Spil Guider > videospil > alle video game > 'LittleBigPlanet 3' anmeldelse

'LittleBigPlanet 3' anmeldelse

LittleBigPlanet
er lige så meget et platformspil, som det er en platform. I de seneste to hovedspor titler, har Media Molecule franchise bygget en solid fanskare på bagsiden af ​​finurlige design og kreativ frihed. Hvert spil gør en masse af den oprindelige benarbejde, at det overlades til fans til at bære det resten af ​​vejen.

For LittleBigPlanet 3
dog udvikleren Sumo Digital har overtaget for MM og gjort deres bedst at holde franchisen bolden op på en ny konsol generation. Samtidig har Sumo forsøgt at sætte deres eget spin på en serie, der stort set har været velkendt siden dens oprindelige lancering på PS3. Deres indsats er ikke helt vellykket, men de bør ikke undgået af LBP
fans enten; LittleBigPlanet 3 fotos er en kompetent franchise-post, der er så opmuntrende, da det er skuffende.

set-up for LittleBigPlanet 3 fotos er stort set uændret fra tidligere spil. Spillere tage kontrol over det stadigt charmerende Sack Boy og krydse en mangfoldig verden af ​​intrikate detaljerede 2D /3D-niveauer for at stoppe en maniacally fræk skurk. Takket være kraften i PS4, LittleBigPlanet 3
's design er sprængfyldt med fantasi, som om et kludetæppe eksploderede på skærmen. Den franchisen har altid været imponerende visuelt, men her Sumo tager tingene endnu længere. Teksturen arbejde, kontakten mellem forgrund og baggrund lag, og selv det store opfindsomhed af de enkelte niveauer er nok til at imponere nogen.

Samtidig har Sumo Digital ikke genopfundet hjulet. Det er, hvis spillerne ikke var en fan af Sack Boy kontroller - dvs. floaty og upræcise hoppe - de vil ikke blive påvirket af LittleBigPlanet 3 fotos. Sure, ser det bedre, men denne efterfølger stadig bærer både de gode og dårlige varemærke kvaliteter af sine forgængere. Spillere kører stadig gennem niveauer optagning tilpasning poster, klistermærker, og aktiver for niveauet skaberen, men de er også kommer til at kæmpe for at nagle de mere udfordrende gåder. På dette tidspunkt, har den inkonsekvente platformspil blevet en del af LittleBigPlane
t DNA, og det er tydeligvis ingen steder.

Sumo Digital har også lade deres kreativitet skinne igennem ved at indføre tre nye spilbare figurer til blandingen. Der er Swoop fuglen, der har beføjelse søgning; Toggle, en nuttede drønnert der øjeblikkeligt kan skifte fra store til små; og OddSock, en firbenede sæk person, der kan køre hurtigt og væg hoppe. Nogle husker måske disse tegn 'introduktion tilbage på E3 2014, men lad os bare sige, at live demo ikke var tegn på LittleBigPlanet 3 fotos endelige produkt. Når denne optagelser foreslog, at spillerne ville være i stand til at skifte mellem de fire figurer på vilje, det er ikke tilfældet. Faktisk er disse tre nye figurer i høj grad henvist til enkeltstående niveauer i hver af spillets tre HUB verdener. Selv i co-op spillere tage kontrol over forskellige versioner af den samme karakter.

Det er sagt, Swoop, OddSock, og Toggle føjer nye rynker til LittleBigPlanet 3
's platformspil, som er en forfriskende afveksling for serien. OddSock er en særlig nyttig tilføjelse, da han tager den upræcise hoppe og drift af LittleBigPlanet
fortid og gør det så meget strammere. Alle de tegn, dog bringe nok nye mekanik til bordet, at det er en skam, de er så kriminelt underudnyttet. Indrømmet, væg hoppe eller ændre størrelse er ikke noget nyt for platformsspil genre, men flytningen viser Sumo er villig til at prøve nye ting. Det åbner også op for nye muligheder for spiller-skabte niveauer, men mere om det i en smule.

Mens de tre nye figurer blev faktureret som sælger point for LittleBigPlanet 3 fotos, Sack Boy har på ingen måde været efterladt ude i kulden. Han er stadig stjernen her, og heldigvis Sumo Digital har givet ham (og spillere) nogle nye legetøj at rode rundt med. Med introduktionen af ​​Sack Pocket, LittleBigPlanet 3
har indført en opgørelse system, hvor spillerne kan gemme nyttige traversal værktøjer. Der er den Hook Hat, som lader Sack Boy hægte sig på skinner og male gennem luften. De Boost Boots for så meget tiltrængt dobbelt hop. Den Blink Ball, der tjener som en form for fysik-baserede teleportere. Og Pumpinator, som enten kan trække i eller sprænge ud luft.

Ligesom de nye figurer, disse platformspil værktøjer skabe nye muligheder for opgaveløsning og traversering, men stadig føler underudnyttet. Så snart spillerne begynder at vænne sig til et værktøj, spillet introducerer en anden. Og hvor det kunne have været sjovt at skifte mellem hvert værktøj, de fleste niveauer blot fokusere på én. Forlader spillere der ønsker mere er altid en god ting, men i LittleBigPlanet 3
's tilfælde føles det som at være kort ændret.

Alle fortalte, LittleBigPlanet 3 fotos er den korteste post i franchisen, idet der kun omkring 5 timer at gennemføre. Der er sidemissioner i hvert af de HUB verdener, men de føler sig ikke så stærk som historien fokuseret niveauer. Det virker næsten som om Sumo Digital ønskede at vise hver af disse nye figurer og mekanik, men ønskede ikke at bygge videre på dem. Hvilket er uheldigt, fordi der er en masse at lide ved hvad LittleBigPlanet 3 fotos tilføjer til formlen.

Det er også muligt, at Sumo regnede fællesskabet ville stige fra deres føring, skabe niveauer, der gør stor brug af disse nye værktøjer og tegn. Der er ingen tvivl om, at LittleBigPlanet
samfund er en kreativ flok, og de har leveret nogle virkelig imponerende erfaringer. Og med LittleBigPlanet 3 fotos tilføje nye oprettelsen værktøjer, sammen med hver aktiv fra LBP 1
og 2
, mulighederne er forbløffende. Imidlertid har samfundet erfaring langt fra været problemfri siden lanceringen. Ikke alene har spillet flade ud styrtede under forsøg på at spille et fællesskab niveau, men mange af de elementer inden nævnte niveauer har været mistænkt. Wonky kameraer og usynlige vægge er blot to af de mere besværlige spørgsmål, der er poppet op, hvilket giver en helt ubehagelig oplevelse.

Men når stjernerne gør justere, har samfundet allerede vist deres opfindsomhed. LittleBigPlanet 3 fotos kan være en lige platformspil på papiret, men oprettelsen værktøjer giver spillerne frihed til at levere et mangfoldigt udvalg af erfaringer. Og med disse nye figurer og traversal værktøjer, potentialet er der. Det er kun op til spillerne at holde levere.

LittleBigPlanet 3 fotos er lige så meget et skridt fremad, da det er et skridt tilbage. Udsigten til at spille med fire forskellige karakterer var oprindeligt spændende, men hvad Sony foreslog spillet ville være, og hvad det faktisk er ikke en og samme. Det er sagt, de nye Sack folk tilføje nok smarte mekanik til platformspil at det ikke er et samlet tab. Tilsvarende Sack Pocket med til at give franchisen en identitet ud over grundlæggende hoppe gåder.

I slutningen af ​​dagen, LittleBigPlanet 3 fotos er et proof of concept mere end noget andet. Spillet viser, at kraften i PS4 kan levere fantastiske niveauer, og at disse nye figurer kan holde formlen frisk. Vi vil bare nødt til at vente, indtil en fjerde spil for at se disse ental elementer virkelig kommer sammen. Die-hard fans vil finde en masse at elske i LittleBigPlanet 3 fotos, men alle andre er bedre stillet venter det næste spil.

Har du haft en chance for at spille LittleBigPlanet 3 fotos ? Hvad synes du? Lad os vide i kommentarerne nedenfor.

LittleBigPlanet 3 fotos er tilgængelig nu til PS3 og PS4. Spil Rant blev givet en PS4 kopi til denne anmeldelse

-.