Spil Guider > videospil > alle video game > The Last of Us anmeldelse: Naughty Dog optrapper Dens Game

The Last of Us anmeldelse: Naughty Dog optrapper Dens Game

The Last Of Us er Naughty Dog nyeste IP og deres første strejftog i survival horror-genren. Oprindeligt annonceret på Spike TV Video Game Awards i 2011, har spillere ventet tålmodigt at få deres hænder på det. Det er indtil vi så, at sidste shotgun blast af gameplayet afslører, derefter gik vi nødder. Nu kun omkring 2 år senere er spillet her og dens alt, hvad der var folk forventede, og en hel masse mere.
Du spiller som Joel, en bister krydret pistol runner gør, hvad det kræver at overleve i Boston karantæne zone. Joel har været igennem en masse og gjort tingene ikke mange mennesker ville overveje moralsk lyd, men i en verden af ​​rabiat killer svamp hvad valg har du virkelig har? Sammen med sin partner Tess de jagter en våbenhandler, der rippet dem ud.
Mens søger ham de løber ind Marlene, leder af Fireflies. De Fireflies er en modstandsgruppe kræver alle grene af regeringen til at vende tilbage. Marlene har de våben, som skulle være din og for at få dem tilbage du behøver at gøre hende en tjeneste. Hun har brug for noget smuglet ud af karantæne zone, en ung pige ved navn Ellie. Ellie er et modbydeligt mund 14-årig med en nysgerrighed, der undertiden får det bedre af hende. Dette er begyndelsen til en forbløffende eventyr, der finder sted i løbet af et år og dækker en stor del af det tidligere USA.
Din rejse begynder 20 år efter Cordyceps svampe er muteret til at inficere menneske værter. Den Cordyceps Udbruddet har decimeret befolkningen uden for murene af de få tilbageværende karantæne zoner og er endda gøre sin vej ind i dem nu. Kom en bid eller ridse fra en inficeret person er i slutningen af ​​jer. Den Cordyceps arbejder sig til hjernen, hvor det får kontrol. Motiveret af behovet for at sprede sig, at Cordyceps gør værten mister sin mening og angribe alt og alle på sin vej til at sikre svampen 'overlevelse.
Ofrene for den første fase af infektion er kendt som løbere. De har lige vendt og er hurtige og dødbringende. I modsætning til de andre typer disse inficerede stadig har deres syn. Den anden type af inficerede kaldes en Clicker. Disse ting har ikke været menneske i et stykke tid, som du kan fortælle ved svampen vokser ud af deres ansigter. Med Cordyceps vokser gennem deres øjne klikkere bruge echo placering som flagermus for at finde deres mål.
Disse fyre er farlige og kan dræbe dig på bare 1 hit, men dens deres klikkende, der gør dem virkelig skræmmende. Den tredje type af smittede er en bloater. Det er de længst levende ofre for Cordyceps og har svampe vokser overalt som skudsikre veste. Disse er langt den sværeste at dræbe. Disse giganter som klikkere kan man hit dræbe dig, men de også smide bidder af svamp, der frigiver sporer i luften, hvilket gør dem så meget farligere.
Dødbringende af alle de fjender du vil stå dog er mennesker. Disse er ikke din typiske overlevende ud på egen hånd. De arbejder i grupper og hurtigt varsel, hvis en af ​​deres venner er forsvundet eller længere reagerer på dem. De kalder din position til hinanden og forsøge at flankere dig konstant. Selv når de ikke er bevæbnet med en pistol, kan de stadig være nogle af de dødeligste folk du mødes.
The Last Of Us har en stor post-apokalyptisk indstilling, som er både smuk og skræmmende. Inde karantæne zoner folk rutinemæssigt kontrolleres for infektion og hurtigt dræbt ved injektion eller kugle i hovedet, hvis sig at være bærer. Folk lever i fattigdom og knap overlever fra rotte kød nogle mennesker sælger i hele byen. Rationeringskort gives til ophold, men fødevaremangel gør dem for det meste ubrugelige. Forladte bygninger fulde af svamp linje gaderne og checkpoints er placeret ved indgangen til hvert distrikt af byen.
Uden for karantæne zone er en helt anden verden. Skyskrabere kan ses smuldre og falde fra hinanden efter mange års forfald og moder natur arbejder sig vej tilbage til det område, der engang var besat af menneskeheden. Store byer og små byer både er alle næsten forladt bortset fra de få ikke-smittede, der forsøger at overleve i naturen. Huse og stræder er overgroet med vinstokke og buske. Store skovområder fuld af klipper og åer giver utroligt smukke natur i kontrast til de mørke forfaldne bygninger i karantæne zone.
Storytelling i The Last Of Us er uovertruffen. Fra hjertet wrenching intro hele vejen til klimatiske finale du virkelig føler at du kender disse tegn. Du vil føle deres smerte, når de lider, og du vil nyde deres øjeblikke af lykke som flygtigt, da de kan være. Gennem hver twist og drej af dette fantastiske eventyr, du forbinder med Joel og Ellie på den mest dybtgående måde, dine følelser. Mens rejser med Ellie får dig til at se hende lære og vokse. Da hun aldrig har forladt karantæne zone alt på ydersiden er nyt og fantastisk for hende.
Den korte samtaler Joel og Ellie har samtidig vandrer hvad venstre af verden er stor. Dens de små ting som at tale om, hvad verden plejede at være ligesom eller hvad Ellie ville have lyst til at være, når hun vokser op, hvis der ikke var nogen infektion, der virkelig gør du opretter forbindelse til disse tegn.
(Før jeg kommer ind i gameplayet jeg bør bemærke, at for min gennemspilning vendte jeg fra lytte mode, der viser, hvor lyden kommer fra. Naughty Dog har bygget i en god mængde af indstillinger, så et headset bør arbejde glimrende til bestemmelse af retningen af ​​fjendens lyd bare sørg for at indstille lydindstillinger korrekt for headsettet.)
Last of Us har nogle af de mest spændte gameplay jeg nogensinde har haft den glæde at spille. Min hele tiden spiller jeg virkelig følte jeg var der, og jeg var i stand til at handle, hvordan jeg ville i disse situationer. Mangler et skud var ødelæggende for mig. Gameplayet kan bedst beskrives som en kombination af Resident Evil, Metal Gear Solid og Uncharted. For en stor del af spillet vil du blive snigende. Med ammunition og forsyninger kører lav dens næsten altid det bedste valg for plan A. Selvfølgelig plan A typisk bryder ned, og du ender enten køre for dit liv eller kæmper det ud med den smule ammunition du har. En sektion i en brændende restaurant er særligt anspændt, pas på det.
Den udforskning sektioner er lige så spændt som den vigtigste gameplay. Snigende ind i huse for at plyndre for varer ikke at vide, hvis der er en smittet inde i sin lys mindre interiør kan være uhyggelig. Crouching gennem haller og tunneller med din lommelygte lysende alt foran dig er forbløffende og snigende af en gruppe klikkere kun inches væk fra dem er nedkøling og efterlader dig med en følelse af realisering få spil kan matche.
Grafisk er spillet sammenlignes med nogle næste generations spil jeg har set. Hvad Naughty Dog har gjort her er simpelthen forbløffende. Alt er kringlet detaljeret fra Joels rygsæk hele vejen ned til snavs stier i skoven fyldt med nedfaldne blade.
Selv blodet splatter er realistisk som ikke bør være overraskende i betragtning Naughty Dog har sagt de tilbragte en betydelig mængde tid på at lære, hvordan blodet strømme og sprays i den virkelige verden. Watching hoveder bliver smadret i vil gøre dig krympe som blodet sprøjter langs alt på sin vej.
Vand i åer og floder løber med hvid vask, du ville forvente fra vand rejser ned en flod og over klipper. Noget så lille som at tænde for din lommelygte kan være fremragende. Den måde lyset skinner og afspejler gør de mørkeste områder bliver levende med farve. Folks ansigter og tøj er så detaljeret, at Joel og Ellie ansigtsudtryk kan formidle deres følelser bedre end ord tider.
The Last Of Us har utroligt stor lyd. Stemmen handler er fantastisk og bringer med sig en følelse realisme. Når det kombineres med de store ansigtsudtryk du virkelig føler som om disse lever vejrtrækning mennesker.
Lyden af ​​en clicker lurer i mørket venter på at strejke er særligt skræmmende, men snigende gennem et helt rum fuld af dem med klikke helt omgiver dig er hjerte stop. vente Lige indtil en Clicker højkant holde af dig bagfra uventet.
En ting jeg var virkelig imponeret var lyden af ​​våben. Hver pistol har sit eget særskilte bang. Mens masser af spil har forskellige klingende kanoner dette er anderledes eller anden måde. Det virker næsten, som ligesom de faktisk fundet disse kanoner i den virkelige verden og indspillet dem bliver fyret i meget høj kvalitet. Jeg kan ikke rigtig forklare det, men der er bare noget ved lyden af ​​at jagt riffel, der gør mig ligesom jeg er virkelig holder det, når jeg trykke på aftrækkeren.
Samlet The Last Of Us er en utrolig fantastisk spil. Med sine næsten næste generations grafik og dens følelsesmæssigt gribende historiefortælling er det langt den bedste spil jeg har spillet hele året, som siger en masse giver hård konkurrence er det er at gå op imod. Naughty Dog har taget deres spil til et helt nyt niveau, og jeg kan ikke vente med at se, hvad fremtiden bringer for dem og denne franchise generelt.
[10/10]