Spil Guider > videospil > alle video game > Jojos Bizarre Adventure: All Star Battle - Road til anmeldelse

Jojos Bizarre Adventure: All Star Battle - Road til anmeldelse

Hvis stil var det eneste, der betød noget, JoJo s Bizarre Adventure: All-Star Battle ville være en shoo-in til Game of the Year. At se denne 2.5D fighter i bevægelse føles at blive slået i ansigtet af en regnbue, som farverige karakterer hertug det ud i rumler, der ligner de sider af manga kommer til livet. Det er det stof, hvor All-Star Battle begynder at vakle. Selv om der er masser af indhold her, stjernernes præsentationen sætter tempoet for outlandish sjov at gameplayet bare ikke rigtig følge med.

Som en manga, der er trivedes i næsten tre årtier, JoJo s Bizarre Adventure
har altid været én ting: fabelagtig. Hirohiko Araki underskrift grafiske stil og karakter design portrætterer muskuløse, manly helte slående unægtelig flamboyante rejser, og det er herligt. All-Star Battle formår at tage manga visuelle flair og smukt fange den i bevægelse. De 3D-modeller ser trofaste mod deres manga kolleger, med latterligt slick angreb animationer og ikoniske arbejdsstillinger. Det iøjnefaldende visuel pakke kun styrket af de kvasi-cel-shaded grafik, en rig brug af farver og små detaljer som onomatopoeias (skrevet med japanske katakana) popping venstre og højre op.

Så hvor skal det går galt? Fra det øjeblik du lægger hænderne på kontrollerne, vil du blive forbløffet over, hvor stive de føler. All-Star Battle s kampe er 2.5D: one-versus-én handling foregår primært på en 2D plan, men de tredimensionale arenaer lader dig undvige angreb med et tryk på en knap. Tegn flytte med to hastigheder: trægt Skridtstillingen frem eller piler på en fuld sprint. Ingen af ​​disse hastigheder gør du føler at du er i total kontrol over din fighter, så kampe tendens til at involvere en masse hoppe i på din modstander eller hyppig brug af undvige. Combos ser prangende, men er vanskelige at trække ud, medmindre du er tilfreds med at bruge en dåse auto-combo ved gentagne gange at trykke på Light angreb (svarende til Persona 4 Arena). Ved typiske kæmper spil standarder, denne pacing føles en tand for langsom - som ikke hjulpet af nogle underlige design beslutninger

For eksempel håne er stærkt opmuntret i All-Star Battle s dueller, men kun tjene til. afbryde handlingen. Hvis du scorer et knockdown, aktivere din Taunt udløser en filmisk skudt af din karakter i en skræmmende positur (komplet med en nervøs udseende fra din modstander). Der er en direkte fordel for disse taunts, fordi de falder i fjendens super meter - men selvom de ser uigendriveligt køligt, de har lyst til hikke i handlingen, takket være desorienterende kameraets bevægelser mid-kamp. Der er også nogle på-by-default Stage Gimmicks (hey, det er hvad spillet kalder dem), der spænder fra en hest-og-stridsvogn ned gennem slagmarken til et overløb af giftigt slam. Disse oprindeligt tilføje nogle krydderi til kontrol af afstanden under en kamp, ​​men når du er klar over, hvor nemt det er at undgå, at de ender med at føle mere ineffektiv end spændende.

Hvis du er bekendt med arven fra < em> JoJo s Bizarre Adventure
, All-Star Battle s Story mode er en temmelig fast primer for, hvad du har været savnet. Det strækker sig over en kæmpestor otte narrative buer, hver med sin egen indeholdt historien og retfærdige hovedperson, opdeles i enkelte missioner. Disse missioner er ligesom CliffsNotes af manga kildematerialet, genskabe de væsentligste slåskampe med kontekstuelle betingelser som konstant nedbryder liv barer eller enkelte runder. Plus, de tilbyder lyd frynsegoder, en manga ikke kan, ligesom en groovy soundtrack og japansk stemme virkende der er propfyldt med personlighed.

Desværre Story mode ender følelse skæv, især for dem uindviede i JoJo
lore. Korte blurbs før og efter hver slagsmål forsøg på at give en referenceramme, men med så meget jord til at dække, og så lidt karakter udvikling, er det vanskeligt at måle betydningen af ​​hver kamp eller forstå de konsekvenser, der udfolder sig helt off-screen. De første fire buer - herunder Stardust Crusaders
, som du kan genkende som grundlag for Capcoms 1998 JoJo kampspil - få det meste af opmærksomheden, og føler langt mere konkretiseret ud end den skyndte sidste halvdel af det historie. Men de udvidede buer lider repetitive karakter af de missioner, som ofte bruger en enkelt kulisse tværs hele saga og har gentagne dueller mod de samme modstandere med lidt ændrede betingelser. Uanset hvor i indgreb med den overordnede plot kan være, Story mode begynder at føle sig som en slog - og oplever det i sin helhed er temmelig meget et krav, fordi over halvdelen af ​​de 32 kæmpere i arbejdstidsplanen er låst fra get-go.

Når du er færdig med Story, kan du hoppe ind i en helt spændende (men værdsat) ny Arcade mode, Versus matcher, eller den kontroversielle, online-only Campaign mode. Noget hurtigt historie: når All-Star Battle lanceret i Japan sidste år, spillerne påtalt på strukturen af ​​kampagnen. Svarende til den model af en mobiltelefon spil, Campaign har en energi bar, der begrænser, hvor ofte du kan spille; du enten nødt til at vente på, at refill, eller tilbringe rigtige penge for at sætte skub i den tilbage op til fuld. Ventetiden for hver 10. af batteriet bar var en latterlig 20 minutter, hvilket fik reduceret til fem, efter betydelig tilbageslag. Denne model er stadig til stede i den vestlige udgivelse, justeret yderligere til en to-minutters ventetid pr batteri - og på det tidspunkt, det bare føles absurd at holde det i spillet overhovedet. At spille Campaign er den eneste måde at låse alternative kostumer, farvepaletter og tilråb - men den blotte eksistens af den irriterende energisystem, kombineret med microtransactions i fuld prisbillige detail spil, bør og vil være en deal-breaker for mange.

JoJo s Bizarre Adventure: All-Star Battle lider det samme dilemma, der rammer mange manga-baserede krigere. Det tilbyder en fremragende præsentation og en overflod af fan service, men kommer til kort i gameplay mekanik. Men hvis du sætter pris på stil over substans - eller blot ønskede at gøre dig bekendt med pragt Star Platinum råbe "ORA ORA ORA ORA ORA ORAAAAAAA !!!" som han kaster en spærreild af slag - All-Star Battle s bombastisk karisma vil hjælpe maskere sine iboende fejl
.