Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Chrono Jigga, A Jay-Z /Chrono Trigger Mash-Up Af 2 Mello

Anmeldelse: Chrono Jigga, A Jay-Z /Chrono Trigger Mash-Up Af 2 Mello

Ved første øjekast, Chrono Jigga
virker som en gimmick. Det er næsten alt for indlysende. Chrono Trigger
's soundtrack er almindeligt anset det største spil soundtrack af hele tiden, og Jay-Z er både en populær rapper og hyppig mash-up mål. Hvis nogen fortalte dig om et videospil soundtrack /hip-hop kunstner mash-up, det er ville være den mest sandsynlige forudsigelse. Alligevel Chrono Jigga, et projekt af Lexington, KY baserede producer og rapper 2 Mello, ikke blot transcendere det indlysende at blive god & ndash; det behændigt undergraver og udsætter spændingerne i kildematerialet og bliver stor

Mens. mange mashups mislykkes fra Hent gå, dovent ændre hastigheden på vokalen, indtil de linje op og kalde det en dag, to Mello stedet fokuserer primært på Jay-Z er rappe, justere forestillinger med Chrono Trigger spor, og derefter skære og gentage at konstruere sangen. På det første stykke, & ldquo; Public Chrono Fondsbørsmeddelelse, & rdquo; 2 Mello første tillader sangens spænding til at bygge ved hjælp af Chrono Trigger tema, men som Jay-Z er rappe fremskynder, gentager de første par hurtige noter af sangens intro hurtige-brand. Selvom det ikke helt så god som den Beatles /Jay-Z mash-up The Grey Album
, Chrono Jigga
er nær-værdig denne sammenligning. Gennem et par samplede citater og nogle sin egen skrivning 2 Mello afslører sin ambivalens over for Jay-Z livsstil og dens virkninger på samfundet. Men mod midten af ​​albummet & ndash; & ldquo; Uvidende Shit, & rdquo; & Ldquo; Hvad mere kan jeg sige, & rdquo; & Ldquo; 99 Problemer, & rdquo; og & ldquo; Sig goddag til Bad Guy & rdquo; & ndash; han legende lader Jay-Z beskrive ambivalens han selv mener om sin musik popularitet. Den åbenbarede Shawn Carter er en mand, der forstår hans ord som næsten meningsløst, når sammenligning med den systematiske undertrykkelse af den urbane sorte, han associerer sig med direkte med & ldquo står; vi & rdquo; og & ldquo;. os & rdquo; 2 Mello styrker genialt disse meddelelser gennem de Chrono Trigger
sange, han knytter til Jay-Z er. De fleste er legende, indstilling følelserne i spil entertainingly i strid med ordlyden af ​​teksterne. & Ldquo; Ignorant Shit, & rdquo; Jay-Z er trodsige duplik til skylden, at hip hop kulturen modtaget for de racistiske angreb på Don Imus (& ldquo; Jeg savnede den del, hvor det stoppede blive om Imus /hvad gør mine tekster har at gøre med det lort & rdquo;) er parret med haunting enkelhed Chrono Trigger
's & ldquo; Wind Scene, & rdquo; den overworld musik fra 600 A.D .. Den gribende valg i sang tjener til at afsløre den smerte og frustration i hjertet af Jay-Z 's trods. Alternativt & ldquo; 99 Problemer, & rdquo; måske den mest mash-up-stand sang af hele tiden, er parret med & ldquo; Frog Theme & rdquo ;, til stjernernes effekt. Den snerren og afslappet sexisme af den oprindelige spor tager på en tragisk, episk tone. Klimaks af sangen, hvor Jay-Z argumenterer med en racistisk betjent om at blive trukket over, fungerede som en punch linje i den oprindelige spor, ændre en anti-kvinde præmissen i en anti-racistisk afretningslag. Med Frog musik, det er minder om en udmattet afslutning på en lang kamp, ​​som om at sige dette er Jay-Z største rolle i krigen. Chrono Jigga
gør ikke afsløringer om Jay-Z i sin kanalisering af Chrono Trigger
. Det sætter spørgsmålstegn også spillet så godt. 2 Et track med titlen & ldquo; Marle, Lucca, Schala & rdquo; er en mash up af Schala tema musik med Jay-Z er henkastet sexistisk /racistisk parti hymne & ldquo; Piger, piger, piger & rdquo.; Selvom det er morsomt at have en af ​​de mere triste spor i spillet kombineret med en af ​​Jay-Z mest åndsforladt, er der en smart, snu implikation der Chrono Trigger
beskæftiger brugen af ​​stereotyper meget gerne en ung Jay-Z gjorde & ndash; sporets navn afspejler de fælles JRPG troper af nørdet pige, den sporty pige, og den triste pige, temmelig almindelige JRPG troper. Den humor og dygtighed, der gik ind i fremstilling af Chrono Jigga
har kombineret for at skabe et udstillingsvindue album for to Mello. Slutproduktet vil være præstation nok, men i også dreje albummet i en analyse af Jay-Z som kunstner, har han opnået noget særligt. Vær sikker på at tjekke alle spor over på Bandcamp side.

Artwork af deviantART bruger JakeWyatt
.