Spil Guider > videospil > alle video game > Rise of Nightmares anmeldelse

Rise of Nightmares anmeldelse

Kinect har ikke tilbudt meget i vejen for en hardcore, Ældre-rated, motion-kontrolleret erfaring, som i endnu. Segas newfirst-personers horror-spil, Rise of Nightmares, sigter dog at give Kinect ownersanother grund til at få op fra deres andet end at PET tigre eller dancealong til Britney Spears sofa. Er det lykkes, eller gør Kinect funktionalitet justhinder rædsel?
I Rise of Nightmares, vil spillerne træde ind i shoesof Josh, en kærlig mand, alkoholiske og far-til-være, hvem der rejser throughEastern Europa med sin kone. Mens rejser med tog gennem en åh-så-spookyforest, er Josh kone Kate kidnappet af en hulking monster iført en yellowtrench pels og metal ansigtsmaske. Toget afsporer uden for helligdommen for themad videnskabsmand Victor at dække monster flugt, at det overlades til Josh tojump, ænder, Dodge, hack, skråstreg og sparke sig vej gennem en middelalderborg tofind Kate og et middel til flugt. Josh snart finder, at den onde videnskabsmand hasbeen gennemføre eksperimenter på lig, der erstatter deres lemmer med mechanicalprosthetics og bringe dem tilbage fra de døde.
For det meste, historien ikke nogensinde gøre meget morethan nuværende rædsel kliché efter den anden og får snarere indviklet andflat-out mærkeligt ved de sidstnævnte portioner. Der er et par vellidte drejninger thatchange op gameplayet for et niveau eller to, der giver Josh beføjelse til blastenemies med en ildkugle fra en energi handske og giver spilleren en chance tocontrol den trenchcoat iført monstrum, men de dele er korte lived.The historie og atmosfære aldrig leve op til spillets rædsel klassificering. Thestory afkald enhver spænding oprustning for hacking og slashing, og game'senvironments har nogle af de mest veloplyste dungeons vi nogensinde har set.
Gameplay i Rise of Nightmares kommer i to dele -flailing og frustration . Spillet sætter spillerne mod walking undeadwithout den traditionelt betroede zombie frastødende fundet i patroner af A12-gauge shotgun. I stedet kan emner som metalrør, hakker, knive og evenchainsaws samles op og bruges til at splitte og halshugge Victors unfortunatevictims. Våben har forskellige egenskaber, med klinge våben mosteffective mod de kødfulde dele af zombier, mens stumpe våben beingbest bryde off mekaniske dele. Imidlertid har disse bonusser littleeffect i selve gameplayet, som svinge nogen våben frem og tilbage vil easilybest næsten enhver dårlig fyr kommer din vej. Boss-kampe består af gestus-basedquick-gang begivenheder med mere hacking og slashing og er let erobret.
Hakning op horde af zombier kan være sjovt for en shortperiod tid, men zombier er stort set de eneste fjender spillere vil støde på. der findes flere typer af zombier, som eksploderer, spytte, og singingzombies (spillerne skal dække deres ører for at undgå skader), men der er ikke anyother slags muterede lab forsøg man kunne forvente at finde i en madscientist slot.

Rise of Nightmares prale om at være en første-personKinect spil, der er ikke på skinner, men det burde nok have været. Den controlsare klodset og langt fra intuitiv. Bevægelsen styres via kroppens bevægelser: Sæt den ene fod frem eller bagud, og Josh vil bevæge sig i den respektive retning, drej en skulder, og Josh svinger. Lyder nemt? Nå, ikke så meget. Den walkinggesture ofte ikke registrere korrekt, enten forårsager Josh at gå på asnail tempo eller bevæge sig i den forkerte retning helt. Skulder-basedpivoting gestus var akavet gennem hele spillet, hvilket gør det vanskeligt towalk uden at køre ind i vægge konstant.
Forsøger at håndtere disse unintuitive kontroller becomesinfuriating, især i kampens hede. Flytning om verdens billetpriser nobetter, hvilket gør udforskning ikke umagen værd. Én gemme nåde er auto-movefeature, aktiveres ved at hæve op højre. Når den er aktiveret, itautomatically tager spillerne langs den kritiske vej, sætte spillet på "skinner" og give en tiltrængt pause fra terror for at skulle constantlyperform lunges.
Rise of Nightmares kunne have været en acceptabel rompthrough en zombie-befængt borg terror, men frustrerende kontroller, lackof horror elementer, og sub-par præsentation gør det et spil, der er svært torecommend, især for den modne publikum, det er beregnet til. Der er plentyof F-bomber faldt og masser af blod og lemlæstelse, men nogen på udkig efter en maturestory, stærk præsentation, og innovative kontrol bør søge andre steder.
Sep 6, 2011