustemt hovedperson , Infinite
er centreret på Booker DeWitt, en tidligere Pinkerton agent og soldat, der var vidne til Wounded Knee Massacre på første hånd. Spilleren er kastet ind i spillet uden forklaring eller tilbage historie, simpelthen hyret til at finde en pige, og et foto for at identificere hende. De hentydninger til BioShock
er klare fra starten, men det er ikke længe, ​​før de måder, hvorpå Irrational s storytelling færdigheder har forbedret blevet klar.

Meget er blevet lavet af Columbia, byen i himmel og baggrund af Infinite
's handling, men med hver ny fase, scene, museum, og hal af vidundere byens fremmede natur og misforhold tip at en Columbia er ikke så avanceret eller idyllisk, som det ser ud. Den maleriske stemning giver snart måde helt, som borgere og politi tænde Booker da han forsøger at opspore Elizabeth og flygte til New York City. Finde hende stiller en række udfordringer, men når Booker og Elizabeth gå sammen om at undslippe, starter den virkelige kamp.

Borgerne i Columbia er loyale over for Zachary 'Profeten' Comstock, en religiøs fanatiker, der har oprettet flydende by som et paradis for ekstremisme, hvide overherredømme, og tilbedelse af USAs grundlæggere. Det er overflødigt at sige, er Booker forsøg på at 'gratis' Elizabeth fra hendes folk mødt med modstand fra fjender både store og små, hvilket betyder hans militære erfaring kommer i særligt handy (og fungerer som baggrund for en af ​​spillets mest mindeværdige sekvenser).

de politiske rivalisering og forskydninger i magt, der opstår som den oprørske vox populi gevinst jorden holdes stort set til periferien, og beslutningen er en klog én. Ved at holde sig til forholdet mellem Booker og Elizabeth - alt andet end en lige linje fra start til slut - plottet formår at blive på punkt, og undgår at blive et sidespor af nogen antallet af potentielle tangenter at mindre spil ville forfølge med fare for at falde i clichà © s

politiske kampe og løb optøjer aldrig afskrække Booker fra sin overordnede mål:. få Elizabeth, og få hende ud. De tegn motivationer kan være enkel, men sat i en verden så undertrykkende og varieret, oplevelsen skaber balance, der holder spillerne bevæger sig, kontinuerligt spurgt og drillet af parrets drilleri, bragt til live af stemmeskuespillere Troy Baker og Courtnee Draper. < p>

selvfølgelig enhver samtale om skrivning og tegn af Infinite
skal begynde og slutte med Elizabeth. Ikke at overdrive succeser, at studiet har opnået med deres førende dame, men efter at have spillet gennem Infinite, kan gamere aldrig igen vil acceptere en in-game escort, der er sårbar, utiltalende, eller en hindring for gameplay.

Uanset om det er Elizabeths evne til at nasse ammunition, sundhed kits, eller Salte (bruges til brændstof Booker s "Vigors," overnaturlige angreb) gør bekæmpe møder nemmere, ikke sværere med hende på slæb, eller den utroligt godt instrueret animation og ydeevne, Elizabeth er sikker på at være en af ​​de mest mindeværdige kvindelige video spil tegn inden længe. Irrational ønskede at opnå noget særligt med Elizabeth, og resultatet er en bragende succes.

Ud fra et rent teknisk synspunkt, at valget har Elizabeth føre
, ikke mindlessly følge spilleren i hele Colombia, og interagere med miljøet snarere end stå og vente al hjælp build fordybelse. Tilføj hendes praktiske i kamp, ​​og spillerne vil faktisk være at føle, at de spiller igennem spillet med
hende, hvilket i sig selv er en bedrift.

så vi ikke glemmer, BioShock : Infinite
er et skydespil, ikke en interaktiv film. Ingen forventede et studie som Irrational at levere en sub-par eller uinteressant kamp loop - det er de samme mennesker, der bragte os Houdini Splicers og Big Daddies - men selv hvis de enkelte møder er ikke helt så entydigt mindeværdigt som dem i BioShock
(for det meste) skiftet i retning er klar; de ikke har sat sig for at skabe de mest dramatiske scriptede
actionsekvenser, men giver spillerne med en større pose tricks med at tackle kamparenaer.

Slutresultatet er en shooter oplevelse så forskellige som spillere ønsker det skal være: spillere, der foretrækker en hit-and-run strategi vil arbejde sig gennem standard soldater med lethed, og tomme klip efter klip i større mini-chefer. For de mere eventyrlystne spillere, vil blandingen af ​​Skylines, Vigors, brutale nærkampe og både præcision og eksplosive våben gør en slagmark din legeplads, med flere store træfninger spredt over hele kampagnen.

Det ville have været rart at se flere variationer i fjender (ditto for næsten enhver moderne shooter) eller flere møder bygget op omkring større eller flere farlige chefer, men den side virkning af beslutningen er, at spillere er venstre ønsker mere. Den Songbird forbliver mystiske og skræmmende, aldrig blive en forudsigelig tilbagevendende chef, og mere aparte fjender optræder i de senere faser vil banke spillere off-balance lige når de tror, ​​de har fundet ud af alt, hvad spillet har at byde på.

det bliver i sidste ende klart, at udviklerne har designet handlingen til at tilbyde spillere en chance for at eksperimentere og kombinere strategier, ikke teste deres fyrighed. Med andre ord: døden er langt mindre hyppige end nogle kunne forvente, da flytte spillere gennem historien er den højeste prioritet. Og i historien afdeling, Infinite
er en af ​​de mest inspirerede og godt udført historier i denne generation.

Fans bekymrende, at den ekspansive og high-profil markedsføring for spillet ville forlade par overraskelser er også heldig, som Infinite
packs en twist, der sætter BioShock
's til skamme, og formår at være både afslørende og stærkt varslet hele. En fed twist eller afsløre, er ikke umuligt at opnå, men efter det igennem til målstregen kræver overbevisning, og irrationel ikke skuffe

BioShock:. Infinite
er bygget af historie og atmosfære første, der alene gør det til et must-play oplevelse for enhver respekt shooter fan. Forudsat et eventyr, der er så mindeværdigt som det er inspireret, er vi villige til at acceptere kamp, ​​der forsøger at tilbyde en uendeligt underholdende og visuelt imponerende oplevelse i stedet for at genopfinde den dybe tallerken.

Bare i tilfælde spillets sidste øjeblikke forlade dig skrabe dit hoved, skal du huske at tjekke vores BioShock:. Infinite
Ending Forklaret indlæg

BioShock: Infinite