Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse (af previews af) Tomb Raider

Anmeldelse (af previews af) Tomb Raider

I de seneste uger verden af ​​spil har måttet konfrontere problemet med previews. Du kender dem godt & ndash; de forkælede, iscenesat Først ser på begyndende produkter, der måske aldrig ser dagens lys. Jim Sterling erklæret hans forhåndsvisning dage over, mens Gameranx & rsquo; egen Jordan Garland blev flyttet til forsvare dem; Cara Ellison skrev gonzo-stil fra en Crysis 3
presse begivenhed, der bekræfter, i en opfølgende stykke: & ldquo; De & rsquo; re All Like This & rdquo ;. Og efter fiaskoen på Aliens: Colonial Marines,
hvordan kan vi nogensinde tillid previews igen

Her hos Gameranx, vi tror, ​​vi & rsquo; ve fik løsningen?. Med så meget forhåndsvisning dækning og optagelser pumpes ud af ivrige forlag, hvorfor ikke bare gennemgå spil udelukkende på grundlag af deres pre-release materiale? Dette vil give os mulighed for objektivt at overveje, og hastigheden, hvad vi ser, baseret på hvad vi får. Overvej det virkelige snak fra de skeptiske skyttegravene i kommende spil journalistik.

Dette løser pænt et andet problem, som er, at ingen nogensinde giver os enhver gennemgang kode. Så mens andre forretninger parade rundt med deres high-fallutin & rsquo; & Lsquo; anmeldelser og rsquo; i år & rsquo; s Tomb Raider
& ndash; udgivet den 5. marts & ndash; vi vove ligesom modige opdagelsesrejsende i det ukendt territorium af preview revision.

Med Tomb Raider
2013, har Crystal Dynamics taget serie heltinde Lara Croft tilbage til sine rødder & ndash; hvis ikke dem af selve serien. Vi guider hende gennem hendes første grave, hendes første Tank (awww!) Og endda, ifølge en video, hendes & ldquo; første maskingevær & rdquo; (yndig!). Undervejs vi vedtage hendes forvandling fra boglige student i ikonisk badass. Og ja, læsere, to års spidse, smirking benægtelser fra udviklerne bekræfte, at du gøre
komme til at finde ud af, hvor hun fik disse to pistoler fra

Men hvis du & rsquo;. Re forventer, at at betyde en reduktion i kroppen-count, mener igen. I et timelangt forhåndsvisning video, sat et sted nær starten af ​​spillet, Lara skyder 13 mænd, før hun når den næste cut-scene. Bevægelse og skydning har ændret sig siden 2006 & rsquo; s Tomb Raider: Legend,
erhverve den nemme flydende og fejlfri animation overgange i Uncharted
serien. Men TR
også arver Nathan Drake & rsquo; s morderiske rampages, hvis ikke hans happy-go-lucky holdning:. Tonen er meget grovkornet, snusket, og GRRM-niveau grim

Mørket virker, bare om. Lara & rsquo; s bevægelser er prisværdigt desperate og træt; for en gangs skyld ser ud i virkeligheden hendes aktivitet kunne være på nogen måde anstrengende. Shaky-cam cut-scener fremvise temmelig kompetent stemme virkende, Lara måske yngre, men i en vis forstand, hun er også vokset op & ndash; og med hende, spillet opnår fortællingen og skriften sofistikerede en moderat underholdende CSI episode

Problemet er, at Tomb Raider
er også et offer for sine udviklere & rsquo.; egen entusiasme. I video efter video, de tout helt almindelige funktioner som spil-ændre åbenbaringer. På et tidspunkt, de praler & ldquo; mulighed for at indlede bekæmpe & rdquo; (Undertiden fjender aren & rsquo; t opmærksom på dig, når du indtaster et område gisp!). Senere samme stakkels fyr fosser om & ldquo; muligheder for udforskning & rdquo; & Ndash; mens på kontrollerne, hans chef guider Lara ind i et lille side rum på størrelse med en walk-in fryser. I en anden, mere seneste video, en anden, men ikke til at skelne udvikler enthuses at & ldquo; hun kan bruge hjerner som hun nærmer sig situationen & rdquo.; Lara skyder en person med en pil, og han gamely forsøger at holde op: & ldquo; Hun kan tegne en fyr & hellip; & rdquo; Så hun skyder alle andre også, uden nogen særlig intelligens. Udvikler mand falder emnet og flytter over på noget andet

Dette er ikke at sige de centrale mekanik aren & rsquo;. T sjovt. I multi-purpose klatring økse, finder vi et redskab for bevægelse næsten lige så fleksibel og tilfredsstillende som Dishonored & rsquo; s
blink eller Ape Escape & rsquo; s
helikopter vinger. Mange overflader i spil kan livtag og gennemløbes, mens det samme værktøj også kroge på ziplines, snuser åbne kasser og udfører fjender. Combat er spændende nok, hvis noget særligt, spare snedige fjende AI, som gør et godt stykke arbejde med at skylle dig ud af dækning. Og, selvfølgelig, er der standard & ndash; faktisk obligatorisk & ndash; indsamling, xp og opgradere mekanik, formalelige ved hurtig-rejser til tidligere områder

Her desværre er, hvor det, vi & rsquo;. re fortalt er mest uoverensstemmende med, hvad vi ser. Crystal Dynamics har gentagne gange hævdet, at denne udgave af serien er mere frit roaming end de fleste & ndash; at alternative veje er dine til at udforske. I previews, men der isn & rsquo; t mange beviser. Gem ekstremt rudimentære forgening stier divergerende fra hinanden ved blotte meter, er spillet organiseret som en række forbindende nav, som tilbyder en begrænset mængde udforskning. Den meget omtalte campingplads system er for det meste et middel tilbageskridt at gense gamle jord. Og mens niveauet design har en omrøring puls til det & ndash; skifte mellem store åbne udsigter og klaustrofobiske tunneler til stor effekt & ndash; miljøer for ofte indsnævre i lineære tunneler fuld af fjender, hvor mænd med pistoler er døren og din shotgun er en nøgle. Sådanne situationer tvinger Lara til at stole på, hvad hendes PR latterligt glosser som & ldquo; overlevelse kamp & rdquo; langt oftere end den faktiske sjovt af kampene kan retfærdiggøre (endsige hendes højt besungne oprindelse historie).

For alle de travle industri af jagt mekanikere fra Far Cry 3,
opgradere mekanikere fra Assassin & rsquo; s Creed 2,
og dygtighed træer fra Arkham Asylum,
ny stil Tomb Raider
aldrig rigtig ånder.
Det øjeblik, hvor du står, alene og tavs, før en gigantisk og gamle ruin, vel vidende, at ingen i verden, men selv kan besejre sine hemmeligheder? Den fredfyldte, anspændt forventning om en Tomb Raider
åbning? Du vandt & rsquo; t finde den her, ikke i hvad udviklerne har vist os

I sidste ende, der & rsquo; s. Intet forkert
med Tomb Raider
& ndash; ikke som sådan. Det har et par tricks i ærmet, og det ladles sine dødbolde og hurtige gang begivenheder med den polske du & rsquo; d forvente. Men vi & rsquo; re ikke at se noget her, at & rsquo; s virkelig værd at vente & ndash; ja, ser vi intet, vi kan & rsquo; t får fra spil, som allerede er overgået. Og med folk som Bioshock: Infinite
eller Watch Dogs
i horisonten, der er mere spændende ting at bruge din tid ikke at spille. Salg

Grafik: 7,6