Spil Guider > videospil > alle video game > 'Castlevania: Lords of Shadow 2' anmeldelse

'Castlevania: Lords of Shadow 2' anmeldelse

Omkring en tredjedel af vejen igennem Castlevania: Lords of Shadow 2
, som Dracula (alias Gabriel Belmont) er kølhaling sammen på en ud- af kontrol tog med en form for grimme dæmon i hånd, siger han, "jeg er den eneste, der lever for evigt." i dette ene linje, Lords of Shadow 2
tvinger sine spillere til at konfrontere sin dikotomi : tanken om, at, mens du spiller som Mørkets Fyrste skal have sine appeller, er det stadig et videospil. Det er også i dette øjeblik, hvor spillerne vil begynde at sætte spørgsmålstegn ved oplevelsen som helhed, og hvor spillet, for det meste, begynder at (bogstaveligt talt) løbe af sporet.

De, der har læst vores indledende første indtryk af Lords of Shadow 2
vide, at spillet starter overraskende stærk. Dens tidlige timer lytte tilbage til det første spil, som ved mange konti, er en solid post i karakter action genren. Det kan ikke være en trofast post i Castlevania
serien, men det er et andet spørgsmål helt. Efter denne indledende begejstring aftager dog, Castlevania: Lords of Shadow 2
begynder at vise en hel fejl og gør det i et alarmerende tempo. Men først, det gode.

Combat i Lords of Shadow 2
har et raffineret, strammere version af whip-baserede mekanik fra det første spil. Spillere har stadig adgang til deres standard pisk, to separate, magi-baserede våben, og et par andre nyttige evner for nogle ekstra farve. Mens spillerne kan overleve fint at bruge pisken - i dette tilfælde en skygge pisk - tilføjelsen af ​​Void Sword og Chaos Claws med til at give Dracula et ekstra løft i kamp, ​​enten hjælpe afløb liv fra fjender eller beskæftiger ekstra skade, henholdsvis. Alt sammen kampen er flydende og tempofyldt, kunne alt gamere bede om fra et tegn actionspil. Det kan få lidt billige, når Dracula bliver låst fast i en endeløs skader løkke, men disse forekomster er få og langt imellem.

Designet i Lords of Shadow 2
er også en reel fremhævning, især med hensyn til den side tegn, fjender og bosser. Mens de vigtigste områder i Lords of Shadow
's åbne verden kan se lidt generisk eller stole for meget på en kedelig mørk grå farvepalet, spillets figurer er varierede og sprængfyldt med kreativitet. Spillere vil møde en bred vifte af fjender, nogle massive bygning mellemstore dæmoniske væsener og en lille smule af gennemsnitlige højde kombattanter - som alle er godt designet og detaljeret. At se, hvad chefer (store eller små) lå lige rundt om hjørnet er en succes motiverende faktor i retning efterbehandling spillet. Dette er vigtigt, fordi, for det meste, de resterende elementer søger at modvirke denne idé.

Enten fordi spillet ønsker at tilbyde en ændring af trit fra kampen og platformspil, eller måske til pad dens længde, Lords af Shadow 2
tilføjer flere tvunget stealth sektioner ind i spillet. Selvom det er cool, at spillet tilpasser Dracula evne til at transformere sig til rotter eller besidde tegn som en central mekaniker i disse forsimplede sektioner, tanken om stealth niveauer i et spil med den almægtige Dracula er meget forvirrende. At fastslå, at kun ét sæt fjender er uigennemtrængelig for Dracula angreb for ingen bedre grund end fordi dette afsnit er stealth er ikke en begrundelse, og det faktum, at disse dele af spillet er så dårlige gør tingene endnu værre.

Ikke at nævne, er der en helt anden tvungen stealth sektion i spillet, som alle, men havde mig klar til at vende konsollen fra og aldrig spille igen. Spillere er beregnet til at krybe med en boss fjende gennem platformspil og distraktion, men enhver lille fejltrin, selv at forsøge at fastslå, hvor de skal gå næste, tvinger dem tilbage til begyndelsen af ​​området. Igen, hvorfor Dracula skal snige denne fjende, især når han kæmper og nederlag ham umiddelbart efter stealth sektion, er uforståeligt. Dette afsnit er så dårligt udtænkt, at det faktisk begynder at farve ens indtryk af spillet som helhed - tvinger spillerne til at spørge hvorfor dele på næsten hver tur

For eksempel spillet foregiver at tilbyde en åben. verden indstilling - i form af Draculas slot, fortid og nutid - men begge er dårligt etableret som sådan. Der er krinkelkroge i at opsøge samlerobjekter og sundhed /evne opgraderinger, men for det meste spillere er sat på en meget lineær vej. Det faktum, at de niveauer "problemfrit" blander sig med hinanden (gennem den kloge anvendelse af skjulte lastning skærmbilleder) ikke gør verden synes meget "åbne" enten. Spillet gør det også uklart, hvor de skal gå næste, bortset fra en gul pil på mini-kortet, at spillere vil finde trøst i opholder sig på den vigtigste vej frem for at risikere at fare vild.

Vores indtryk stykke berører Lords of Shadow 2
's historie, som ser Dracula arbejder på at vælte Satans oprør i bytte for den "sande død", men nu have set samtlige MercurySteam fortælling, vi kan sige, at der er meget at lignende, selv om historien har tendens til at dreje ud i underlige tangenter. Karakteriseringen af ​​Dracula (stemme igen ved Robert Carlyle) er, at en badass dæmon morder, i alle de bedste måder. Her er et tegn, der frygter ingen (undtagen i stealth sektioner) og er i stand til at trække nogle vanvittige, men awesomely brutale feats, og Lords of Shadow 2
svælger i det. Det kan være et stykke tid, før spillerne se Kratos igen, men Dracula gør sit bedste God of War
indtryk - spidde fjender, rippe lemmer, og knusning hjerter. Historien selv rører, omend lidt på nogle almindelige Castlevania
ideer, men ikke nok til die-hard fans spurned af det første spil tilgang til at komme rundt.

Sætte spillere i kontrol over Dracula i en < em> Castlevania
spillet var et modigt skridt, en, der kunne have gjort Lords of Shadow 2
en værdig efterfølger til en underappreciated karakter handling titel. Desværre har nogle forfærdeligt dårlige gameplay beslutninger, en bugtet fortællende, og glansløse niveau design vejer denne efterfølger ned nok til at gøre det i mindre opfølgning. Der er nogle sjove at være havde i kampen, og cheferne er så kreativ, at spillerne gerne vil sætte skub bare for at se hvad det næste, men rejsen er i sidste ende en unfulfilling én. Castlevania: Lords of Shadow 2
's manglende fokus er dens undergang, og planter det fast i den middelmådige bunke

Har du haft en chance for at spille Lords of Shadow 2
. ? Hvad synes du? Lad os vide i kommentarerne nedenfor