Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Fez (PC) - Speechless, men ikke i en god måde

Anmeldelse: Fez (PC) - Speechless, men ikke i en god måde

Når Fez
først kom ud på Xbox, tilbage i april 2012, jeg gjorde mit bedste for at undgå spoilere, screenshots, videoer - dybest set noget i forbindelse med spillet. Jeg didn & rsquo; t gøre det, fordi jeg havde en slags irrationel had for spillet - langt fra det, i virkeligheden - men fordi jeg holdt fast i (dengang) en forgæves håb om, at Fez
ville i sidste ende udløse på PC. Jeg holdt det op i et år. Da det blev meddelt, at Fez
ville komme til pc'en, trods Polytron udvikler Phil Fish tidligere højlydt proklamerer ellers jeg var temmelig tilfreds, og lod mig langsomt få hyped op for spillet. Smukke kunst? Check. Interessante gameplay mekanik? Check. Smukke farver? Checkity kontrollere check. I dagene op til udgivelsen, jeg selv tilladt mig at nogensinde-så-koket kigge på udgivelsesdato timeren på Steam. Jeg hadn & rsquo; t spillede det endnu, selvom ... så var det at være kærlighed ved første blik - eller rettere, første gennemspilning? Ved installation og starter spillet, I straks
ramme en glitch, hvor hele skærmen var frosset og havde looping lyd. Heldigvis var jeg i stand til nemt at komme forbi det gennem den gamle metode for at ramme tilfældige nøgler, og skifte pause menuen (som en eller anden grund, er bundet til Enter-tasten ...?) Løst mit problem. Ikke den bedste måde at starte en gennemspilning, da første indtryk er lejlighedsvis alt, men det var let fast, og jeg fik gennem intro niveau uden yderligere besvær ... indtil jeg nået slutningen, og den geniale visuals var ledsaget af en crash-til-desktop som i øvrigt også udslettet min save. . Great Family

Dette var blot den første i en serie af små episoder, der irriterede mig - konsekvenserne af hvad jeg føler er en doven PC'en. Faktisk er det & rsquo; s en af ​​de store knaster som stopper mig fra liking Fez
: at spillet kunne have været en stor havn, opfylder fans '(og mine) forventninger og give den samme oplevelse, at så mange af dens Xbox versionen spillerne nydt. Her vil jeg give et eksempel. Fez
har et verdenskort, der forbinder sammen alle spillets niveauer i et 3D-rum. Imidlertid er dens navigation klart designet til en controller, og Polytron gider selv ikke omarbejde ordningen til PC styring. I stedet standard kontrol ordningen (og følsomhed) gør at navigere gennem kortet lyst til at prøve at besætning katte på en skøjtebane & hellip; uden skøjter. Plus, selv når det virker, vil niveau fliser overlapper hinanden. Det er almindeligt irriterende, for at sige det mildt. Desværre, Fez
's tilfælde af Lazy PC Port syndrom er ikke kun begrænset til verdenskortet. Med talrige crash-til-desktop bugs, herunder at en, hvor blot at kigge på resultattavlen krak spillet, er det svært for mig at selv overveje at holde en høj udtalelse fra en titel, jeg virkelig ser frem til. I opløbet til Fez
's release, meget var lavet af Phil Fish udtalelser på internettet, og hans generelle opførsel: Mange beskrev ham som & quot; prætentiøse & quot; eller & quot; douchey & quot ;, og nogle endda kaldt ham begge. Jeg bemærkede men deltog ikke i mudderet-slinging- trods alt, blev jeg hyped for Fez
, ikke Phil Fish s Twitter rants. Men jeg var bange for, at hans online holdninger kunne bære over i spillets generelle fornemmelse, og efter at have spillet det, er jeg skuffet over at konstatere, at de helt sikkert har. Dette er måske den mest frastødende del af spillet for mig, faktisk. Hele oplevelsen, fra åbenlyst-Zelda-inspirerede bryst-åbning sekvenser til spilleren karakter Gomez s fez-splosions til hans intetsigende grin, bare smager af arrogance at have for høj en udtalelse fra sig selv - ligesom barnet i femte klasse med alle de risikable falske Yu-Gi-Oh! kort. Han desperat ønsker at være din ven, men på samme tid, han tror han er den sejeste knægt rundt.

Denne form for tænkning dukkede op igen, da jeg var gennemkører en retro-tema sektion (godt, mere retro end resten af ​​spillet), og jeg var nødt til at undre sig: blev spillet seriøst forsøger at understrege, hvor indie /retro det er? Har jeg har ærligt at blive mindet om det? Stedet for at se en retro hyldest, alt jeg så var selvforkælelse til det højeste niveau - og det måske var den mest skuffende øjeblik af min gennemspilning. Hell, jeg ved ikke engang, om jeg kunne kalde det en fuld gennemspilning, da jeg endte efterbehandling mit spil session på en cool 55% færdiggørelse, hjalp, ironisk nok, ved resultattavlen crash-til-desktop glitch. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige om Fez
. Hvordan kan jeg overbringe mine håb og eventuel skuffelse på en effektiv måde? Jeg kan sige, jeg formoder, er dette: jeg virkelig ønskede at elske Fez. Virkelig. Jeg begyndte at spille med forventninger baseret off af en lavine af 10/10 anmeldelser, men alt jeg fik var et spil, der tog sig mere alvorligt, end det fortjente at. Den eneste forløsende faktor er den faste platformspil - og der er ikke noget nyt at sige om det, så hvorfor gider

Fez (PC): 6/10
?