'Titanfall' anmeldelse

som den regerende konge af multiplayer verden. Nogle har gjort det ved aping COD
's formel så godt de kan, mens andre implementere den modsatte tilgang, der tilbyder noget nyt og anderledes.

Men måske det er ikke svaret på unseating Call of duty
, eller i det mindste, stjæle væk noget af sin markedsandel. Måske svaret ligger hos en anden tilgang, en, der Respawn Entertainments Titanfall
synes at have i Spar. Tillad os at forklare.

Ved nu, de fleste har læst vores grænseløse dækning af Titanfall
og kender alle de små snørklede af skytten, fra den måde Pilot kamp byder på et flydende bevægelser lidt set i et FPS til den forfriskende Titan kamp, ​​at mens velkendte i form af skydning mekanik, tilbyder en enorm følelse af magt til spilleren og et nyt lag til oplevelsen. Disse ideer er stadig sandt i Titanfall
's detail produkt, desto mere, når pakket med en lille håndfuld modes, 15 af total kort, og historien-drevne kampagne.

Kortene i Titanfall
er godt designet med masser af stramme kvartaler for Pilots til det glide i skjul og åbne vidder til Titans til hertug ud. Kortene er overraskende stor, men Pilot mobilitet muligheder og Titans store fremskridt og dash flytte gør dem faktisk føler mindre end de er. Kudos til design team for at give hver kortlægge en anden personlighed, mens du stadig stole på velkendte idéer overalt. Hver har en unik futuristisk æstetik, om end med nogle skær af ødelæggelse og en boede i føler, at kommunikere til spillere, at de er bare små stykker i en større konflikt.

Kortene dog, og design som helhed , ikke helt føler "next-gen" i form af troskab. Titanfall
markedsføres som et vigtigt salgsargument for den nye og skinnende Xbox One, men det gør ikke imponere, visuelt, i den måde, vi havde håbet. Manglen på destruerbare omgivelser (næsten et must for denne type spil på dette tidspunkt), for eksempel, er et hoved skraber, men måske der er for meget forlangt. Hvad der ikke beder om en masse er en konsekvent frame rate og teksturer, som Titanfall
tider kæmper for at levere, især når flere Titans er på skærmen.

Om emnet af denne kampagne, er det bedst, at gamere temperament deres forventninger. Mens der er nogle historie staffage til det, de er få og langt imellem og ofte findes i periferien af, hvad der er faktisk bare en serie af multiplayer kampe. Desværre er det vigtigt at spille gennem kampagnen da dette er den eneste måde at låse Ogre og Stryder Titan chassis.

Da ikke meget er blevet sagt om Ogre og Stryder mechs hidtil, vi bør nævne, at selv om hver chassis tilbyder sin egen fordel og ulempe combo - den Ogre er hårdere, men også langsommere og Stryder er hurtigere, men også svagere - gør de ikke styre så meget forskelligt. Og da Titans er konstant ude i det åbne, og dele de samme våben muligheder, anbefales det, at spillerne holde med Ogre eller Atlas.

I "kampagnen," spillere spille gennem et sæt of9 forskellige kampe som IMC eller Milits før spillet så flips tingene på hovedet og lader dem tage kontrol over den anden fraktion under de samme 9 kampe. Igen, er alt stadig bygget op omkring en online 6 vs. 6 multiplayer oplevelse, men der er nogle klumper af en historie krydret hele, selvom det ikke opfylder dem, der håbede på noget i stil med en egentlig single player oplevelse. Det er en beundringsværdig første forsøg, med en overvejende generisk og ligegyldig fortælling, der ikke tager fordel af interessante lore bag gameplayet.

Men det er ikke rigtig, hvorfor spillere vil flokkes til Titanfall
. De fleste vil hoppe ind i kampagnen simpelthen at få deres lejer, og vil derefter logge utallige timer i kampe i Nedslidning ( Titanfall
's riff på Team Deathmatch, hvor selv Titan og AI grynt dræber tæller sejr), Hardpoint Domination (en fange et hold typen tilstand), eller endda den mere grundlæggende Capture The flag modes. De vil blive fanget i den endeløse forfølgelse af nye og bedre gear - den typiske højdepunkt hver multiplayer shooter - selv om basen niveau våben, kvikke-agtige kit muligheder, og taktiske evner vil passe dem fint. Det samme gælder for the Titans 'tilpasses arsenal, som også vokser som spilleren niveauer. Det er velkendt ting, og der er ikke meget til det, men det er overbevisende nok til at skubbe spillere fremad.

Titanfall
's mekanikere kender da spillet er stadig, på sin kerne, en first-person shooter , og både pilot og Titan kamp støtter de ideer, der gør genren så stor. Respawn styrker oplevelsen ved at give piloter særlige evner og våben at gøre dem mere levedygtige mod både fjendtlige Piloter og fjendtlige Titans. Mobiliteten rådighed for Pilots er tempofyldt på en måde, som kun få spil tilbyder. Fri bevægelighed er noget, som mange spil stræber efter, men de normalt gør det på en scripted forstand. Titanfall
lader spilleren diktere deres rute - kører sideløbende vægge, dobbelt hoppe til toppen af ​​store strukturer, eller endda bare zipping fra den ene ende til den anden -., Og det er endnu mere spændende som resultat < p> Derefter kommer the Titans, de hulking jætter og sande salgsargument af Titanfall
. Selv efter utallige timer med beta, hopping i en Titan er stadig en forfriskende oplevelse, fuld af unikke og mindeværdige player-udformet øjeblikke. Det er ikke en overmandet følelse, heldigvis, da selv de bedste Titan piloter kan falde hurtigt, men en, der lader spillere, der typisk vige fra ildkampe stak sig ind i handlingen. Så selvom spillerne kan låse bedre Pilot våben, som de niveau, vil de, være af ringe bekymring, når forsøget med en Titan.

Hvad gør Titanfall
stor er hvordan imødekommende det er i den forstand. Mens andre multiplayer skydespil tilbyde deres særlige mærke af online kaos i en "take it or leave it" mode, Titanfall
præsenterer et væld af muligheder, både in-game og ud. For eksempel, spillere, der nyder Titan-baserede kampe mere end at spille som en pilot kan bruge deres tid i den sidste Titan stående tilstand, en rund-baserede løsning, hvor det eneste mål er at fjerne alle fjendtlige mechs. Omvendt dem, der foretrækker den mere velkendte, Halo
-esque Pilot kamp kan holde sig til Pilot Hunter, en mode, hvor Pilot drab er alt.

Samme tilgængelighed også kan udvides til spillets kerne gameplay design , som omfatter både AI og virkelige liv fjender. For hardcore multiplayer veteraner vil AI grynt og genfærd udgør kun en lille udfordring (de er faktisk ret dum og til tider brudt), men de tjener som perfekt kanonføde for spillere, der ønsker at føle, at de bidrager. I det væsentlige, bør selv de mest uerfarne af FPS spillere kunne hoppe online og hjælpe deres hold. Titanfall
forsøger at være så indbydende som muligt, og det trækker det.

Men for så meget som Titanfall
held stakes sit krav som en værdig multiplayer shooter, er det ikke uden fejl eller skuffelser. Dens altid-online krav og manglende LAN support er truende bekymringer, og, som vi allerede har set, kan nogle gange lukke spillere ud fra erfaringen helt. Tilsvarende dybden gives ved spillets tilstand og tilpasningsmuligheder blegner i sammenligning med nogle af de premiere skydespil på markedet.

Det er klart, at udviklingstiden gik ind honing spillets Pilot og Titan kamp, ​​men manglen på dybde vil være ikke mindre skuffende at veteran spillere, der elsker den "gulerod på en pind" tilgang og håbet på mere end fem grundlæggende tilstande. På en lignende note, måske dem, der har ydmyget på multiplayer skydespil i fortiden ikke være så modtagelige for Titanfall
så tidligt hype har foreslået. Som vi nævnte, spillet er stadig, på sin kerne, en skytte, og ridser derfor en lignende kløe.

Når vi først gik hands-on med Titanfall
vi døende til at spille mere, og at stadig gælder i dag. Hvad Respawn Entertainment har skabt er vanedannende, tankevækkende, og tilgængelig for en bred vifte af spillere. Det er måske ikke føler sig helt frisk, eller fortjener sin næste generations etiket, men spillet bringer nok nye elementer til tabellen, at den skal skille sig ud fra flokken. Ja, der er nogle fejltrin med tilpasningsmuligheder og tilstand muligheder, og der vil altid være faldgruberne i at online krav, men som det står Titanfall
rammer alle de rigtige toner. Er det den næste evolution af multiplayer? Sandsynligvis ikke, men det er så meget sjov
at spille, at mange vil overse sine fejl og finde lidt tid til noget andet.

Titanfall