Spil Guider > videospil > alle video game > Legends of Eisenwald anmeldelse

Legends of Eisenwald anmeldelse

Jeg erklærede i min tidlig adgang gennemgang af Legends of Eisenwald at det er egentlig ikke en RPG overhovedet, og har nu spillet den version release, jeg står ved denne vurdering. De centrale elementer er der, i minimale form: Du spiller som en ridder, en baronesse, eller en Mystic, og få erfaring og niveauer, mens interagere med NPC'ere, kæmper fjender, og færdiggøre quests. Og ja, masser af mennesker mener Diablo et RPG (selvom jeg ikke), og jeg er sandsynligvis opdele hår her. Men rollespil, i mine øjne, er om frihed og valg, og tage på spilverdenen på mine egne præmisser. Meget af Eisenwald, på den anden side, handler om at gøre, hvad designerne ønsker, på den måde de ønsker det gjort. Det er sådan en statisk og straitjacketed erfaring, at efter min mening, det er langt mere beslægtet med en gammeldags eventyr.

Den manglende meningsfulde valg fremgår selv i de tidlige faser af spillet. Mine fire vasaller var faldet til interne magtkampe, mens jeg var væk fra at gøre den lærer, og min første opgave ved returnering var at bringe dem under kontrol, ikke ved forhandling eller questing, men ved at dræbe mindst to af dem. Der var simpelthen ingen mulighed for at behandle dem på anden måde, og den eneste beslutning overladt til mig var der ville leve, og hvem der ville dø. Jeg var klart ikke håndtere en situation, & ndash; jeg løse et puslespil

Men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting.. Som eventyr går, Legends of Eisenwald er en temmelig god en. Jeg kæmpede banditter og oprørske bønder, zombier og spøgelser, necromancers og cranky riddere for stor for deres britches; Jeg forbandede himlen for min ulykke, flygtede fra forræderi, mødte en mystisk jomfru, gemt dag mange gange og lavet et rod af det en gang eller to gange også. Det er ikke en meget dyb oplevelse, men det er meget bred. Jeg vidste nogle gange ikke, hvad jeg gjorde, takket være både kompliceret plot og lejlighedsvis vage quest instruktioner, men der var altid masser at gøre.

En simpel liv i eventyr

I brugt min tid & ndash; en masse tid & ndash; vandrer omkring 3D-land kort fyldt med landsbyer og byer, templer, taverner, forskellige former for ruiner, vandre NPC'ere af forskellig tilpasning, og en dag /nat cyklus, der ser godt ud og bestemmer også, når nogle quests kan gennemføres. De fleste plotline quests er usofistikerede og ender som regel i en kamp, ​​men jeg fandt, at de valgfrie sidemissioner, typisk afsløret gennem værtshus sladder, var meget mere interessant: Ved hjælp af en biskops kranium til at lægge to spøgelser til hvile (og få en stærk fortryllet halskæde) for eksempel, eller løse mysteriet om et værtshus, der brændte ned til grunden, da lånere sang og dansede.

eventyr parter kan have så mange som 12 tegn, din karakter inkluderet, og at backup er praktisk, når det er tid til at kæmpe (som det ofte er). Men i modsætning til, siger, min Wasteland 2 venner, jeg aldrig dannet nogen form for tilknytning til dem. Tegn af samme klasse har identiske optrædener, og tilpasning, bortset fra udstyr, bestemmes strengt ved at vælge forgrenede stier på deres avancement træ: En Bowman kan blive en Archer eller et crossbowman, men bortset fra at enkelt valg bueskydning fremskridt stien er låst . Der er heller ikke nogen part drilleri eller sidemissioner, eller noget, der gør dem til at føle "live." De er Freeman tilhængere fra Half-Life 2, men med mindre personlighed, og selv når jeg mistede min hele parti (og ja, det var min skyld), jeg kaste ingen tårer, fordi jeg næsten med det samme kunne ansætte en masse andre fyre, der var, bortset fra deres lavere niveauer, er identisk med mine tidligere kammerater.

Combat er centralt for Legends of Eisenwald, men det er meget simpelt. Battles er turbaserede og finder sted på en hex grid, med rækkefølgen af ​​angreb bestemmes af hver karakter initiativ. Men tegn skal angribe fjenden nærmest dem, selv om de er i stand til at gøre nogen skade (som det ofte er tilfældet, når kampene spøgelser), og de kan ikke flytte for at få en mere fordelagtig position uden at angribe en person i slutningen af ​​deres tur. Dette fører til nogle mærkelige adfærd & ndash; krigere ignorere alvorlige trusler i det fjerne, så de kan smække på pitchfork-svingende stinko stående ved siden af ​​dem & ndash; men det strømliner også handlingen ved at fjerne en stor del af kompleksiteten almindeligvis ses i turbaseret kamp. Jeg fandt det underligt i starten, og jeg er sikker på, at alle, der leder til dyb, visuelt-rige kamp (kamp animationer er meget grundlæggende, og stave effekter er næsten nul) vil blive skuffet. Men jeg har vokset til at lide det, fordi det ikke kommer i vejen:. Jeg kan være helten uden at være meget gode til taktisk kamp

Destiny driver mig

Jeg løb ind relativt få tekniske problemer, mens jeg spillede, begrænset til den (meget god) musik, der falder ud med regelmæssighed, og et par af nedbrud. De engelske oversættelser har forbedret betydeligt i tidlig adgang udgivelse, men du kan stadig se, at manuskriptet ikke blev skrevet af en indfødt. Dens behandling af kvinder og minoriteter kan også ramme nogle spillere som ubehageligt: ​​Der er et par lidet flatterende henvisninger til jøder (et særligt grådige og skrupelløse handlende, Jeronim den Jøde, har øjne og manerer, der klart identificerer ham), og der er en smed beskrevet har have gul hud og skæve øjne. Kvinder, baronessen trods er løsøre.

Hvad jeg fandt mest foruroligende inden for rammerne af spillet var de øjeblikke, hvor jeg, helten, handlet i en decideret unheroic mode. I et tilfælde faldt jeg over en beskadiget bro over en dyb kløft, som jeg er meget hårdt brug for at krydse. Jeg gjorde min vej til den nærliggende landsby Goat Sti og krævede, at bønderne ordne det med det samme. De bad off, siger, at de ikke har det udstyr eller redskaber er nødvendige for at foretage den ekstremt farligt job; desuden blev en ordentlig reparation besætning forventes at ankomme i et par dage. Jeg kunne ikke vente, og så, med opbakning fra deres lensherre, jeg gav dem et valg:. Fastgør broen eller står min kniv

De faste broen, og da de frygtede, flere af dem faldt i døden. Nogle af dem, der blev tilbage kaldte mig "morder" under vejret, men jeg gjorde min flugt & ndash; og så, når jeg krydsede, jeg ødelagde broen til at bremse mine forfølgere. En forsigtig træk, sikker, men det stadig følte jeg hober spot på skade, og det hele skete ikke fordi jeg spillede som en skurkagtig karakter, men fordi spillet blev scripted at udfolde denne måde. Jeg spillede gennem segmentet et par gange, at vælge blandt de få forskellige valgmuligheder til rådighed, og resultatet var altid det samme:. Bro fast, bønder døde, og adel forpligter glemt af hensyn til en hurtig flugt

Men selv da, følelsen af ​​at være en øverste pik var flygtig, fordi disse beslutninger var aldrig rigtig i mine hænder. Det var alt, helt bogstaveligt, skæbne. Trods disse lejlighedsvise stumper af manglende fleksibilitet og væmmeligt adfærd, jeg havde nogle reelle sjov med Legends of Eisenwald. Det er let, og tættere på mange måder til Kings Quest end Balders Gate, men det er også stor, tæt, alvor, og ambitiøs uden pustede. I lyset af alt det, behøver skænderier end genrekonventioner ikke virke som sådan en big deal.