Spil Guider > videospil > alle video game > "State of Decay 'anmeldelse

"State of Decay 'anmeldelse

Undead Labs blev grundlagt i 2009, i det tykke af genopblussen af ​​zombie dille film som Dawn of the Dead
som hjalp puste liv tilbage i genren. Mens studiet eneste fokus på nichemarked af zombie-relaterede spil kan være en smule begrænsende, til at gå op på deres seneste første udgivelse State of Decay
ville være en alvorlig fejltagelse.

Den åbne verden survival horror er en overbevisende alligevel interessant hybrid, låne elementer fra andre poster i genren og samtidig opretholde en unik stil. Det begynder hurtigt og med lidt udstilling: den første spiller karakter, Marcus vender tilbage fra en camping tur til at finde den verden, han engang kendte i oprør. De levende er blevet erstattet med kød-sultne lig, osv .. Spilleren skal kæmpe for at overleve i en post-apokalyptisk indstilling, sikre forsyninger og styrke midlertidige bunkers.

Hvor dette spil adskiller sig fra standard zombie billetpris er i sin vellykket kombination af positive træk fra andre kilder. Der er lidt af Telltale Games ' The Walking Dead
i her, såvel som Dayz
' s hånd-til-mund overlevelse gameplay, og en grad af hensynsløshed, der ville gøre dark Souls
blush. Mens sætte disse sammen kan lyde som den perfekte storm for et generisk iPad zombie tårn forsvarsordfører spil, State of Decay s
ambition er meget højere - og det betaler sig

Efter at være kastet ud i en nu zombie-fyldt. verden, Marcus bliver bekendt med en lille gruppe af overlevende, og gennem ham spilleren vil gå i gang med diverse rednings- og redde missioner. Møde nye figurer: evnen til at tage kontrol over dem, og hver spiller karakter har sine egne styrker og svagheder. Ligesom i det virkelige liv, nogle folk er bare mere forberedt end andre for en forestående Zombie Apocalypse. Som sådan spillet ødelagde Peppers både erfarne og uerfarne player karakterer i hele verden. Player karakter ledelse er nøglen til overlevelse din gruppe.

En karakter, der starter ud uerfarne kan niveau op og lære nye overlevelse færdigheder. Selv dem med færdigheder kan gøre med en opgradering på andre områder, som beefier, byggeri-kyndige personer kan kræve nogle udholdenhed træning at løbe den horde evt. Selvfølgelig ville en post-apokalyptisk verden være ufuldstændig uden karakter arketyper. State of Decay
har venligst smides i egoistiske, den feje, og direkte farligt at dens blandet landhandel af player karakterer.

Moralen mellem tegn i din base er af stor betydning, så lav moral fører til flere slip-ups, mistillid mellem tegn og potentiel ruin til din gruppe som helhed. Mellem denne og truslen om de udøde, er det skræmmende nemt for medlemmer af din gruppe til at blive skadet eller dø. Når det sker, virkningerne er permanente. State of Decay
er ikke et spil kendt for at give anden chancer - når du skrue op, det er på dig. En karakter døde er en ressource tabt, og ingen sympati er givet fra spillet - selv for din start karakter, Marcus

Den dystre udsigter State of Decay
giver en næsten perfekt blanding af nogle. af The walking Dead 's
bedste følelsesmæssige egenskaber, kombineret med den svimlende ufleksibel karakter af Dark Souls
. Hvis nogen dør, eller en base er overrendt af de udøde masserne, det er det. Følelsen af ​​hjælpeløshed og behovet for omhyggelig beslutningstagning er håndgribelig, og at kende alle tegn beslutning kunne være dens sidste er, hvad der bidrager til spillets spænding, og derefter dens succes.

Mens der er en historie der kører hele State of Decay
, det med omtanke spiller andenviolin i forhold til den åbne verden udforskning og overlevelse aspekt af spillet. Dette er opdelt i forskellige sidemissioner og kloge basis konstruktion og udvikling karakter systemer. Der er en betydelig arsenal af våben og nærkampsvåben spredt over hele verden, og nok forsyninger til at overleve på indrømmede de findes. . Building tilføjelser til dine bunkers vil give mulighed for flere opgraderinger, og en mere befæstet område

Efter peeling tilbage lag af levering løber og zombie møder, en stor del af kød på disse knogler er basis konstruktion - og det er velsagtens den mest engagerende aspekt af spillet. Valg af placering at slå sig ned i, er kun begyndelsen, og selv da det kan være en opgave. Mens de første besætningsmedlemmer spillere mødes er gennemhullet i en renset kirke, kan man flytte til andre steder på kortet. Men dette kommer med en anselig afvejning: større steder vil have mere plads til forsyninger og andre fornødenheder, men vil være vanskeligere at forsvare med en mindre gruppe. Mindre steder er ideelle til en stram operation, men ikke mulighed for meget vækst.

Tilføjelse til kompleksiteten er antallet af opgraderinger, der kan gøres til en base. Kursuslokaler holde player karakterer pasform og mobil, haver producere fødevareforsyninger, og workshops holde dit grej i tip-top form. Ligesom med resten af ​​spillet, kan enhver beslutning gjort være den, der staver katastrofe for gruppen. Spredning sig for meget med mikro-styre betyder, at du ikke kan udvikle en nødvendig fordel at overleve med styrke, men forbliver også fokuseret i et område af drift betyder glip af en anden helt.

Med alt, hvad der er godt ved denne titel, der er et par problemer, der kan være frustrerende. Framerate falder under tunge sekvenser er et stort tilbageslag, når de står mange fjender på en gang, påvirker reaktionstid og i sidste ende en karakter overlevelse. Der er en nogle tekniske fejl her og der, som kan være så simpelt som tegn walking gennem objekter til fjenderne helt droppe ud af landskabet. "State of Decay 'er en zombie skyde' god tid, på trods af nogle tekniske hikke.

På trods af sine hikke, Undead Labs har gjort et fantastisk stykke arbejde at skabe en fordybende og dybt spændingsfyldt oplevelse. State of Decay
held adskiller sig fra horde af zombie spil allerede mætte markedet, og er absolut værd at prisforlangende på 1.600 Microsoft Points.

State of Decay