Spil Guider > videospil > alle video game > Inquisitor Anmeldt: En torturous kig ind Inquisitor

Inquisitor Anmeldt: En torturous kig ind Inquisitor

10 års udvikling. Tre år til at oversætte spillet til engelsk. 1.2 millioner
kilometer udvendige og indvendige terræn og et script, der kan prale over 5.000 siders tekst og op til 150 timers spilletid. Og det er en old-school, hardcore, modne rollespil, hvor jeg spiller som en inkvisitor i en indstilling inspireret af vores egen middelalder og religiøse historie og lore? Én hvor jeg kan samle beviser, anklager, anholdelse, tortur og prøve kættere? Oh boy. Det lyder fantastisk.

Men desværre Inquisitor er en svær kamp at tale om og anbefale. Det ville have mig til at være vred, at skrige på det, for at fortælle den det var at være et ryk og pust ud mit bryst og arme og bede den hvorfor? Hvad vil du have mig til at gøre? Du er en forfærdelig kæreste, som kun trækker og reagerer med, & quot; Jeg ved det ikke. Du regne det ud. Du kan lide en god mysterium, højre & quot; Og trods min frustration over hans mangel på kommunikation, jeg holdt kommer tilbage.

Metaforer til side, Inquisitor har været noget af en blandet oplevelse, en, der har til tider trukket mig, holdt mig tænke over det, og efterlod mig ivrig efter at komme hjem og spille det noget mere. Men et par timer senere mine øjne kan have været krydset og min sløret syn, fordi hvem skrev spillet virkelig ville have mig til rea & ndash; jeg mener spille hans nye boo & ndash; jeg mener spil. Eller jeg kan have været aldeles tabt og forvirret, ked af, at jeg netop havde talt med hver eneste NPC og gennemsøgt hver eneste hjørne af hver bygning, skov og fangehul fem gange
udkig efter nogen måde at komme videre på historien og undlade ynkeligt. Måske ville jeg endda have en drøm om spillet, hvor jeg faktisk fundet løsningen, tilfreds med mig selv og knytnæve-pumpet den dreamscape luft. Nøglen var inden denne mærkelige krystal i min opgørelse alle sammen! Men så drøm falmet, og jeg blev efterladt til at indse det var i sandhed et mareridt.

Det lyder ikke som en glødende påtegning. Det lyder frustrerende, og til tider det er, men Inquisitor gør også en masse ret. Jeg ønsker, at folk, der elsker hardcore, old-school rollespil til at spille det. Men der er et par stykker, der holder det tilbage fra at være noget, jeg kan anbefale til alle, og i stedet er noget, jeg kan kun anbefale med en række forbehold.

Der er en mærkelig dobbelthed til de få stykker. For eksempel, Inquisitor 5.000 siders tekst sikkert følte
ligesom 5.000 sider. Hver karakter havde en mundfuld at sige, afsnit Unto stykker i information og udtalelser, som til tider virkede uendelig. Og fordi spillet ikke holder spillerens hånd & ndash; forslag eller hints er sjældne og selv visse løsninger kan være stump & ndash; blev det nødvendigt at tale med hver eneste NPC om hver eneste emne. Mindre er mere, men til tider Inquisitor dukkede tro det modsatte, og tempoet faldt til en gennemgang.

På trods af hvor langtrukken spillet kan være, dybden de tegn gå til at beskrive deres verden og deres dilemma gør nok til at gøre verden, men måske ikke nødvendigvis selv, føler troværdigt og atmosfæren rige. Jeg ønskede at finde kilden til deres rædsler, og at udrydde og ødelægge kætteri og dæmoniske kræfter, der truede ikke kun byen Hillbrand men alle Ultherst. Inquisitor forfatterskab lykkedes at trække mig ind i sin univers, men det var ikke en umiddelbar reaktion.

Bortset fra usikkerheden om, hvad de skal gøre næste, var der en anden grund til at tale med byernes beboere. Kættere eller kriminelle kan være nogens nabo, og der er borgere, der er mere end ivrige efter at tænde og beskylder hinanden.

& quot; Hans hus blev ikke brændt ned af brande, og hans afgrøder døde ikke! Han er en kætter & quot;!

Afgiften var lort, naturligvis; og alligevel, som en inkvisitor, jeg kunne samle testimonials, anklage, anholdelse, og torturere den stakkels mand i forsøg på at finde flere beviser, før hans retssag. Og mens jeg generelt tendens til at være flittige i mine undersøgelser for at fortsætte med at være det absolutte pæneste inkvisitoren - og for at holde min moral højt, da tortur sænker det & ndash; Jeg fandt det samlede system til at være fascinerende. Det føjes til atmosfæren af ​​spillet og gjorde mig lyst en middelalderlig Cole Phelps.

I mellem at være en detektiv, jeg var dræbe monstre, eller i det mindste kvælning ned utallige potions i et forsøg på at undgå en forfærdelig ende. Inquisitor er en hård spil, selv på den letteste af indstillinger. Døden kom til mig hurtigt og uventet. Status-effekter var invaliderende og ødelæggende. Dungeons er solidt mørkt og meget farligt. Jeg døde selv til tønder. Flere gange. Som jeg fladede op jeg blevet meget mere i stand og modstandsdygtige, men Inquisitor mangler præcision og kontrol, hvilket gør en række slagsmål meget hårdere, end de behøver at være.

Mens Inquisitor kan sættes på pause under kamp, ​​de tiltag, der kan træffes er få og ikke stable. Partimedlemmer kan ikke styres direkte, bortset fra simple kommandoer, såsom ophold, ladning, angribe mit mål, og så videre. De fungerer mere som kød skjolde end intelligente kammerater. Og bekæmpe evner bruges mere som buffs end specielle angreb. I sidste ende, det gør beredskab flere end reaktion de vigtigste faktorer til succes, især oplagring og masseforbrug af potions. Det manglende kontrol var aldrig en anstødssten for mig, men for et spil så tydeligt inspireret af giganter & ndash; der er endda en "du skal samle din fest før venturing ud 'henvisning findes i lastning skærmbilleder & ndash; sin forsimplede kamp kan skuffe nogle mennesker

Og så kommer vi til den ultimative spørgsmål:. skal du købe dette spil? 14.99 er en vidunderlig pris for et produkt med så meget indhold. Det er atmosfæriske, unikke, moden, og også lidt svært at anbefale uden visse forbehold. Inquisitor er en investering, både hvad angår tid og nogle gange tålmodighed. Men hvis du ønsker en dyb rollespil, der absolut ikke holde din hånd, det er grynet og mørke og fuld af troværdigt, men langvarig lore, så Inquisitor kan være RPG du har ventet på.

---

En gennemgang kopi af Inquisitor blev givet til os af GOG.com. Du kan hente spillet her for $ 14,99.