Spil Guider > videospil > alle video game > Batman: Arkham Origins anmeldelse

Batman: Arkham Origins anmeldelse

Batman & rsquo; s havde et hårdt liv. Forældreløse som dreng & hellip; Elendige og rig som en mand. Hans eneste glæde i livet kommer fra at glide ind i en tætsiddende gummi onesie, sans brystvorter, og stansning kriminelle gentagne gange i ansigtet

I den første to Arkham
spil & ndash.; udviklet af Rocksteady & ndash; Batman blev dæmpet af kamp og mere disciplineret end en Shaolin munk. Batman vi ser i Arkham Origins
- udviklet af Warner Bros. Montr & eacute; al - føles meget mere menneskelig ved sammenligning. Mere tilbøjelige til fejl. Faktisk kan man sige det samme om selve spillet.

Hvis du har nydt den anden Arkham
spil, du & rsquo; ll sandsynligvis nyde Origins
. Det føles som en Arkham
spil iført det samme tøj som sin ældre, køligere søskende. Det & rsquo; s alt der: metroidvania-stil udforskning, FreeFlow kamp med sin vægt på timing i stedet for dybde, flåder lavet af lim, så du don & rsquo; t våd din Batsuit, og at ikoniske kulør nedværdigende som spillet trækker på.

Alle de centrale principper er til stede og korrekt, og det & rsquo; s et bevis på holdet på WB Montreal, at det føles så tæt på Rocksteady & rsquo; s indsats. Men hvis du ser tæt nok, fraværet af Rocksteady & rsquo; s erfaring er tydeligt at se. I selve byen, dens sneklædte begrænser åben fra starten, du kan støde på fjender - ligesom kniv angribere - før du & rsquo; re undervist af spil hvordan man skal håndtere dem. Denne isn & rsquo; t et problem for erfarne spillere, selvfølgelig, men med det er en prequel, det bør være mere noob-venlige.

Verdens føles også blottet for liv, med Batman sjældent nødvendig for at føle stykket af juleaften sne under hans kæbe-knasende støvler. Du kan sagtens glide og tumle i hele byen og, som før, næsten alle, du møder er blot en kombattant. Du don & rsquo; t nødt til at tænke over det, bare glide ned og dobbelt-spark nogen i ansigtet - du vandt & rsquo; t se musikerne i disse gader. Selvfølgelig kunne det samme kritik opkræves ved Arkham
By, men i det spil, der var mindst narrative begrundelse for den manglende civile.

Ikke at fejlen er alle med de nye udviklere, dog. Nogle af Batman & rsquo; s bevægelse og skillset føles dateret nu. Ligesom jorden angreb, hvor animationen tager så lang tid (hvis det virker) der & rsquo; s en stor chance for du & rsquo; ll blive ramt i hovedet med en metalstang. Eller boss kampe, som stadig forfærdeligt, men i det mindste en forbedring i løbet af de foregående spil & rsquo; genbrugte væg masochister.

Der & rsquo; s også den måde, Batman flytter - underligt besværlige på fødderne uden for kamp. Batman shouldn & rsquo; t holde manglende spring og falder i vandet, skulle tumle ud af det som han & rsquo; s forsøger at fylde sin blooper hjul. Ting som dette tage dig ud af oplevelsen lidt, som gør de ubevidste fjender, der forsvinder næsten øjeblikkeligt oftere end ikke.

De & rsquo; re ubevidst, selvfølgelig, fordi Batman gør ikke & rsquo; t dræbe. Medmindre han ved et uheld slår en sovende vagtpost i stinkende kloak vand med en hensynsløs haymaker. Spillet trækker sine skuldre og bærer, når uoverensstemmelser som denne opstår. Selvom historien er baseret omkring Batman & rsquo; s ubøjelig moral.

Det er en god historie, fortæller historien om Black Mask & rsquo; s forsøg på at tage ud den mørke ridder ved at tilbyde en stor belønning for hans død. En god undskyldning for alle, der hader Batman til at slå op i Gotham. Begrebet Batman & rsquo; s mærkelige moralkodeks stikker sit hoved på mere end et tidspunkt i løbet af fortællingen, og det skurrende uoverensstemmelse, der kan ske i løbet gameplay, er svært at ignorere. Da er de forfærdelige engelske accenter af Penguin og hans assistent - især hans assistent - der lyder som de & rsquo; re afviser fra en Oliver Twist film, instrueret af Nick Love.

kamp, ​​selv om det meste uændret, føles en anelse hurtigere end før. Dette er en yngre, ikke-Brokeback Batman. Det & rsquo; s en yndefuld ting, den kamp. Rytmisk vandhaner og flicks af stokken mod fjender er stadig dagens orden, med en indikator fortæller dig hvornår du skal trykke en anden knap for at imødegå. Du kan også stun fjender med din kappe, så du kan udføre de hurtigste slag uden for anime i hvad & rsquo; s kaldes en & lsquo; beatdown & rsquo ;. Du kan også undvige og dykke i løbet af voldsmænd & rsquo; hoveder til at undgå disse angreb, som du kan & rsquo; t tæller. Det & rsquo; s ultra simple

Selvfølgelig kan du bruge dine gadgets, men regelmæssige angreb vil se dig gennem det meste af tiden.. Senere, indførelse af et par chok handsker tilføje et par nye animationer til Bat & rsquo; s repertoire, og electrocuting folk er altid tilfredsstillende. Oven i dette, der & rsquo; s en ny fjende type, martial kunstner, der kan imødegå dine angreb - som virkelig kun betyder, at du er nødt til at imødegå hans tæller.

kamp er lavvandet i sammenligning med lignende spil, men der & rsquo; s stadig noget virkelig lokkende om det. Der & rsquo; s en crunch til hvert angreb og møder alle føler ekstremt fysisk, med Batman jagende tværs af lokalet og metodisk tage håndlangere ud. Hver sidste strejke viser en zoomet-in og bremset ramt land med en knogle-rystende crack.

Det hele flyder jævnt, og når du mestrer timingen, ikke mange spil er bedre til at gøre du føler som stand som en hovedperson som Batman. Den nåde af kampen har en ulempe, men som det tjener til at belyse, hvordan lort Batman er i gåafstand.

De stealth sektioner også gøre en tilbagevenden, gargoyler og alle. Igen, det & rsquo; s temmelig meget en kopi og indsætte job i denne henseende. Disse rovdyr arenaer, hvor fjenderne er alle bevæbnede, er stadig om at isolere og plukke fjender én efter én. Det sjove kommer fra at eksperimentere med forskellige måder at invaliderende dine fjender: string dem op, hoppe fra en aftræk, blæse en mur på dem, trække dem over en afsats ... listen fortsætter.

Du kan temmelig nemt bruge dine gadgets til at videregive disse områder med meget få problemer, selv om. Find en fyr nær nogle rækværk og bruge batclaw at trække dem over kanten. Deres venner kommer til at undersøge, og før du ved af det, du & rsquo; ve trukket fem fyre over denne rækværk med blot et par gentagne haner på en knap. Apropos aflytning knapper gentagne gange, at & rsquo; s anden irriterende ting i spillet kan lide dig til at gøre hver gang du åbner en dør eller et aftræk.

Selv om en smule skuffende i et par områder, spillet stadig skinner æstetisk. Som vi ved, Batman vedtog sin mørke, men han opererer bedst i skyggerne. Spillet gør et grand job repræsentere en snedækket, nat tid Gotham - dens truende arkitektur, med både moderne og gotiske indflydelse kombinerer at gøre noget, der føles autentisk. Månen er en konstant tilstedeværelse, giver lys, som normalt deler og filtre gennem industrielle konstruktioner, som du perch på en høj afsats - og i jordhøjde glinsende på evig sne.

Den eneste væsentlige tilføjelse til formlen er en interessant, hvis en smule overflødigt, multiplayer tilbud. Den online-mode blev outsourcet til Splash Damage, skaberne af Brink og erfaring i online arena. Udgangspunktet er spændende, med Batman og Robin forsøger at tage ned et team af seks andre spillere, der alle har pistoler og en tredje person shooter setup.

Den dynamiske duo skal bruge stealth og list til uovervåget tage ned de bevæbnede mænd, udfylde en intimidering gauge. De bevæbnede mænd skal stoppe dem ved at skyde dem. Der & rsquo; s også en ren kanoner deathmatch mode for fans af & lsquo; skyde herre simuleringer & rsquo ;. (Advarsel:. Der er bedre eksempler på at skyde de herre) Serverne er allerede næsten helt øde, og du kan være sad i en lobby i tyve minutter før det bliver til et spil, dog. Så held og lykke med det.

Det & rsquo; s virkelig ikke alle dårlige, selv om. Til tider føles det som at besøge igen en gammel ven, det & rsquo; er bare, at de har brug for en klipning og du & rsquo; re for høflig til at fortælle dem. Denne anmeldelse var ikke & rsquo; t oprindeligt beregnet til at læse så hårdt, men disse er de indtryk Origins
blade. Det & rsquo; s meget lig de andre spil, som er både stor. Også dette er et godt spil, men til tider er det bare føles lidt ringede-in. Der & rsquo; s stadig en fornøjelig kerne her, men problemerne sig i den anden Arkhams
spil er langsomt ved at blive synlige jo længere lyset af Gotham & rsquo; s. Månen skinner ned på dem

7 ud af 10

En kopi af spillet blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse.