Spil Guider > videospil > alle video game > 'Etherium' anmeldelse

'Etherium' anmeldelse

Etherium
er en ambitiøs sci-fi RTS produceret af Tindalos Interactive og Focus Home Interactive, der har til formål at chip sin vej ind i en konkurrencepræget marked. Med potentiale for massive kampe, dynamiske miljøer og lange kampagner, at spillet centre rundt om i kampen indsamle en værdifuld ressource kaldet Etherium. Tindalos Interactives Etherium
har meget at bevise -.. Især med så mange direkte sammenligninger til Supreme Commander
hælde Læs videre for at finde ud af, om spillet stakke op mod konkurrencen

til at begynde med, spillere tilslutter sig en af ​​tre fraktioner: konsortiet repræsenterer hensynsløse virksomhedernes mennesker; Den Intar, hvis tro gør dem Etherium-drevne fanatikere; og den mystiske Vectides, en kultur steget fra selve Etherium. Disse fraktioner slås om den dyrebare Etherium ressource, som kommer fra inter-dimensionelle bæster, der lå ressourcen på en udvalgt gruppe af planeter. De fraktioner derefter slås om denne ressource - simpelt nok, højre

Hver fraktion kampe med deres egne individuelle enheder og bonusser, og for deres del Tindalos Interactive har gjort et godt stykke arbejde i at holde gameplayet afbalanceret -? Det vigtigste aspekt af enhver real-time strategi spil. Hver fraktion har et pænt udvalg af infanteri, køretøjer og luft enheder til rådighed, med højere tier enheder giver en fordel i forhold visse tropper kategorier. Der er også Colossus enheder, der pakker en enorm punch og er integreret for hurtigt at reducere fjendens bygninger til murbrokker.

Hver kamp vil finde sted på en af ​​seks planeter i spil, med hver har sin egen unikke udseende og in-game miljøeffekter, der vil påvirke (eller forhindre) gameplay. Ting som sandstorme tvinge enheder til at stoppe bevægelsen, tornadoer vil forhindre forstærkninger, og arktiske forhold vil midlertidigt fryse søer og tillade enheder at krydse over dem. Disse tilføje en flot element i uventede strategi til spillet, selvom det gør nogle gange resultere i nogle skæve gameplay, hvis en tornado vælger at boltre sig lige over din base efter det første rører ned.

kort selv er opdelt i sektorer og aktører skal sende kommunikation teams til at oprette bygninger på bestemte punkter at udvide deres rækkevidde i hver sektor. Disse bygninger kan derefter få extensions, der tildeler bonus til stykket, ligesom øge den maksimale enhed tæller, tjene mere indkomst, eller oplåsning af næste teknologi tier. Det er vigtigt at beskytte disse bygning udvidelser, er dog, som enhver bonus, der ydes af dem er tabt, hvis bygningen er ødelagt.

Etherium
har også sekundære fraktioner, som normalt ejer to områder af hvert kort og vil angribe alle parter. Disse fraktioner kan enten blive ødelagt for deres område, eller svajede at deltage i en spillers kraft efter nogle investeringer og venter. De sekundære fraktioner kan gøre en forskel i længere spil, og hurtigt tørre dem ud eller tilegne dem i en spillers hær vil vise sig at være et dilemma, der varierer spil-til-spil.

Erobringen tilstand vil give spillerne den længste løb ud noget i spillet, men det bliver et problem i enhver tidlige fase kampagne. Spillere skal bruge forskning point for at låse forskellige enheder og nye teknologiske niveauer, hvilket betyder de første par omgange er brugt uden evnen til at gøre højere tier enheder. Dette kan gøre de første par bekæmpe oplevelser lidt kedelige og gentagne, især når der kun infanterister kan foretages. Og i betragtning af at AI kan starte fire bekæmpe spil i den første tur, kan det føre til masser af gentagne gameplay før tingene bliver interessante. Dette er en af ​​ Etherium s
største svagheder, da gameplay med en fyldigere teknologi træ er meget sjovere end bare spamming infanteridivisioner flere kampe i træk.

Den galaktiske kortskærmen, en erobring tilstand eksklusive hvor spillerne bestemme, hvad planet til at angribe næste, føler feature-lys og utrolig akavet, og tjener kun som et kort mellemspil mellem kampagnen slagsmål, som er bare standard træfning matcher med begrænsede teknologiske træer. Den ekstra "kortspil" gimmick til den galaktiske kortet tilføjer en tilfældighed til kampagnen, der føles unødvendigt, og flåde-til-flådens kamp er omtrent lige så melodramatisk som enhver konflikt kan få. Alt-i-alt, erobring tilstand føles forholdsvis meningsløst, især når grundspillet leverer bedre gameplay.

Skirmish tilstand leverer den mest underholdende action, og tillader både 1 vs 1 og 2 vs 2 gameplay. Det bruger de samme kort som erobringen tilstand (med hver planet med tre 1 vs 1 varianter), som kan føre til en masse af gentagelse i form af kort. Efter et par timers afspilningstid, AI bliver også relativt forudsigelige i deres angreb, så sikker sejr hvis et mønster af beskyttet basen ekspansion følges. Bortset fra dette, plottet for spillet aldrig rigtig udvikler sig til noget ud over 'de alle ønsker Etherium ressource ", som vil skuffe dem, der søger detaljerede backstories eller nogen reel tilknytning til en fraktion fortælling.

I sidste ende, det forudsigelige AI, gentagne kort og en skuffende kampagne mode mose ned, hvad der kunne være et godt alternativ til spil som Supreme Commander
Total Annihilation
. Tindalos Interactive har bragt frem fede begreber som sekundære fraktioner og dynamiske kort vejr scenarier, men puslespilsbrikker af spillet ikke altid passer sammen for at skabe en fuldstændig og sammenhængende billede. Mens spillet giver nogle friske erfaringer for RTS-sultne spillere, Etherium
gør lidt for at skille sig ud i et konkurrencepræget RTS scene. Det er sagt, er der basis for noget større bør Tindalos fortsætte ad denne vej. Der er et potentiale for storhed inden Etherium
, men dette er ikke fuldt ud i hele spillet.

Etherium