Spil Guider > videospil > alle video game > Tomb Raider: The Definitive Edition Anmeldelse (PS4)

Tomb Raider: The Definitive Edition Anmeldelse (PS4)

Miss Croft er tilbage igen & ndash; denne gang, komplet med en mudret makeover. Tomb Raider: The Definitive Edition
er nøjagtig det samme spil som almindelig gammel Tomb Raider
var sidste generation, den eneste forskel er et lag af strøm-gen glans. I sin kerne, er det en yderst behageligt og meget poleret spil & ndash; endnu mere nu & ndash; men holdes tilbage fra storhed med et par skønhedsfejl.
Just in case du har boet i en sko, denne genstart har en re-forestillet Lara Croft, og en historie skrevet af Rhianna Pratchett, som også skrev historien for Mirror Edge
Overlord
. Men det er i historien, hvor spillet rammer mange af sine dårlige noter.
Plottet i sig selv bærer mange ligheder med tv-serien Lost, men tegnene er ikke nær så kompliceret. Det begynder med Lara og hendes kolleger bliver skibbrudne på en mærkelig ø, mens der i søgen efter det sted, der, sjovt nok, viser sig at være den ø, de er skibbrudne på. Ulempen er, de skøre kultister, der bor på øen ønsker at dræbe alle. Bit af en dårlig situation, virkelig.
Øen har en vane med at bringe ned skibe, fly og helikoptere med freak storme, der synes at være følende, målretning noget, der kommer inden for rækkevidde af øen. Det er den grundlæggende forudsætning. Understøttelse, at det handler om Lara transformation fra en sagte-talt, uskyldig ung kvinde, til en sagte-talt, masse myrde nutjob.
Det tiltalende ser Lara vokse fra frisk-faced sabbatår studerende, at rambo med østrogen, men transformationen er en smule pludselig, at sige det mildt. Det er i de tegn, hvor spillet er svagest. Du kan gætte retningen af ​​hver støbt medlem, så snart du møder dem. Der er den venlige fremmede, som viser sig at være onde. Der er den famlende videnskabsmand, som viser sig at være en kujon. Der er en grus-udtryk sølv ræv, der viser sig at være Laras mentor. Der er endda den skotske fyr ... der headbutts folk.
Tegn til side, Tomb Raider
er et meget godt spil. Den første halvdel føles meget ligesom et survival horror. Ikke fordi ressourcerne er begrænsede, eller det styrer som en helikopter med en nuklear nyttelast, men fordi atmosfæren er bare så grim og uhyggelig. Det er helt sikkert et skift i retning for Tomb Raider
serie, men det negle horror vibe med smart lyddesign og sickeningly grafisk død animationer.
Naturligvis er der også en masse klatring involveret, men det er for det meste meget Scripted & ndash; alligevel er det stadig formår at "føler" til højre. Der er nogle valgfrie områder & ndash; ligesom de skjulte grave, der er omtrent lige så skjult som solen & ndash; hvor du nødt til at bruge Laras færdigheder-sæt mere fantasifuldt, men disse er skubbet til side for det meste, erstattet med en mere shooty smag.
Det er et godt job kamp er tilfredsstillende derefter. Der er ofte mulighed for at kvæle et par vagter med din bue (eller gennembore deres kranie med en hakke senere i spillet), eller plukke dem ud med et par pile, før de bryder ud de store kanoner. Hver bullet lander med et kvalmende 'squelch ", giver spilleren en tilfredsstillende følelse af feedback fjender reagerer på skaden.
Eneste skam er, at spillet føler behov for at belønne dig for ting som headshots, især efter Lara så modvilligt dræber hendes første person & ndash; to minutter senere hun headshotting tåber som nogens business. Igen, det hele fører tilbage til denne uoverensstemmelse i tonen, gjort mere synlige ved fortælling, der forsøger sit bedste for at være alvorlige og edgy. Hvis du går ind i Tomb Raider
forventer en dum actionfilm, men vil du sandsynligvis elske det.
Der er en masse ting i spillet gør rigtigt. Den pacing er næsten perfekt, med massive skudvekslinger brudt op af, siger, en vertigo-inducerende klatre til toppen af ​​en radio mast. Rudimentære fysik puslespil forlængelse af langsomme kryber gennem uhyggelige kældre og præget af spændende set-stykker. Spillet falder aldrig ind i en rutine.
Alle de ting, gode og dårlige, tilbageholdes i PS4-versionen af ​​spillet, men denne gang ser det virksomheden. Tomb Raider
var en god leder spillet før, men det er hævet denne gang af TressFX aktiveret Lara og imponerende partikel effekter. Nu, Laras hår bevæger sig naturligt, i stedet for at klaske og flagrende vildt på siden af ​​hendes hoved. Selvom resten af ​​skuespillerne naturligvis bruge en anden shampoo.
Lara stadig bliver dækket af snavs og blod, men det er vaskes af regnen, kun for at blive erstattet af endnu mere snavs og blod som hun voldsramte, forslået og spiddet hele eventyret. Mærkeligt, synes et overfladelag af mudder at bo på karakteren model for evigt. Det overflade lag af snavs er fint inden for rammerne af de vigtigste spil, men selv under flashbacks & ndash; når Lara finder videooptagelser af deres ulyksalige rejse & ndash; hendes ansigt stadig har et tyndt lag af snavs på den. Hun enten fik en vandtæt ansigt, eller udviklerne har glemt at bruge den rene, "Innocent Lara ', karakter model, som kan findes i ekstra menuen.
De vigtigste ting du vil bemærke er effekterne partikel, der ser støvet tonerepetitioner, brand gløder, og flyver & ndash; formentlig tiltrukket ikke af de mange døde kroppe, men af ​​Lara konstante snavset & ndash; dovent svævende gennem luften. Det er svært at ikke stoppe og stirre på alle de ting, der foregår på skærmen, og det er primært i disse øjeblikke af refleksion, hvor du virkelig mærke til, at ekstra lag af polish.
Bortset partikel effekter, Lara hud ser mere realistisk, dets gennemskinnelighed fange lys afhængigt af belysningen af ​​scenen. Belysningen er generelt meget mere imponerende, også. Der er et afsnit senere i spillet, hvor Lara er snigende gennem en åben skov om natten, vagt s fakler skære gennem mørket og gøre foring op at headshot meget vanskeligere. Selv skygger ser skarpere og reagere på de dynamiske lyskilder, hvilket gør en langsom, fakkel-lit trek gennem en mørk grotte, langt mere atmosfærisk.
Oven i alt dette, PS4-versionen af ​​spillet kører på 60fps for det mest del, undtagen under de travleste af scener, men faldet er næppe mærkbar og bestemt ikke signifikant. Den PS4 versionen kører som smør, sammenlignet den sidste generations sovs granulat.
Hvis du er en stor fan af sidste generations s Tomb Raider
genstart, bør du nok vælge dette op. Det samme gælder, hvis du har endnu til at spille det. Hvis, ligesom mig, du spillede Tomb Raider
første gang rundt og nød det, der er ikke virkelig nok her til at retfærdiggøre en anden, fuld købesummen, dog. Dette er for superfans og nytilkomne kun & ndash; afslappet veteraner behøver ikke at anvende. Nu, hvor gjorde jeg sætter min vandtæt ansigtscreme?
8/10
Summary
En fantastisk spil holdt tilbage fra storhed ved en verdslig historie og unlikeable tegn. Den PS4 version er slick og smuk, dog. En sand udstillingsvindue for strømmen af ​​maskinen.