Spil Guider > videospil > alle video game > Minecraft 1.0 review

Minecraft 1.0 review

Minecraft: Xbox 360 Edition Anmeldelse

Hvorfor er Minecraft et af de mest berømte indie spil hele tiden? Alsidighed og nær-uendelig replayability. Ønsker at opnå en seriesof mål og klare den sidste boss? Minecraft har det. Ønsker du at udforske en seriesof underjordiske ruiner og huler, unearthing fabelagtige skatte? Det, også. Vil du oprette en 1: 1 skala replika af slaget ved Sekigahara usingsnowmen? Hey, hvis du har tid, kan Minecraft rumme dig. Nu, efter en udviklingscyklus på over et år og en halv, samt mange patches, den endelige version af denne lange-in-progress fænomen er endelig over os. Så hvordan gør det færdige produkt stak op

Ovenfor:? Få det? På grund af blokkene

Til at begynde med, her er anintroduction for dem der ikke kender spillet:? Du starter med ingenting i arandomly-genererede verden lavet af terninger, fyldt med forskellige typer ofenvironments (kaldet Biomes), samt som vilde dyr som køer og grise, med notools eller husly. Ved nattetid, den skøre tegneserie vibe af spillet vender moresinister, og monstre såsom zombier, skelet bueskytter og de dreadedexplosive Creepers komme ud for at forsøge at dræbe dig. Dit mål er at bygge husly, håndværk værktøjer, finde mad og overleve længe nok til at skabe dybe mineskakter, whereyou'll samle de sjældne nødvendige materialer til at nå slutspillet mål. Shelterkeeps monstre i skak, mens maden giver dig mulighed for at regenerere tabte sundhed, andkeeps dig fra at sulte ihjel.

Præsentationen af ​​gameis bedragerisk enkle. De kantede grafik ikke vil belaste dit grafikkort, men de har en unik charme, og Minecraft æstetiske er blevet den mostrecognizable aspekt af spillet. Det er også en vigtig del af gameplayet, som theentire spil handler om at ødelægge blokke af miljøet, indsamling theraw materialer dette efterlader, og bruge dem til at bygge noget cool. (Andif intet andet, de af os, der har en tendens i retning af obsessiv tvang willappreciate hvor nemt det klodser design gør stabling og tilpasse tingene withone anden)
Herover:. Symmetry er den nye sexet

Kom gennem gamemeans du " re skal bruge spillets simple crafting-system ganske lidt, hvilket igen betyder, at du kommer til at gøre en masse minedrift for råvarer. Tomine effektivt, skal du foretage nogle grundlæggende redskaber af træ, der kan bepunched hinanden med de bare hænder. Efter indsamling bedre materialer, ligesom ironore, kan du oprette jern værktøjer, som igen gør det muligt at udvinde bettermaterials, som diamanter. Og det er essensen af ​​spillet: en stor, positiv tilbagekobling cyklus. At gøre en ting kan du gøre en anden bedre. Når du getgood nok ved minedrift og dræbe monstre, for eksempel, kan du bygge anenchantment bordet og bruge dine erfaringspoint (høstet ved killingcreatures) at gøre dine værktøjer mere kraftfuld ... og dræbe flere monstre. Det er thisbasic hjul-inden-hjul designfilosofi, der er forårsaget så mange at losehours og endda hele dage til Minecraft.

I modsætning til i previousiterations, Minecraft ikke længere kaster dig for ulvene, forventer du at findout hvordan man laver og gøre alt på egen hånd. En voksende træ Achievementsin spillet indeholder vejledning om, hvordan man laver nye elementer og værktøjer, og hvordan touse dem til at komme til slutningen af ​​spillet. Gameplayet i sig selv er givende enoughin selv, selv om, og suset af at finde en vene af diamanter eller ancientcave dybt i jorden er noget, ingen andre spil virkelig byder.

Når du har fået styr på det grundlæggende cyklus af samle-håndværk-samle, ikke antage, at spillet har ikke flere udfordringer at byde på. Nu, det er "færdig," verden af ​​Minecraft har en hel del mere curveballs at kaste på dig, startende med den nye slutspillet mål. I tidligere versioner af spillet, var der ingen reel slutning, og spillet bare holdes i gang for evigt. Et mål at arbejde hen imod, hvad fans har ventet i længst, så det er kun passende, at det er i den "endelige" version.

Slå spillet betyder, at du er nødt til at gå til Neder (Minecraft s version af helvede, som nu sport ødelagte bygninger) mindst én gang. Blot få der kræver mindst 10 blokke af Obsidian (en af ​​de vanskeligste blokke til gården, da de er altid ved siden af ​​lava), og når du gør, vil du nødt til at hoppe gennem nogle besværlig kamp, ​​indsamling og crafting hoops før du endda få en anelse om, hvor portalen til slutningen boss er (og det har altid skjult i et fangehul dybt under jorden). Så der er en rimelig bit at gøre i spillet, selvom du bruger nogen tid at bygge ting i den store, åbne verden - som du uvægerligt vil. Selv hvis du ignorerer vanedannende bygge din egen skyhøje, konstant udvikling fæstninger, de nye potions og besværgelser vil ikke håndværk selv
Herover:. Vores Arcanorium er fuldt udstyret med potion brygning stande og fortryllelse borde /bøger

en anden ny tilføjelse, de potions og besværgelser er et stort stykke indhold i deres egen ret. Den nye Brygning Stand og Enchantment Table begge kræver avanceret materialer at gøre, og bruge det til at fortrylle værktøjer, våben og rustninger forbruger skill points du får ved opjustering. I mellemtiden, potions kræver en forskelligartet blanding af materialer og har et stort udvalg af effekter, fra at genoprette sundhed øjeblikkeligt at yde modstand mod brand skader.

Også nyt er evnen til at skabe sne golems, venlige snemænd med græskar hoveder, kyle snebolde på fjendtlige væsner. Tilføj til disse til et par Tamed ulve (skabt ved at give knogler at omstrejfende ulve), og pludselig har du en veritabel hær på din side. Sandsynligvis den mærkeligste nye tilføjelse til den endelige version af Minecraft, er imidlertid Mooshroom. Dette er et væsen, der kan blive klippet for svampe, malket for champignon gryderet, og ligner den triste resultat af en forfærdelig ulykke med en ko, en svamp, en teleporter og Jeff Goldblum
Herover:. Lige dele afkøles og gruopvækkende

Ud over den standard Survival mode (beskrevet ovenfor), er der nu to yderligere modes, Hardcore og Creative. Hardcore er ligesom Survival, undtagen din død er permanent - ingen respawns. Kreative, i mellemtiden, giver dig uendelige blokke af enhver type, ubegrænset sundhed, og evnen til at flyve. Denne tilstand er for dem, der bare ønsker at opbygge og ikke ønsker besværet med at udforske og indsamle materialer.

Alle disse tilstande kan afspilles på en multiplayer server, som kan være særligt givende, som du og andre spillere kan bygge kooperativt samtidig, eller beundre hinandens strukturer du tilfældigvis af dem. De multiplayer verdener er vedholdende, og vise spillere og blokke i realtid, men de kræver en dedikeret vært server

Nu hvor det endelig er "færdig," Minecraft står som en bemærkelsesværdig præstation -. Ikke kun en vel- afrundet spiloplevelse, men en chance for spillere at eksperimentere, udforske frit og omforme deres omgivelser til en næsten latterlig niveau. . Hvis du ejer en computer og har ikke givet Minecraft en prøve, du mangler en af ​​de mest unikke oplevelser i denne generation
Minecraft: Xbox 360 Edition Anmeldelse

Af Clint Demeritt
< p> darling hardcore gamere og spildesignere ens, Minecraft s klodser æstetiske og tidsubegrænset, Gør-det-selv gameplayet har charmeret millioner. Efter års offentlig beta-test og polsk, kan Xbox 360-ejere nu komme ind på alle de træ-punch, krybe-dodging sjov med Minecraft: Xbox 360 Edition. Hvis du er helt fortrolig med spillet, der er masser at udforske og nyde, og det er nemt at fare vild i sine mange charme

Minecraft har en temmelig simpelt koncept:. Du mine blokke for at omkonfigurere dem ind uanset mønster du ønsker det og natten, monstre kommer ud at terrorisere dig og dine kreationer. Folk har skabt alle mulige vidundere såsom replikaer af Starship Enterprise, rutsjebaner, samt mekaniske skydebaner

Det er klart, titlen tager på to betydninger:. Bortset fra minedrift del af spillet, der er også en hel del af snedighed. Du er nødt til at gøre værktøjer: akser at hjælpe fælde træer, picks at indsamle ædle metaller og sværd til at afværge dødbringende zombier og eksploderende kryb. Du kan også opretholde skinner til at vejlede mine vogne, og der er også en smuk mekanisme-system med ledninger og kontakter til at aktivere maskiner og trap døre.

På konsol, crafting aspekt af spillet byder på meget mere vejledning end sin pc modstykke. På computeren er crafting gjort Horadric Cube stil - afspillere arrangere ingredienser på et gitter til at skabe de forskellige værktøjer og strukturer. Det giver nogle dejlig alsidighed, men kan ofte forlade spillere i mørke på hvad man skal gøre. I Xbox-versionen, er der en liste over udgange at vælge fra, hvilket giver spillerne en meget bedre idé om, hvad de kan skabe. Det er en nice feature, men på den anden side, er det til tider svært at finde en bestemt vare, som du ønsker at håndværk.

Spillet har nogle bekæmpe mekanik, men Minecraft handler mest om udforskning og skabelse. Spillere kan håndværk sværd, buer, pile og rustninger, men det er om det. Du vil ikke blive støbning magi eller opjustering statistik. Det meste af tiden, når du ser et monster vil du være at køre den anden vej, forbøn for dem ikke at dræbe dig. Minecraft gør dog tilbyde andre dimensioner fyldt med truende mobs og en end-game boss.

Spillet har en charmerende æstetisk, selvom dens klodser og pixilated stil føles som en Nintendo 64-æra titel. Det fungerer godt her, selvom det ikke vil vinde nogen skønhedskonkurrencer vil heller ikke skubbe Xbox hardware.

Minecraft kan bedst beskrives som sært gribende. På overfladen, synes overfladisk, men det er meget dybt. Det er en af ​​disse "minutter at lære, men år at mestre" typer af spil. Du får adgang til de fleste af de værktøjer og materialer du får brug for inden for den første time. Men du kan tilbringe dagen med at finde og omarrangere de materialer ind i dit perfekte hus, eller miste dig selv i timevis at skabe din egen underjordisk rutsjebane. For at få mest nydelse ud af Minecraft, din kreativitet og opfindsomhed blive sat på prøve, og spillet giver dig værktøjerne til at gøre netop det. Minecraft meste efterlader dig til dine egne enheder, som både er dens største styrke og dens mest frustrerende element.

Fordi Minecraft er sådan en selv-guidet oplevelse, er du nødt til at gå udenfor af spillet for at få mest muligt ud af det. Odds er, du bliver nødt til at konsultere en wiki til at opdage alle de bevægelige dele. Heldigvis konsollen version har en tutorial, så mens du stadig nødt til at konsultere nogle uden assistance, du er ikke helt så op et creek sans padle som du ville har spillet det i sine tidligere pc inkarnationer. Alligevel vil nogle hævder det sjove i Minecraft er at opdage hvordan det hele fungerer. Og det er en glæde at lege med drevne mekanismer i spillet for at se, hvordan de virker. Men for nogle (læs: nogle konsol gamere, der ikke har en PC rig til gaming), denne "lade afspilleren være" designfilosofi kan også være forfærdeligt frustrerende, når man dør, og du kan ikke finde din krop igen for at komme sig din droppet plyndre, eller sidde fast vandre rundt i nogle mineskakt. Det er trættende at tilbringe en time udhule en mineskakt, at få omkring hundrede fødder væk, og derefter aldrig at kunne finde den igen.

Hvis du har spillet Minecraft på PC, kan du finde et par ting hårdt mangler på denne version lancering, såsom stempler. Vi har modtaget bekræftelse på, at mens Minecraft: Xbox 360-versionen er baseret på version 1.66 af Minecraft, nogle ting er forestående, og faktisk vil disse stempler være et af de første punkter, der skal opdateres i kampen lanceringen. Men Xbox versionen gør tilbyde 4-player splitscreen, hvilket giver et mere personligt præg til at hoppe ind i co-op crafting, og du kan spille over Xbox Live.

Minecraft: Xbox 360 Edition er et sjovt spil sprængfyldt med humor og charme. Hvis du har været interesseret i det, men enten ikke har en gaming PC, eller har tøvet på at prøve det, nu er et godt tidspunkt til at hoppe ombord. Det tilskynder virkelig spillerne til at tænke og vurdere, være kreative, og engagere sig med et digitalt miljø på måder få andre spil har opnået. Som timesinks går, dette er en stor en. Du vil finde dig selv at søge efter timer for at sidste nødvendige for at skabe højt niveau rustning, eller lægge sidste hånd på en gigantisk borg diamant. Der er et par frustrerende sektioner er forbundet med dens selv-guidet oplevelse, men det stopper ikke spillet fra at være sjovt. Minecraft er et spil værd at investere utallige timer i.
God

Open-ended sandkasse verden og gameplay

Opbygning originale værker og mekanismer