Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: 'Final Fantasy Type-0 HD' mener Series tilbage til rødderne

Anmeldelse: 'Final Fantasy Type-0 HD' mener Series tilbage til rødderne

Efter at dominere hele verden software salg både under PS1 og PS2 æra, Final Fantasy
serien har set bedre dage. Sikker på, har der været nogle høje punkter siden de dage i Cloud Strife og Final Fantasy Tactics
, men de har været langt mellem.

Nogle har hævdet, at Final Fantasy
' s kampe har været et biprodukt af sin nye identitet, som har forvildet sig væk fra det, der gjorde serien så stor. Andre vil sige, det er seriens manglende evne til at indhente en modning publikum, som ikke længere pine for de strittende hår helte gamle. Uanset omstændighederne, Final Fantasy
har været et behov for en ansigtsløftning i nogen tid.

Enter Final Fantasy Type-0 HD
, en strøm-gen remaster af PSP udgivelse fra 2011. Oprindeligt Final Fantasy Type-0
skulle være en del af Final Fantasy 13
brand - en aflægger sat før begivenhederne i FF13. Det er stadig sandt, men i betragtning af kold modtagelse til 13
og dens efterfølgere, har Square Enix været smart at holde forbindelserne svag.

Med denne HD genudgivelse, Square Enix har gået den perfekte rute, når det kommer til at tilpasse en PSP titel. De har lyttet til fan feedback og tonet ned vanskeligheden med en ny "Cadet" indstilling, og up-rezzed visuals for ekstra punch. Grafisk er spillet ser solidt til en PSP "port" og dens lydeffekter og musik lytte tilbage til Final Fantasy
spil gamle. Die-hard fans vil elske at høre nogle af deres foretrukne temaer, fra det niveau, op kime til den gamle skole harper af PS1 Final Fantasy æra. Nogle våben, som denne muskatblomme, er langsomme, men ødelæggende i Final Fantasy Type-0 HD.

For alle henseender, udseende og nogle af fornemmelsen af ​​ Final Fantasy Type-0 HD
er der af en gammel skole franchisen iteration, om end med nogle mindre drejninger. I dette spil er taget spillere til landet Orience, hvor fire fraktioner har boet i stykke i århundreder. Hver af disse nationer er under kontrol af en særlige krystal, som gennemsyrer sine standout borgere med særlige beføjelser. Men når nationen Milites, der besidder magten i White Tiger Crystal, beslutter at foretage et træk på nationen Rubrum, ihændehavere af Vermillion Bird Crystal, tingene varme op.

Derfra spillerne tage kontrol over 14 (ja, 14) kadetter af Rubrum; den lyseste nationen har at tilbyde. Disse kadetter er medlemmer af klasse Zero, og det er op til dem at vende udviklingen i Rubrum favør. Men som klasse Zero kadetter hurtigt finde ud af, kan krig være en besværlig oplevelse. Død, ødelæggelse og tab er idéer ikke ofte udforsket i en Final Fantasy
spil - eller i det mindste ikke i denne brutale måde - men Final Fantasy Type-0
sætter disse begreber foran og centrum. Det gør for en moden franchise-iteration, der er overbevisende og nuanceret, så mere end de fleste spil til at være kommet før det

Det er værd at nævne, selv om, at dette stadig er i det store, en japansk udviklet RPG.; så spillerne kan forvente en borderline uigennemtrængeligt fortælling, nogle Fedtmule tegn (Moogles tilbage!), og nogle virkelig klodset dialog. Særligt generende er den engelsksprogede voice arbejde, som er off-key næsten hele spillet. Endnu mere akavet end det er den måde filmsekvenser fade ind og fade ud på tilsyneladende uensartede dialog bits, som om spillet giver spillerne et absolut minimum af historien. Der er en overbevisende verden og en spændende præmis, men Final Fantasy Type-0 HD
har nogle reelle problemer at bringe det hele sammen. Udforsk uden for muren af ​​Rubrum i Final Fantasy Type-0 HD, men vær forsigtig med tilfældige kampe.

Mens historien i Final Fantasy Type-0 HD
er overraskende krævende af sine spillere, realtids RPG kamp er i endnu højere grad. Med 14 tegn til at jonglere, dette spil bliver en strømline fokuseret spillers mareridt og en grind-glade fans 'bedste ven. Sure, kan nogle spillere komme med, hvis de fokuserer på blot en håndfuld af de 14 kadetter, men det handler om at udvikle hele Class Zero kadetter og styre deres styrker og svagheder.

kamp selv spiller i fuld realtid, med spillere fri til at bevæge sig omkring på slagmarken, og selv undvige fjendtlige angreb. Faktisk dodging er praktisk talt et must, fordi det låser særlige svage punkter på fjender. Det er lidt mindre tempofyldt end Kingdom Hearts
, men er langt mindre fokuseret på mikro-management end Final Fantasy 12
. På en måde, er det næsten som Final Fantasy Type-0
's gameplay er en krydsning mellem en karakter actionspil og et MMO, og det virker.

Da hver af disse 14 kadetter er anderledes, de bliver værktøjer til forskellige situationer. Spillere hovedet ud i missioner, hovedhistorien-fokuserede dele af spillet, i hold på tre, men de kan mikse og matche kadetter på ethvert spare punkt. Når du er i kamp, ​​vil de to AI holdkammerater prøve (vægt på prøve) deres bedste for at holde trit med den spiller karakter, der administrerer de grundlæggende angreb med magi og evner. For nogle tegn, er disse angreb fokuseret på området, mens andre er rent nærkamp fokuseret. Nogle angreb er hurtige og gøre minimal skade, mens andre er langsomme, men ødelæggende; det hele afhænger af deres underskrift våben. Blacksight angreb gør ekstra skade, men skal være timet på det rigtige tidspunkt.

Ved at kombinere disse forskellige typer karakter sammen er en del af det sjove, men det er også spillets største hurdle. At skulle håndtere så mange spilbare figurer og holde dem op til et vist niveau bliver helt akkord. Og da spillet kun lader spillerne udskifte tegn på SAVE Points, det kedelige at styre dem opstiller i temmelig hurtig. Den store cast er naturligvis en del af spillets appel, men det er også en væsentlig hindring.

De missioner i Final Fantasy Type-0
er unikt udformet omkring tidsbaserede forberedelse faser og mission faser. Under forberedelsesfasen, spillerne frit for at fuldføre sidemissioner, interagere med andre skolekammerater, og hovedet ud i den åbne verden for nogle gode gamle fashion monster drabet. Det er her, hvor spillerne vil gøre hovedparten af ​​deres forberedelse: få hver klasse Zero kadet op til det rette niveau og tjene nyt gear til den vigtigste kamp. For dem, der lambasted manglen på byer og efterforskning i fortiden FF
spil, passer dette regningen og derefter nogle. Igen, der er en masse at håndtere og det kan blive trættende, men det er helt op en Final Fantasy
fan gyde.

Den egentlige missioner, på den anden side, er langt mere stive og bør være rigeligt kender til FF
fans så godt. Spillere vil bevæge sig fremad i en semi-lineær vej, arbejder deres vej gennem masser af veldesignede fjender, mini-chefer og chefer, da de går. Nogle af disse fjender, selv den tilsyneladende ubetydelige, kan virkelig pack en punch og er i stand til at tage ud et tegn med et enkelt slag. Derfor er Dodge er en så vigtig mekaniker, og det er også derfor, der er 14 kadetter. Nedskudte kadetter kan ikke genopstå under missionen enten, men skal sidde indtil spilleren afslutter hele sekvensen. Det er en krævende udfordring at komme gennem missionerne, men det er tilfredsstillende samt. Men de, der ikke ønsker at tage sig tid til at forberede bør nok undgå spillet. Indkaldelse som Odin er tilbage for Final Fantasy Type-0 HD, og ​​fungere som spilbare figurer.

Trække det hele sammen, Final Fantasy Type-0 HD
har så mange glimt af gamle skole FF det er svært ikke at blive naglet af erfaringerne. Walking omkring åbne verden på udkig efter tilfældige slag, en historie, der er lidt indviklede, og åh gjorde vi nævne Eidolons /Indkaldelse er tilbage - det er det, fansene ønsker. Men med der kommer et spil, der er nådesløs i sin sværhedsgrader pigge, krævende fra en nivellering perspektiv og tunge på akkord arbejde. For nogle, der vil være præcis, hvad de vil, men for andre vil det være en kæmpe turn off. Som en mangeårig Final Fantasy
fan, mine følelser faldt et sted i midten - værdistigningen bekæmpe, men som ønsker historien og mission struktur havde været bedre komponeret. Stadig, dem, der har ventet på Final Fantasy
at komme tilbage til hvad den er bedst, det er den bedste ting går lige nu.

Er du ser frem til at spille Final Fantasy Type- 0 HD