Spil Guider > videospil > alle video game > Gratuitous Space Battles anmeldelse

Gratuitous Space Battles anmeldelse

Der er noget overbevisende om lasere tværs en baggrund af stjernetåger. Det lugter af science fiction: glæde for ting brændende og eksploderende i rummet. Men 'umotiveret' er måske ikke helt det rigtige ord for denne særlige fantasi-fyring konflikt i stjernerne, fordi der er noget smart foregår bag alle fyrværkeri.

Dette er et spil, der vil appellere til en meget bestemt tankegang. Det er et spil, der appellerer til tinkerers. Kernen i spillet er fifle med rumskibe. Du vælger dit skrog fra en række skibe tværs tre klasser (fighter, fregat, cruiser) og begynde at sætte stikket i udstyr. Så du forsøger at konfigurere dit skib til sin mest effektive variant, idet der tages hensyn til de forskellige mulige situationer. Når det er gjort du installere en flåde mod din fjende. Du forsøger at konfigurere forskellige kommandoer og adfærd for dine skibe for at skabe den mest effektive implementering til et bestemt engagement. Så du trykke på 'kamp'.

Kampen i sig selv, handlingen, er tilskuere kun. Dette er et punkt, at de fleste mennesker vil savne ved første øjekast. Dette er ikke et real-time strategi spil, hvor du manipulerer ting som du går sammen. Det er et management spil, hvor du sætter tingene op og bare lade dem rulle. Watch krigere eskortere deres krydsere, eller zoome ud for at engagere, afhængigt af hvordan du har indstillet tingene op. Kampen og de følgende statistik vil vise dig præcis, hvorfor du har vundet eller tabt, forudsat at du tager dig tid til at læse dem. Mens kampene selv give dig en sjov visuel pay-off, den dygtighed - spillet -. Ligger i din omfattende lappeløsninger

Adspurgt af de grunde, hvorfor han skabte en strategi spil, hvor kampene kan ikke være interageret med, lone udvikler Cliff Harris forklarede, at det skal ses i lyset af generaler og admiraler i kampe af gamle. De skulle sætte tingene op, så godt de kunne, med formationer og generelle taktik, men når handlingen i gang, de temmelig måttet håbe på det bedste og se det spille ud. Så det er med Gratuitous Space Battles.

Det er derfor vi siger, det er et management spil. En flåde-management spil. Du langsomt at udvikle den bedste implementering flåde, der arbejder på de enkelte skibe og makroskopiske taktikker som du går. Hvad er interessant - og levetid-lovende - om dette er, at du kan sætte op flåde implementeringer som "udfordringer" online. Du kan udfordre folk direkte, post implementeringer for alle, eller vælg spiller-skabte implementeringer at prøve dine egne flåder imod. Som sådan bliver det en slags rullende tweak projekt, så du hele tiden rode dine foretrukne flåder og udgør dem mod andre.

Så dette ikke er et spil, der vil let sælge sig selv til de realtid masserne, men det vil efterlade den engagerede Tinkerer tilfreds. Det største problem med Gratuitous Space Battles er, at skibe bygningen aldrig helt forklarer sig til dig på en måde, der gør at bygge sjovt. Dette er udelukkende et spørgsmål om præsentation og tempo:. Skibet redigering systemet bare skal være klarere om, hvad våben er gode til, hvilke opgaver

Derudover at kunne se tingene udfolde fra en eller to skibe op til en hele sydende vært ville give spilleren en bedre forståelse af de mekanistiske processer, der ligger til grund for det hele. Lige nu tager det en hel del læsning, sammenligne og genlæsning, før du selv kan begynde at være sikker. Tage et kig på EVE Onlines skib loadout værktøjer giver dig en idé om, hvad der kunne være muligt.

Et værre problem for dette spil, måske, er, at du kan ikke altid være sikker hvorfor noget arbejdede. Og den følelse af forbløffelse kan være ganske afskrækkende.

Dec 18, 2009