'Beyond: Two Souls' anmeldelse

, hits med løftet om at revolutionere videospil historiefortælling. Men mens Heavy Rai
n var en fe ligetil historie, Beyond
er noget, men. Indrømmet, uden Heavy Rain
's bly, Beyond
ikke ville endda være muligt, men det er den mere dygtig spil af de to.

Mens de fleste vil bruge udtrykket' spil ', når der beskriver Beyond
, det er mere en interaktiv historie. Men den historie er en af ​​de mest ambitiøse, nuanceret, og komplekse fortællinger nogensinde fremhævede i et videospil. Fortalt gennem ikke-lineære vignetter (tror Tarantino-stil historiefortælling), Beyond
følger karakter af Jodie Holmes (Ellen Page) fra barndom til fuldgyldig voksenalderen. Selvfølgelig er Holmes 'erfaringer ikke lide, at din gennemsnitlige pige, og det hele har at gøre med hendes "særlige ven" opkaldt Aiden.

Selv om det aldrig bliver klart præciseret, hvem eller hvad Aiden er, ved vi, at han er en enhed, der er psykisk knyttet til Jodie. Jodie tilslutning og interaktion til Aiden udgør grundlaget for hele hendes historie, som udforsker alt fra overnaturlige dimensioner til CIA korruption til indiansk mysticisme. Og mens spillet tackler større, Hollywood blockbuster-stil begivenheder, det tager også tingene til det personlige plan som Jodie forsøger at passe ind og finde kærligheden trods hendes status som en udstødt. Der er en masse lag til fortællingen; Det er lige så meget en personlig rejse, da det er en rædsel historie, og er bedre venstre uspoleret

Cage historie alene gør Beyond:. Two Souls
værd at anbefale, da det tilstræber en rækkevidde ulig noget set i et spil før. Der er en løbetid på Beyond
's fortælling i, at det tager Jodie til nogle meget mørke steder, og giver spilleren agentur i hendes beslutninger. Der er ingen god sti eller dårlig vej i dette spil enten, nogle gange spilleren præsenteres med rædselsvækkende eller foruroligende valg, og det er op til dem at vælge, hvad løsningen er "bedst." Så, mens spillet føles restriktive i nogle aspekter, især i gameplay muligheder, de forskellige måder, hvorpå historien kan udfolde meget frigørelse.

det er sagt, historien anvendelsesområde lejlighedsvis arbejder imod det, som spilleren vil finde sig spørgsmålstegn ved formålet med bestemte storylines og nødvendigheden af ​​den uundgåelige placerer fortællingen går. Uanset hvor personligt påvirker visse sekvenser er, er der stadig øjeblikke, der føler en smule ud af sted, næsten som om de er der simpelthen for chok værdi. Men som helhed, er det svært ikke at blive imponeret over, hvad holdet på Quantic Dream blev i stand til at trække ud.

Selvom Jodie er i centrum af den
historie, er det Aiden der laver Beyond
skiller sig ud fra Heavy Rain
, mekanisk. Som en åndelig kraft uløseligt forbundet med Jodie, Aiden er som en anden spiller tegn (han kan også styres af en anden gamer). Han er hendes beskytter, hendes ven, og vigtigst han er mekaniker, hvorigennem spilleren vil løse en stor del af spillets "gåder."

Mens Jodie selv har nogle agentur i verden af ​​ Beyond
, der kun får spilleren hidtil. For at komme videre spilleren bliver nødt til at tage kontrol over Aiden for at kunne gøre et vilkårligt antal opgaver. Sig for eksempel, er der en låst dør i Jodie måde - en forholdsvis enkel hindring. Ved at tage kontrol over Aiden, kan spilleren bevæge sig igennem til den anden side af døren og tvinge låsen åben ved at trække tilbage på begge joysticks og give slip. Tilsvarende kan Aiden bruges til at tage kontrol over NPC'ere, at manipulere elektroniske objekter for Jodie fordel, eller at straffe de mennesker, eller andre overnaturlige væsener, der forsøger at gøre Jodie skade.

Så mens Heavy Rain
gav kontrol spiller over en enkelt karakter, og en meget lille ramme for at arbejde, Beyond
tilføjer et nyt lag med Aiden. Det er ikke til at sige, svarene på hvert puslespil eller forhindring er særligt svære at opdage, eller kræve komplicerede knap input, men at skifte til en overnaturligt væsen at manipulere verden er stadig en dygtig mekaniker.

Af særlig note er sekvenser, hvor Aiden opfordres til ikke at hjælpe Jodie løse et problem, men for at beskytte hende. Have direkte kontrol med Aiden da han thrashes møbler om og på mennesker er uhyre tilfredsstillende ... inden for rammerne af historien, selvfølgelig. Det er næsten som om, for et kort øjeblik, spilleren bliver Carrie ved prom, og de er gratis at være så ondskabsfuld og hadefuld som de vil. Det er øjeblikke som det, der er typiske glans af Beyond:. Two Souls
som en interaktiv oplevelse

I forhold til Heavy Rain
, Beyond
er en forbedring på enhver mærkbar måde. Fra omfanget af historien til styrken af ​​det visuelle, det er et ambitiøst projekt, der skal have skubbet PS3 til det yderste. Facial animation især er stjernernes i spillet, især i øjnene. Spillere vil ikke bare tro, at Jodie Holmes er en reel karakter, men at Ellen Page spiller hende. Side præstation, samt Willem Dafoe s, er den nye benchmark for fremragende mo-cap, og hun fortjener alle anerkendelser, der er næsten sikkert ledes hendes måde.

For så meget som Beyond
tager en masse fra Heavy Rain
's bly, det aldrig forsøger simpelthen at få ved, men i stedet skubber ideer udforsket af forgængeren til deres logiske ender. Spillet ser bedre, spiller bedre, dens historie er mere ambitiøs og lagdelt, og vigtigst den fungerende er af højeste kaliber. . Når det kommer til mangler, er spillet ikke sjuske med forestillingerne, både dem fanget, og dem gengives

Men der er mangler i Beyond: Two Souls
. For startere, vil der være spørgsmål om, hvorvidt Beyond
er et spil eller en interaktiv film. Ja, denne gang spillerne har meget mere direkte kontrol over Jodie og hendes handlinger, men der er stadig masser af øjeblikke, hvor spilleren er simpelthen zappe joysticket eller som har en knap. Samt, der er ting at stikke og prod i hver varieret miljø, men typisk er der en klar løsning på hver puslespil. Med andre ord, selv om spilleren kontrollerer Aiden der kun specifikke punkter han kan interagere med. Det er noget, spillerne skal acceptere at gå ind Beyond
, men nogle vil blive slukket af oplevelsen på grund af det

Så godt, den minimalistiske tilgang til kontrol prompter -. Nemlig en enkelt hvid eller blå prik at signalere interaktive objekter - nogle gange virker imod spillet, og gør det svært at skelne, hvad der præcist spilleren skal gøre. Det samme gælder for reaktionen-baserede handlinger (dvs. dodging, sparke, stansning, etc.), som undertiden ikke i tilstrækkelig grad kommunikere den korrekte handling

Som helhed, selv om, Beyond:. Two Souls
er uden tvivl et af de mest ambitiøse virksomheder i denne generation - en interaktiv oplevelse med en massiv rækkevidde, enorme mo-cap forestillinger, og en historie, der, mens en lidt kringlet i steder, kompetent omfatter flere årtiers en piges meget kompleks liv . Styring Jodie og Aiden giver en unik kombination af mekanik og opgaveløsning, men begrænsningerne i, hvad spilleren kan og ikke kan gøre vil føle restriktiv for nogle. . Men de, der omfavne erfaring vil finde, at alt har et formål i sidste ende, og at Jodie rejse er en tilfredsstillende en

Vil du tjekker Beyond: Two Souls
? Hvad om spillet har du mest fascineret? Lad os vide i kommentarerne nedenfor

Beyond:.. Two Souls