'Alien: Isolation' anmeldelse

franchisen ville levere et solidt spil. Hidtil havde der været flere uheld end hits, og med den seneste stående ud som en stor miss virkede det usandsynligt franchisen kunne hoppe tilbage.

Men snart efter Colonial Marines
mislykkedes der opstået en nyt håb i Alien: Isolation
. Udvikler Creative Assembly lovede fans, at de ville levere en autentisk Alien
oplevelse, som favoriserer spændinger i handling. De selv stå med ental Alien
titel, der foreslog en større fokus på survival horror og stealth end tidligere spil. Nu, Alien: Isolation
er ankommet men det bliver klart, at mens Creative Assembly vision er, delvist, udstillet i spillet, er der nogle åbenlyse fejl, der trækker det ned. Og ikke bare trække den lidt ned, men kvæle afspilleren til det punkt af frustration

Først og fremmest, Alien:. Isolation
fortjener enorme anerkendelser for sin kunst retning og lyddesign. Dette er uden sammenligning den mest "Alien" spil nogensinde er skabt, fremmane stemningen i Ridley Scotts (og endda James Camerons) film med en sådan perfektion det overvældende. Hver landskab af Sevastopol, nedtrapning rumstation Amanda Ripley desværre finder sig selv kører ærinder igennem, har en dyb mørk personlighed, fremhævet af hårde skygger, imponerende visuelle effekter, og en generel atmosfære, der er ligefrem uhyggeligt. Ja, der er trækker i land på tværs af Sevastopol - gennem en shuttle-system - men spillet smart gør hver nyt område føle sig unik og ændrer de gamle områder nok, at det ikke føles ensformigt. For at være fair, spillet låner kraftigt fra ledningerne af titler som BioShock
Dead Space
, men det er alle bedre som resultat.

Udover fantastisk kunst retning, Alien: Isolation
skaber spændinger på en sådan måde, at fans af survival horror eller stealth gameplay vil nyde oplevelsen ... så længe de kan tåle det. At have en ental Xenomorph stilk spillere i hele det store flertal af spillet er den type nervepirrende oplevelse, der er svær at kopiere. Det betyder ikke noget, hvis de er gemmer sig i et skab, eller blot forsøger at gå videre til næste mål (bevægelse tracker i hånd), er der en følelse af, at intet område er sikkert. Og når Xenomorph gør synes, det er helt uforudsigeligt. Til tider, det væsen vil møllen omkring et område for bare et sekund før de forsvinder ind i en slids. Men andre gange vil stilk spillere utrætteligt.

Det er i den ubarmhjertige forfølgelse, at spillet begynder at modarbejde sig selv. I en genre, hvor en masse chance kommer i spil, Alien: Isolation
har en håndfuld af design beslutninger, der drastisk Sour oplevelsen. Inkonsekvent AI, kedelige back-og-tilbage opgaver, og akavet animationer alle arbejder mod spillerens nydelse af spillet. Så hvor Isolering
kan have oprindeligt indpodet en følelse af skræk i afspilleren, der frygter tiden bliver frustration. Og hvor Xenomorph var en truende kraft, det i sidste ende bliver en irritation.

Snigende rundt som Amanda Ripley, der er kommet til Sevastopol søger oplysninger om hendes forsvundne mor, har sine unikke appeller, men det begynder at vende sig fra puls- dunkende at kedelige et par timer i, som tilfældigvis er når Xenomorph begynder at rampe op sin tilstedeværelse. Det er også så, at den gamle skole stealth begreberne tålmodigt venter ud fjender, fysisk spare point, og vel-timede distraktioner begynder at miste deres glans. Mens den tilfældige karakter af Xenomorph gør det føles som et levende væsen, det også lader chance spille for meget af en faktor i sagen. Undertiden Xenomorph popper ind i området, foretager en kort søgning, og blade. Men andre gange vil blive vist og køre ret til Ripleys skjulested stedet uden faktisk at have set hende. For at gøre tingene værre, død betyder, at spilleren har for at genstarte fra den sidste fysiske spare punkt, som, afhængigt af, hvor metodisk de var, kan nogle gange betyde at gøre en 10 + minutters rutine for at indsamle genstande, crafting elementer (for overtrædelse eller distraktioner) ., og eliminere fjender forfra

og selv om Alien: isolering
's markedsføring sat fokus på Xenomorph trussel, der er faktisk andre fjender (droider, røvere, militært personel) til at håndtere med fra tid til anden. Ligesom med xeno, kan spillerne forsøge at snige disse fjender, men de kan tage dem frontalt så godt. Desværre, Alien: Isolation
er ikke ligefrem en FPS, og så skyde mekanikere er klodset at sige det mildt. Faktisk er de fleste af spillets mekanik, det være sig klatre ind og ud af udluftninger eller administrere håndfuld døren frigøre puslespil, mangler den relevante polish

Sætte det helt er det svært at sige, at Alien:. Isolation
fortjener stor ros sin oprindelige løfte var på udkig efter. Til tider spillet bærer franchisen kronen godt og skaber en følelse af skræk sjældent set i spil i disse dage. Derefter to sekunder senere, vises Xenomorph magisk på den anden side af en dør og noget godt vil spillet optjent begynder at miste grebet. Men fordi en masse af de møder er tilfældige, vil nogle spillere har mere underholdning slip væk end andre. Dette er et klassisk tilfælde, hvor lidt ekstra tid til at balancere AI og forstå ens publikum kunne have gjort underværker. Der er hardcore stealth fans derude, der vil sætte pris på, at nådesløs, meget gamle skole tilgang, men selv de vil have svært ved at komme med undskyldninger for de tilfældige frustrationer. Realiseringen af ​​et fejl er én ting, men at føle sig som et hjælpeløst offer til tilfældighederne er ikke sjovt, især når en masse tid er brugt simpelthen venter på Xenomorph til at gå væk.

For en lang strækning, spændingen var perfekt og indførelsen af ​​flammekasteren gjort Xenomorph mere håndterbare. Derefter spillet skiftede gear til en action-tunge fokus og foragtede mig endnu en gang. Og uden en god historie at få begejstrede, det eneste incitament Alien: Isolation
præsenteret for fortsat var for denne anmeldelse. Indrømmet, det ikke tage 20 timer at gennemføre (ligesom nogle mindre heldige korrekturlæsere), men spillet stadig overstayed sin velkomst

Alien:. Isolation
ikke spillet fans havde håbet det at være, men det er sandsynligt, tættest på en autentisk genskabelse af de film, de vil få for nu. Den følelse af spænding, atmosfæren, og at altid tilstedeværende Xenomorph er nogle ægte styrker, men sidstnævntes inkonsekvent AI og tilfældige karakter er også en stor svaghed. Kom gennem spillet er ikke kun en lektion i tålmodighed, men det er et barometer for, hvor hengiven ene er at denne sci-fi-franchisen. De, der holder filmene i høj agtelse vil være i stand til at kæmpe sig igennem de klodsede mekanik og confounding action sektioner, mens andre sandsynligvis vil finde kampen er ikke det værd. Og vi taler ikke om størrelsen af ​​et spil, der er god, men ikke stor, men en, der flirter med middelmådighed. Alien: Isolation
fortjener en vis anerkendelse for kommende tæt, men dens fejl gør det svært at ligefrem anbefale

[BEMÆRK:. Vi oplevede alvorlige frame rate uforudsete hændelser med Xbox En version af spillet, næsten hele vores hele spil igennem. . Det PS4-versionen havde imidlertid minimale problemer]

Har du haft en chance for at spille Alien: Isolation