Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Battleblock Theater

Anmeldelse: Battleblock Theater

For at BBT, eller ikke at BBT. Det er et let spørgsmål.

Det har været en langsom, men vellykket opstigning til toppen for The Behemoth. Battleblock Theater
, det tredje spil fra San Diego baserede indie selskab, følger den vildt populære beat 'em up spil Castle Crashers
, som konsekvent dominerede Xbox Live Arcade bedst sælgende liste fortiden 5 år, og Alien Hominid
, en side scrolling shooter, der tjente som studiet lancering titel. Det har været fire år siden, at spillet først blev annonceret, og dermed har forventning været høj. Efter al denne tid kan det leve op til den hype?

gardinet åbner på en mystisk ø, hvor vores spiller karakter er skyllet i land. De snart finde ud af området er beboet af katte, til voldsomme katte herremænd, der søger at more sig ved sadistisk tvinge skibbrud overlevende optræde for deres meget liv på scenen. Gameplayet er baseret på tricky tidsbaseret manøvrering, multi-niveau udforskning og opgaveløsning. Spillere har til opgave at indsamle mindst tre grønne perler fra det niveau for at komme videre til den næste, hurtigere gennem forskellige fælder og barrierer (stråler af fordampning energi, til pigge, varm lava, etc.) for at nå deres endelige mål. Spillet er opdelt i kapitler, hver med ti niveauer kulminerede i en tidsindstillet, todelt finale udfordring niveau, der kræves for at gå videre til næste fase. Niveauet design er noget af et mesterværk, mættende den hurtige on-dine-tæer fornemmelse af en svunden tid ved at kombinere de side scroll dashing og miljø farer Sonic the Hedgehog
med puslespillet platformspil af Mega Man
. Kontrollen er stramme med nemme at fortolke prompter; niveauerne effektiv og væske. Spillere gøre brug af en række power-ups, fra vinger til jetpacks, da de hurtigere gennem checkpoints. Løftet om ekstra perler og bolde af garn, der anvendes til at frigøre nye fanger og købe nye våben henholdsvis tilføjer nogle instant replay værdi. En klasse er tildelt i slutningen af ​​hvert niveau baseret på hvor hurtigt det blev udført, og antallet af pickups indsamlet, også spørge indsættes en yderligere gennemspilninger.

Tegningerne af Dan Paladin, studiet underskrift look, er som appeasingly bedårende som altid. Den tidligere drama nørd i mig var henrykte over perfekt udførelse af spillets tema, illustreret med gardiner åbne og lukke hvert niveau, dateret tapet og inventar dekoration menuen foyeren, og adskillelsen af ​​niveauerne i handlinger og scener. Musikken er hoppende og vanedannende, vedligeholdelse Behemoth varemærke karisma mens fremmane den lyse, energisk panik af en Dr. Mario
melodi. Måske kronjuvelen i spillet er den fortælling, en livlig og morsom præstation, der nemt gør Battleblock Theater
blandt de sjoveste spil jeg har spillet. Jeg fandt selv ønsker at gentage Story Mode bare for at høre de afskårne scener igen.

Arena Mode tilgængelig co-op eller vs., består af syv forskellige typer multiplayer med en række mål, fra at slå op det modsatte hold i Muckle, til quirkier tilstande som Soul Snatcher, hvor spillerne stjæle sjæle fra deres fjender i et spil keep-væk. EF-plan foretaget med Level Editor kan spilles så godt. Mens de ikke indeholder en betragtelig luns af titlens svimlende mængde indhold, de bringe nogle af glæden ved klassiske Behemoth beat 'em up, hvilket er stort set fraværende i hele Battleblock Theater
.

Mens vi venter på Battleblock Theater
de sidste par år har været frustrerende, unægtelig det har vist sig bedre for det; feedback-processen i løbet af de mange PAX konventioner utvivlsomt finpudset niveauet designprocessen. Men for alle de omhyggelig planlægning (eller måske på grund af det), det føles en smule gentagne. De finales, betød at føje sort til gameplayet, sandsynligvis ville have tjent dette formål bedre som boss kampe, bryde op rutine. Det tog også noget tid, før jeg følte kampen testede min dygtighed; det var ikke før kapitel 5, at jeg faktisk følte en antydning af frustration. Dette kan være, fordi jeg har en masse erfaring med side scrolling platformers, men mere sandsynligt, at spillet er lidt let. Heldigvis er der en hardcore-mode til at udfordre de mere erfarne spiller.

Samlet set Battleblock Theater
er særdeles godt poleret og vil bringe en masse af tilfredshed til fans af høj hastighed platformspil. Ud over en sjove Story Mode, Level Editor og Arena lover at kun længde allerede svimlende mængde indhold, hvilket gør det værd sin beskedne pris. Ud over, at deres djævelsk mærke af mischievity er for godt til at være forpasset, og jeg anbefale dette spil for både voksne og børn.

Tag en bue, Behemoth. Battleblock Theater
har været ventetiden værd

Final Bedømmelse:. 9 ud af 10