Spil Guider > videospil > alle video game > 'Peggle 2' anmeldelse

'Peggle 2' anmeldelse

Den oprindelige Peggle
, og dens efterfølger Peggle Nights
, var simple puslespil bygget op omkring held mere end noget andet. De var vanedannende mobile titler, der taget hensyn perfekt til at pick-up-and-play miljø.

Peggle 2
, på den anden side, går til brød med en fuld-blæst Xbox One frigivelse, og er eksklusivt til denne platform for tiden. Stadig, det er lige så vanedannende, lige så enkelt, og helt fortrolig. Dybest set, det er mere Peggle
.

Med at vi mener spillerne stadig bruger metalkugler at rydde en bestyrelse, pachinko-stil, med alle dens appelsin pinde, mens på samme tid bidrager til en samlet score . Hitting flere pinde i træk stiger, der scorer, og, ja, spillet stadig zoomer ind på den endelige appelsin pind lige før bolden rammer den. Og dermed sender spillet i en byge af klassisk musik og fyrværkeri - Peggle
på sit fineste

Så vidt Peggle 2
's opsætning er berørt. det er temmelig standard. Spillere fremskridt gennem en serie på 6 overworlds, hver med 10 niveauer, på en lineær måde. Færdiggørelse en overworld låser den næste, og så videre og så videre.

Hver overworld er sin egen unikke miljø, komplet med sin egen pind konfigurationer, musik toner, baggrundsbilleder lag, og vigtigst, niveau master. Masters, for dem Peggle
jomfruer, er spillernes guider gennem overworlds. De deler en lille back-historie ved begyndelsen af ​​hver overworld, og i hele de enkelte niveauer, og hver har en forskellig effekt for spillere at drage fordel af. En master kan lade spillerne mere præcist spore bane af deres oprindelige skud, mens en anden bliver den lille metalkugle i en kæmpe træ bowlingkugle. Hver særlig magt har sine egne fordele, og tilføje en ekstra lag til hver bestyrelse.

Sammen med det generelle mål om at rydde ud alle appelsin pinde, hvert niveau tilbyder også tre valgfrie mål for spillere til at fuldføre løbet af deres første løbetur eller gå tilbage og fuldstændig senere. De fleste er forholdsvis enkel - slette alle pinde, score så mange point, har en høj scoring skud - men de tilføje endnu rynke på hvert niveau, hvilket er rart. Tilsvarende er der yderligere 10 forsøg niveauer i hver overworld, som er unikke, enkeltstående scenarier. Disse forsøg bede spillerne til at fuldføre mere komplekse opgaver som at rydde brættet i ét skud, eller ved hjælp af en af ​​de særlige beføjelser til at score X antal point. De grundlæggende tage de almindelige regler i Peggle
og vende dem på hovedet. Igen, intet for revolutionerende, men endnu en mulighed for at holde oplevelsen i gang.

For dem, der nyder en multiplayer komponent, Peggle 2
tilbyder kun én tilstand. Op til fire spillere kan konkurrere på samme niveau for den højeste score, men de har frihed til at vælge en mester, de ønsker. Det er ligesom en levende leaderboard, og helt sikkert har sine øjeblikke, men det gør ikke radikalt ændre den samlede oplevelse.

Den gode nyhed er PopCap har leveret mere Peggle
, og det vil være godt nok for de fleste fans. De, der ønskede en udviklet, eller dybere erfaring, mekanisk set vil dog komme væk en smule skuffet. Der er et væld af indhold, fra nye brædder til nye beføjelser til nogle ekstra replay-opmuntrende muligheder, og spillet ser stort på Xbox One. Det kører med minimale belastninger, har en forunderlig levende farvepalet, og lyden er usædvanlig på hjemmebiograf-systemer. Men i sidste ende, spillernes behov for mere Peggle
vil diktere, om de vælger dette spil nu for $ 12, eller vente på det uundgåelige, og sandsynligvis billigere, mobil udgivelse.

Har du haft en chance for at spille Peggle 2
? Hvad synes du? Lad os vide i kommentarerne nedenfor