Spil Guider > videospil > alle video game > The Legend of Zelda: Spirit Tracks Super anmeldelse

The Legend of Zelda: Spirit Tracks Super anmeldelse

Dette er en grund til at købe en DS for dem, der ikke har en. Og en undskyldning for at finde /støv /Unbox den håndholdte for hardcore gamere, der gør
Herover:. Tid til root omkring din sok skuffe til at DS

Bare proces at for en anden. Vi kender alle Nintendos lille maskine er shovelware central lige nu. Men Links afvæbnende, konsekvent klog RPG eventyr, der er propfyldt med geniale gåder og chefer så store de undertiden udfylde begge skærme, er ærligt godt nok til at overbevise dig til at købe en. Ingen gennemsnitlige feat for et spil om en dreng, der rider tog i grønne pyjamas i 20 timer.

Historien bit

Men før vi fortælle dig præcis, hvorfor dette er en af ​​de bedste DS spil i 2009, lad os så komme plottet lidt af vejen først. Indstil en generation efter sin forgænger Phantom Hourglass, Spirit Tracks ser du udforske en helt ny verden med din favorit alf-esque, tunika-klædte helt. I modsætning til tidligere spil, selv om, Prinsesse Zelda er ikke længere den ubrugelig pige i nød.

Y'see, om en time eller så ind i spillet, bliver den normalt fine kongelige figur noget af en badass spøgelse, efter kansler Cole, spillets chef Misdæder, maner hendes sjæl fra hendes krop

Herover:. den seneste Zelda og Exorcist er temmelig ens, selvom du helt sikkert myrde færre præster i de tidligere
< p> behovet for at sparke onde røv stiger igen, da. Og snart efter, Zelda ånd slutter Link søgen som en handy co-op partner (mere om dette senere). Parret efterfølgende rejse jorden for at finde Zelda krop, så de kan fylde hendes sjæl tilbage i hendes kongelige lig. Men selv om dialogen altid charme, historien er bare vindue-dressing i den langvarige puzzle-intensive rejse, der følger.

Hvad der virkelig betyder noget, især på sådan en under-drevne håndholdte, er touchscreen kontrol. Og det er her, Spirit Tracks bliver afgørende, takket være en intuitiv kontrolsystem, der bruger hver eneste af de DS 'unikke funktioner med en reel tillid og nåde
Herover:. Bedste denne fejl ved at blæse klipper i sit ansigt med mic

Kort sagt, det håndterer smukt. Uanset om det er et puslespil, hvor du parre off Eskimo-stil skabninger med brug af noter, du trækker på dit kort og visning på den øverste skærm eller toget sektioner (hvor du kan trække ned en kæde på skærmen for en tordnende fløjte); kontrollerne løbende smække et smil på dit ansigt.

Blowing in the Wind Waker

Den bedste udnyttelse af den opfundne stylus-kun kontrol center omkring Spirit Tracks 'gadgets. Ligesom Gamecube titel, der så stærkt påvirker sin kunst stil, det vigtigste er et musikinstrument. Her er det de Spirit Pipes, en magisk element, du styrer med pennen og mikrofon. Det fungerer sådan her. Du trækker det op til Link mund på den øverste skærm, og derefter blæse ind i de forskellige farvede rør til at komponere melodier. Disse ofte åbne døre eller belønne dig med nye elementer og er afgørende for progression i spillets puslespil-tunge templer
Herover:. Jammin '- Zelda stil

Hvad er forbløffende er det rent faktisk gør du føler som om du er en musiker. Okay, vil du ikke ligefrem har lyst til en koncert pianist. Du kan ikke undslippe det faktum, du er bare en, der ligner lidt af en twat som de blæser ind i et stykke plastik. Men følelsen af ​​materielle interaktion med konsollen er enormt sjovt, hvis en smule besværlige takket være alt for følsom mikrofon.