Spil Guider > videospil > alle video game > 'Color Vogternes anmeldelse

'Color Vogternes anmeldelse

Fair Play Labs " Color Guardians
har et udseende og føler, at kunne gøre mange gamere tror, ​​det har noget at tilbyde en voksen målgruppe. Den primære farvepaletten og næsten ikke-eksisterende historie giver den endeløse runner-inspireret spil en luft af umodenhed, men det tager kun en håndfuld af niveauer for at indse, at spillets sværhedsgrad er nok til at gøre gamere i alle aldre skrig på TV i frustration (på en god måde, naturligvis).

Udgangspunktet for Color Guardians
er enkel (og disponibel) nok. Spillere rotere kontrol af tre forskellige Guardians, der forsøger at vende tilbage farve til deres verden. Farven er blevet stjålet af en chef, der dukker op igen i boss-kampe, men er ellers ligegyldig. Tegnene er alle søde nok til at være underholdende, men forvent ikke nogen virkelige historie fra denne.

Når eventyret er i gang, er målet at huske og distribuere farve til verden. Spillere gør dette i en serie af endeløse runner stil niveauer. De fleste niveauer har tre spor til at navigere, hvilke spillere hoppe mellem med op- og ned-pilene. Mens på flugt, spillerne flytte mellem sporene for at undgå forhindringer og indsamle farve kugler. Det er her spillets unikke mekaniker kommer i spil.

Hver Guardian har evnen til at blive rød, blå eller gul ved at trykke på den tilsvarende knap på controlleren. For at hente en blå kugle, tegnet skal være blå. For at hente en rød kugle, tegnet skal være rød. Samme gælder for gul. Dette giver spillerne to udfordringer på balance: navigere rundt om forhindringer og skifte farver på det rigtige tidspunkt. Mekanikken er nemme i starten, men det er vanskeligt ikke spilder meget tid opskalering. De enkle mekanik forlade de fleste af knappens på en PS4 controller ubrugt, men enkelheden reducerer ikke spillets udfordring.

Spillets mekanik gør det føles som en blanding mellem det traditionelle endeløse runner genren og en mere rytmisk spil som < em> Elite beat Agents
. For at jagte high scores, som deles på fællesskabet leaderboards, kan spillerne skifte mellem baner og farver mere end nødvendigt for at få bonuspoint. Dette kan opnås med en masse knap mashing i begyndelsen niveauer, men når det er vanskeligt stiger, disse tricks stoppe med at arbejde.

Spillets verdenskort indeholder syv forskellige trin, som hver indeholder 11 niveauer. Som spillere fremskridt, er yderligere udfordringer og mekanik indført for at holde tingene interessante. Spillet giver ingen hoppe knap, men ved at matche farven på en fjeder på kortet, kan spillerne bruge det til at få noget luft. Der er også propeller, der tillader spillerne at flyve og farvekodede omvendte pile, der sender spillerne tilbage til et tidligere punkt i et niveau for at give dem en anden chance for at indsamle ubesvarede sfærer.

Som sværhedsgrader øges, spillere vil være lettet over at finde, at spillet er temmelig tilgivende. Point tabt med hver død, men spillet byder liberale checkpoints, der giver brugerne mulighed for at vende tilbage fra døden uden at starte det niveau fra bunden. Selvom spillets sværhedsgrad er en af ​​dens styrker, er denne egenskab ikke fremførsel til boss-kampe.

Hver fase slutter med en boss kamp, ​​der skal være afsluttet inden oplåsning af næste tema sæt af niveauer. Chefen er den samme skyggeagtige monster hver gang og spillerne bruge en mekaniker unikke for boss-kampe for at besejre ham. Chefen kaster bomber på spilleren, som han eller hun skal afhente (efter at matche deres farve, naturligvis) og kaste tilbage på chefen. De boss kampe er overraskende let, men faktisk tilbyder en temmelig nice pause fra de sædvanlige vanskeligheder af niveauerne nær slutningen af ​​hver etape. Den eneste undtagelse til dette er den sidste boss kamp, ​​som kræver en smule held, og vil sandsynligvis tage betydeligt længere end resten af ​​boss kampe.

Der er ingen addicting multiplayer eller online-mode for at holde spillerne kommer tilbage efter mere efter færdiggøre kampagnen, men der er stadig masser af motivation til at afspille spillet. Når hvert trin chef er besejret, er en fe tilsat til hver af de tidligere niveauer i scenen. Spillere kan vende tilbage til hvert niveau og indsamle de skjulte feer at låse en særlig plan.

Ud over den fe jagt, spillet satser hver afsluttet niveau løbe fra en til tre stjerner. Spillere brug for at indsamle næsten alle områder i et niveau for at få de tre stjerner, der låser op for dumme ting som koncept kunst og andre ud af spil aktiver. På trods af den ikke meget spændende belønning, den udfordring, at få tre stjerneklassifikationer på hvert niveau er sikker på at holde completionists vender tilbage til spillet time efter time. Det absolut arbejdede på us.Trailer

Color Guardians
er nu tilgængelig på PC, PS4, og PlayStation Vita. Spil Rant blev givet en PS4 kode for denne anmeldelse.