Spil Guider > videospil > alle video game > Yakuza Dead Souls anmeldelse

Yakuza Dead Souls anmeldelse

Med fire spil under itsbelt, har Sega taget en ny tilgang til sin elskede Yakuza serien og addedzombies og masser og masser af kanoner. Yakuza: Dead Souls er langt mere spin-off thantypical Yakuza spil. Det er en akavet overgang, der er krydret med stor fanservice, men dens stump setup kontrol har til formål at tilslutte mangeårige fans og fans ofzombie action spil og i sidste ende behager hverken. Selv om det falder kort ofexpectations, er det stadig et spil med nogle charme.

Som sidst set i 2011 s Yakuza4, du spiller som fire meget alsidige figurer med slyngede stories.There s venlig og karismatiske lån haj Shun Akiyama fra Yakuza 4, theone-eyed skøre serie gæv Goro Majima, Yakuza 2 = nemesis Ryuji Goda (vender tilbage med en alternativ tilbage historie) og serier hovedperson Kazuma Kiryu.The historie er ligetil: en zombie udbrud har fundet sted i Tokyos fictionalKamurocho distrikt ( en hyldest til forsumpet Kabukicho). Hæren og Special DefenseForces er ude af stand til at kontrollere dem, så de sætte op gigantiske barrikader toquarantine inficerede områder.

Du hurtigt finde ud af at restof er Tokyo ikke tømre og fuldt fungerer ligesom det normalt ville. Thesezombie-frie områder gør det muligt at besøge værtinde barer, spille Pachinko, og nå outto våbenhandlere til mod våben og købe forsyninger. Med andre ord, det er initiallybusiness som sædvanlig, hvis du er vant til traditionelle Yakuza spil. Men som du omsætningskrav Dead Souls, mere og mere af byen bliver inficeret og lukket, selvom du stadig kan snige sig ud og komplette sidemissioner for folk på vrangen af ​​karantæne.

desværre, Dead Souls shiftsits mekanik væk fra den etablerede serie gameplay mod dem af en 3.-personaction shooter, og det er til skade for. Fordi det føles stadig likeYakuza, men med unaturlig gameplay hæftet på, er det svært at afværge hordesof zombier. Den automatisk skiftende kameraet ikke gøre dig nogen tjeneste whenyou're kæmper i snævre rum mod horder af zombier. Dine bevægelser arejust for langsomme til at holde trit med tempoet i fjender, og det er en frustratingcombination.

En anden gådefuldt designdecision er Dead Souls 'glansløse auto-sigte. Du kan ikke flytte samtidig mod, andat gange, peger på noget, men det zombie, der oplades mod dig. Bythe gang du får målet til højre, kan du blive undgå en bid. Du kan
afhente stumpe genstande omkring dig totry og rydde noget plads ved bashing og swingende, men du stadig nødt til at skyde thosezombies fuld af huller. For mere dramatiske takedowns, en Snipe Gauge fylder asyou kæmpe; når fuld, det giver dig mulighed for at udløse en ødelæggende Heat Snipeattack, hvor du fyre på en markant eksplosiv tønde eller brændstoftank, viaquicktime begivenhed. Fangsten er, at din Snipe Gauge fungerer som en combo, så ifyou're angrebet af zombier --Ikke umuligt, givet gameplayet issues-- youlose måleren oprustning. På visse punkter i historien, kan NPC'ere hjælpe ifthey're ikke uarbejdsdygtig, men du vil finde dig selv forsøger at redde dem ud af zombiesswarms ret ofte.

Traditionelt Segas Yakuzagames har en unik hånd-til-hånd kamp system, der er brutal og tilfredsstillende. Throughoutthe spil, du lære nye kampteknikker og takedown flytter der kan beridiculously badass. Normalt er du i stand til at vandre rundt Kamurocho betweenmain missioner, og tilfældig gade punkere eller bandemedlemmer vil udfordre dig til en fight.The hel grin med overlæg at acceptere disse er den viden, du får tobeat dem igen og igen med noget om i nærheden, fra en skraldespand til abicycle DET-- nogle gange endda en motorcykel, hvis du er heldig. I Dead Souls, youstill har mulighed for at gøre dette, men det tager længere tid, end det ville bare killenemies, plus tilfredshed Yakuza s beatdowns fortyndes af factthat disse zombier vil bare stå op og tage mere straf.
< p> på trods af den frustrerende Gamedesign, spillet har en fantastisk historie og skære scener fyldt med øjeblikke af humor andsuspense. Kamurocho er stadig blomstrer med en følelse af frihed til at strejfe, justlike i tidligere spil, selvom der er noget barsk om følelsen af ​​forfald anddestruction midt zombie-angreb, især hvis du er blevet investeret inyears udforske denne verden som Kiryu. Det ville være ligesom gennemgang Liberty Cityafter en zombie invasion, hvis du har spillet snesevis af timer af Grand Theft Autogames. Selv med en spin-off historie, der let kunne afspore serien, det stillmanages at binde i de vigtigste klaner og bander fra tidligere spil. Følelsen youget fra at se historien udfolde sig gennem lokkende cut scener er der stadig, og at underskriften fortælling giver spillet sit varemærke charme

I sidste ende, Yakuza:. DeadSouls indtager en særegen plads i den samlede kanon. Som en tredje person zombieaction spil, det er akavet og klodset, og derfor en vanskelig recommendationfor gamere på udkig efter en post-Dead Rising quick fix. Som Yakuza efterfølger, behøver theshooting mekanikere ikke spydighed med noget du har gjort i serien since2006. Men der er stadig nogle sjove elementer med store gevinster til gamere who'veinvested snesevis af timer i Kamurocho. Summen af ​​dens dele ikke altid addup, men der er nok i Yakuza: Dead Souls for dem, der har besøgt thisworld at se, hvordan det hele ender
.