Spil Guider > videospil > alle video game > Dungeons af Dredmor anmeldelse

Dungeons af Dredmor anmeldelse

Hvis du har spillet mindst en dungeon-crawler i dit liv, vil du sandsynligvis være i stand til at gætte, hvad Dungeons of Dredmor handler om uden nogensinde egentlig at skulle spille spillet. Den onde Lord Dredmor er en temmelig ubehagelig fyr, der har taget ophold i en dyb fangekælder, og det er op til dig at sende denne ondsindet skiderik og blive anerkendt som den mest foppish dandy i hele landet. Desværre er alle en ønskedrøm. Du vil aldrig nå Lord Dredmor live (vi sikker som helvede ikke). Du ser, DoD er en roguelike - en tur-baseret RPG, der fastholder den hektiske atmosfære af moderne dungeon-crawlere samtidig med en sadistisk fokus på permanent død. Kort sagt, det virkelige mål er at se, hvor langt du kan vove sig ind i dette monster-pakket trap-fyldt hellhole før du sparke spanden. Det er ligesom tur-baseret Diablo for masochister

Herover:. Væn dig til at se denne skærm

Udvikler Gaslamp Games har markedsført dette ri-Donk-ulously billig spillet som en "casual "dungeon-crawler, som formentlig vil forvirre nogle som gameplayet er alt andet end afslappet. Tværtimod både dungeon udforskning og bekæmpe er utrolig spændt og kræver en stor strategisk tænkning på spillerens side. "Casual" skal henvise til den enkelhed af spillets karakter skaberen. Du behøver ikke spilde tid at udpege din helt køn, race, klasse, birthsign, fysiske funktioner, favorit tv-show, uanset om de er på Team Edward eller Team Jacob mv Oprettelse af en ny karakter er et simpelt spørgsmål om at tildele et par punkter i en overraskende varieret færdighed pool. Vil du være en mace-svingende beholder, der kan brygge potions og tilkalde overskæg golems? Gør det. Denne hurtige tilgang til skabelse karakter formår at fjerne nogle af brodden fra dine flere dødsfald tak til alle de nye evner og karakter bygger at tjekke ud. Sjovt nok, døende rent faktisk gør at skabe en ny karakter en fornøjelig og intuitiv proces, som du efterhånden finde ud af hvilken evner supplerer andre.

I modsætning til sine realtid fætre, DoD er et tur-baseret affære. Spillet indeholder en masse tutorial scenarier, der forklarer de ins og outs af spillet, og vi anbefaler stærkt, du tjekke dem ud før der rent faktisk starter et spil. Enhver handling du tager vil bede alle de monstre i fangehullet til at tage deres egne handlinger. Da intet i fangehullet vil bevæge sig, indtil du gør, er du velkommen til bare sidde stille og nøje overveje din næste plan for angreb, hvis du befinder dig pludselig lugter dab midt i en sværm af fjender. Vær forsigtig, selv om. Én forkert bevægelse kan efterlade din buskede-browed eventyrer udtaget, flydende, spist, blæst op, osv .; på hvilket tidspunkt, vil spillet indskrive din figurs navn på en gravsten sammen med en score baseret på dine præstationer og tager dig tilbage til startmenuen. Vores første løb gennem DoD varede omkring syv minutter, før vi blev mobbet af en flok dværg-ænder ting kaldet Vores samlede score var 12 point

Above "Diggles.":. De øjenbryn er ... uforklarlige

[Dette stykke er blevet præciseret for at forklare de opgørelse spørgsmål]
den eneste virkelige problem vi har med spillet er, hvordan det håndterer lagerstyring. Som vi sagde før, vil du komme på tværs af en ton af loot; Men den lærer, som kaster en masse oplysninger på dig på én gang, nævner off-hånd, hvordan du kan omgå standard plyndringer system, som er: i stedet for blot at være i stand til at klikke på uanset byttet faldt til fangehullet gulvet og har det automatisk gå til din beholdning, du nødt til manuelt at klikke på elementet, åbne din beholdning fane og derefter trække det inde i vinduet. Genvejen løsning er at holde Shift mens du klikker på emner, men hvis du brænde den lille linje i tutorial, kan du ende med at bruge et ton af tid rode med byttet. Ligeledes for alle de Fedtmule lort du afhente og strop til din krop, du aldrig får at se eventuelle ændringer i din helts fysiske udseende. Hvis vi udstyre en magisk vej kegle som en hjelm, vi ønsker at se en vej kegle slingrende rundt på vores hoved, som vi kæmper monstre, for helvede!

Som udgangspunkt har Gaslamp Games produceret en utrolig kompetent roguelike med alt hvad du ' d forvente fra genren - et mangfoldigt udvalg af monstre til at dræbe (eller blive dræbt af), rigelige mængder af loot og en tilsyneladende utal af ingredienser, du kan bruge til at udforme din egen våben, rustninger og potions. Men hvad der virkelig adskiller DoD fra andre spil i samme genre er dens klog og ofte morsom sans for humor. Alt fra fjender til posten beskrivelser drypper med satire, der kærligt stikker sjov på næsten alle aspekter af Dungeons and Dragons inspireret gaming niche. Vores foretrukne eksempel på dette ville skulle bede på Statue af Inconsequentia -. Gudinde meningsløse side-quests

Dette spil er nok den bedste forsøg foretaget af en indie-udvikler til at bringe den roguelike genren ind i mainstream hidtil. Lagerstyring kan være en absolut akkord, men du vil være villig til at tilgive, at takket være den intense, strategiske kamp og skarp humor. Det bærer også, at nævne, at hvis du er lidt slukket ved tanken om permanent at dø og miste alle dine fremskridt, at spillet gør det muligt spillerne slukke for funktionen permanent død (selvom vi tror, ​​du slags mangler punkt, hvis du gør det). For dem, der ikke er bange for en lille selv-straf, Dungeons of Dredmor lover timers nydelse og frustration over en dumt billig bargain bin pris ($ 5 på Steam).
Aug 4, 2011