Spil Guider > videospil > alle video game > 'Metro: Last Light' anmeldelse

'Metro: Last Light' anmeldelse

Ved 3-timers mærket, Metro: Last Light
spillere har været igennem så mange forskellige erfaringer, som de vil være i tvivl lige hvad slags spil de spiller. Mens 4A Games arbejder inden for et temmelig standard FPS rammer, hvad de gør for at gøre Last Light
føle sig unik, trods eventuelle mangler, hjælper deres titel standout fra flokken. Er det nok til at gøre det værd at anbefale? Læs videre for at finde ud af.

For dem bekendt med serien, her er en kort introduktion til en verden af ​​ Metro 2033
. Det nukleare apokalypse har udslettet en stor del af Ruslands befolkning, og de ulykkelige overlevende flygtede ind i landets metro tunneller at undgå udsættelse for stråling. I årtier menneskeheden lært at overleve i den mørke metro, mens overfladen er giftige miljø muteret ethvert og alt efterladt. Så mens de metro-boligen mennesker nedenfor er tvunget til at kæmpe med hinanden for mad, vand og forsyninger, de også lever under konstant trussel om angreb fra et vilkårligt antal monstre.

I det første spil, vores tavse hovedperson Artyom brugte et missil silo at udslette de "mørke", muterede versioner af mennesker. I Last Light
, Artyom kommer til den erkendelse, at hans beslutning ikke kunne have været menneskehedens bedste interesse, og så han sætter ud i jagten på en ung Mørk One - potentielt den sidste tilbage i eksistens. Langs sine rejser, vil Artyom finde sig selv trukket i alle retninger, som han kæmper med og mod de stridende parter, der er poppet op i Rusland circa 2033. Og mens overfladen barske miljø synes en usandsynlig sted at rejse, vil spillerne opdage sin creature- befængt, krigshærgede landskab er langt mere indbydende end de svagt oplyste tunneler metroen.

Sidste Light
's historie starter langsomt og ramper op, indtil det bliver næsten uigennemtrængelig ved udgangen. Det er ikke til at sige, det er dårligt, bare svært at følge. Ved udgangen, vil de fleste spillere har en overflade niveau forståelse af fortællingen, men de forskellige overnaturlige elementer i spil efterlod mig mere end en smule forvirret

Selv om det ville være nemt at regningen Metro:. Last Light
som en traditionel FPS, er der meget mere i det end det. Det er måske ikke den åbne verden miljø i en Fallout
eller Far Cry
, men Last Light
's kamp, ​​specielt i sekvenser med menneskelige fjender, tilbyder lige så meget frihed som nogen af ​​disse spil. Som spillere veksler mellem reelt uhyggelige overlevelse horror sekvenser og ligetil, men tempofyldte skyderier, der er afsnit (normalt fjendtlige skjulesteder eller forposter), der kan være afsluttet i en række forskellige måder.

Spillere kan rippe gennem dem, som de ville en standard shooter, eller de kan holde til skyggerne og afslutte hele niveau uden at dræbe en enkelt fjende. Eller, hvis så tilbøjelige, kan spillerne stealth dræbe et par fjender, starte en ildkamp med en lille gruppe, og derefter luske tilbage ud til skyggerne. Begge metoder er tilfredsstillende, og begge er helt levedygtige.

Når op mod ikke-menneskelige fjender dog kampen bliver mere af en blandet landhandel. De shooting mekanik er helt kompetent, men ikke-menneskelige fjender ikke fremmer den type kreativitet, at de menneskelige dem gør. Der er en eller to sekvenser tidligt om inddragelse spider-lignende fjender, der er temmelig kreative, men resten af ​​creature møder er ret kedelig. Mens menneskelige fjender vil have en vis følelse af selvopholdelsesdrift, og vil aktivt søge spilleren baseret på deres sidste kendte position, vil de fleste af de skabninger gøre noget mere end opladning hovedkulds.

Ser man på gameplay som helhed dog, Metro: Last Light
har en masse at byde på. 4A Games låner fra flere forskellige genrer (stealth, survival horror, ren handling), og finder en måde at gøre hver arbejde i deres spil verden. Det er kun, når spillet skubber mod sin konklusion, at det begynder at komme væk fra skinnerne. Med andre ord, friheden går væk, og spillet begynder at føle sig som et derivat shooter. Det er fordi spillets verden i Metro
er så dejligt opfindsomme og rige med detaljer, en masse spillere vil tilgive det meste af gameplay mangler.

Selvom gameplayet er ujævn, de fleste vil presse fremad gennem < em> Metro: Last Light
ufortrødent. Spillere, der elsker at stikke rundt vil især nyde Metro
, som store dele af spillet er udelukkende helliget til at skabe en følelse af sted. Hvert niveau føles som om det har sin egen personlighed, og er designet specielt til gamere, der ønsker at aflytte hver samtale, og ser i hvert hjørne. Det skal også nævnes, at de svagt oplyste tunneler og tørre, overjordiske miljøer ser exceptionel på pc'en. 4A Games 'motor er i stand til nogle virkelig imponerende visuals. Karakter animationer, på den anden side, ser lidt for opstyltet

Spillet har også snesevis af små blomstrer -. Som at være i stand til at tørre blod fra din gasmaske, eller opladning din lommelygte med et håndsving - der hjælper føje til stemning og atmosfæren. Få spil kan trække fra no-HUD mulighed, mens der stadig kommunikerer alle de relevante oplysninger, men Last Light
lykkes og derefter nogle. Design er naturligvis kun en del af det endelige produkt, men 4A fortjener stor ros for innovation og kreativitet

På det tidspunkt de kreditter rulle på Metro:. Last Light, kan
spillerne være uklar på historien, lidt skyggefuldt på afspilleren figurens motivationer, og lidt underwhelmed ved en noget derivat tredje akt, men de få kvababbelser bør ikke overskygge, hvad spillet bliver ret. Et spil verden, der er værd at udforske, og nogle ægte sort i gameplayet hjælpe med at tage, hvad der kunne nemt have været en standard shooter, og gjort det en samlet fornøjelig oplevelse.

Spillet er på ingen måde perfekt, men hvad last Light
får ret sker det med et behov for ikke at komme med, men at være original. Få spil tilbyder hurtig action og humørsyg, atmosfærisk udforskning, og endnu færre kan believably gøre de to arbejde. Havde det stak landing og tabte nogle af de tankeløse skydebaner, Metro: Last Light
kunne have rivaled nogle de bedste skytter denne generation har at tilbyde. Alligevel er det stadig værd at checke ud

Er du ser frem til Metro:. Last Light
? Lad os vide i kommentarerne nedenfor