Spil Guider > videospil > alle video game > Titanfall anmeldelse: Mere end Call of Duty Med Mechs

Titanfall anmeldelse: Mere end Call of Duty Med Mechs

Respawn Entertainment sci-fi, konkurrencedygtig shooter Titanfall
ikke Call of Duty
med mechs. Det er en sætning, jeg har set ofte før og selv efter den tidligere lancering, og mens det ikke er en urimelig sammenligning at gøre overvejer historien bag dens udvikler, Titanfall
formår at stå på egne ben. Faktisk finder jeg det en tiltrængt frisk pust som en, der er blevet slidte med Activisions årlige franchise.
Selvfølgelig er der stadig masser af fælles DNA mellem de to. Du kæmper andre spillere i 6V6 kampe, tjener erfaringspoint, nivellering op og frigøre nye våben, frynsegoder og evner til at tilpasse dine loadouts med. Gun håndtering er så stram som du ville forvente, og kontrol ordningen er temmelig velkendt. Men Titanfall
's vægt på hastighed og spiller tilgængelighed gør det noget andet. Resultatet er en skytte, der formår at indgyde spænding ind i næsten hvert øjeblik uden at forårsage sprutter af raseri, i det mindste for mig, når det går galt.
Titanfall
er en hurtig bevægelse spil. Hver spiller, der omtales som piloter i-univers, er udstyret med boostere giver mulighed for dobbelt hop og hurtig skalering. Når du vinde momentum, kan du også Wall løbe, hoppe mellem overflader, eller endda ændre din retning på en tallerken. Disse manøvrer er overraskende let at gøre, så godt. Sjældent har jeg tror, ​​jeg kæmpede kontrollerne.
Det er faktisk svært at komme i stå på grund af hvordan frigøre denne kommando over dit miljø er. Navigering et kort begynder at føle sig mindre om, hvor det vil have dig til at gå, men hvor du ønsker at være, og dens store arenaer kan krydses i relativ hurtighed, som du lærer, hvad du er i stand til. Det er en givende følelse, der bringer til hukommelsen Unreal Tournaments
og skælv
af år gået snarere end de mere jordede skydespil i dag. Forlystelsesparken høj af disse mekanikere har den ekstra bonus for at holde spillere på farten. Campister er heldigvis sjældne.
Det er forbløffende, hvordan den simple handling af løb og spring kan være så sjovt, men gør hver handling givende synes at være Titanfall
's bindende lim. Det hælder kraftigt mod tilgængelighed, selvom det ikke betyder det dumbed ned eller mangler i udfordring. Det er bare nemmere at have det sjovt med.
En stor del af det har at gøre med snesevis af AI kombattanter på hvert kort og Titans kan du klatre ind. Titans er mechs med store, kraftige våben, der kan gøre enhver uvidende pilot i en sky af tåge, men de kræver også en langsommere, mere tankevækkende playstyle til at lykkes. Fordi deres helbred ikke regenerere, kun deres skjolde, kampe mellem Titans kan være en omgang bakke ud, flankerende, og dodging mellem bygninger for at undgå spærringer af ild. Det er ikke en ændring af tempo alle vil nyde, men ser en falde fra himlen, springe fra en tagterrasse skal grebet af sin arm og placeres i sin kahyt, så knusende fjender fode og outsmarting anden titan eller to er visuelt tilfredsstillende, selv om det ikke længe efter.
Hvis du foretrækker kamp som pilot, kan du indstille titaner til at følge eller vagt-mode, der forlader dem til deres egne enheder eller placere dem at forsvare positioner. Og spillet er balanceret, så dem på mund er slet ikke en alvorlig ulempe. Hver spiller er udstyret med en anti-titan våben ud over deres primære og sekundære. Du kan endda hoppe på en Titan ryg til at åbne og brand på udsatte hardware. Der er ingen køligere scenarie end at ødelægge en som en skrøbelig meatbag, så springer fra sin eksploderende shell til yderligere ydmyge sin tidligere vært ved at sparke ham eller hende til deres død.
Det er svært ikke at beskrive handlingen så travlt, hvilket er hvorfor det er også så pokkers sjovt at spille. Du vil aldrig ikke gør noget imponerende, og spillets AI soldater bidrager til dette som både pilot og titan. Bortset fra befolker slagmarken, fjerne bekymringer, 6V6 ville forlade dem for golde, disse kanonføde tropper giver dig snesevis af mål for at skyde på på vej til, hvor du skal hen. Titanfall
belønner dig for at gøre det, så godt. Titans er indsat på en cooldown, der starter ved flere minutter, og hver AI grynt eller spøgelse du fjerne barberer off afgørende sekunder fra uret. De er lige så vigtigt i teamet deathmatch-mode, Slid, hvor dræbe dem føjer til dit holds score. Hvis du ikke er særligt dygtige til at bekæmpe andre mennesker, kan du bruge din tid erobre AI og ikke føler sig som en byrde.
Titanfall
er et online-only-skydespil, selv om, så du er kommer til at stå over for andre spillere i den tilstand, du vælger. Den klassiske liste omfatter Hardpoint, deres bud på Domination; førnævnte Slid; Sidste Titan Standing, hvor alle starter i en titan og du kun har ét liv per runde; Capture the Flag; Pilot Hunter, hvor den eneste måde at score point er at dræbe andre piloter; og en blanding af alle transportformer i Variety Pack. Der er en kampagne, men forvent ikke en grand historie. Du blot at spille Slid og Hardpoint med et par bits dialog fnug smides som en ond selskab kæmper en spunky milits på planeter grænsen. At vinde eller tabe ændrer ikke hvordan dens tynde plot udvikler, og du vil blive hårdt presset til at bekymre sig om hvem, hvornår og hvor, da det ikke præsentere dig med en klar raison d '& ecirc; tre for noget af det.
Customization muligheder er noget slim, også. Der er fem loadouts for både titan og pilot, med muligheder at vælge imellem våben og deres tilbehør, to kits (frynsegoder), tre titan chassis, taktiske evner og så videre. Der er ikke en overdrevent stort udvalg i hver kategori. Det forhindrer dig ikke i at oprette flere specialiserede bygger, men ikke alt er særligt nyttigt. Det skabte homogenitet i, hvad andre spillere og jeg havde en tendens til at bruge. Som blot ét eksempel, var det sjældent at se noget andet end R-101c Carbine og C.A.R. maskinpistol fra det samlede udvalg af ti primærvalg.
Som lyd, spændende og givende Titanfall
's mekanikere er, der er en vis følelse af lethed til pakken. For det første spil fra et nyt studie, der ikke har alt, hvad du ønsker bør ikke være for uventet, men et par af hvad det mangler er confounding kommer fra nogle af de mennesker, der lancerede den Call of Duty
franchisen . Der er ingen klan tag mulighed. Du kan ikke omdøbe dine brugerdefinerede loadouts. Der er ingen patches eller emblemer for at låse op og vise, gemme til badge ved siden af ​​dit navn angiver din prestige niveau. Private kampe vil blive tilføjet på et senere tidspunkt, men til lancering du sidder fast spiller med kun fem af dine venner. Mest ekstreme er manglen på holdet blander. Ingen af ​​de ovennævnte spørgsmål overdrevent ondt spillet, og forhåbentlig flere kan behandles med pletter, men jeg ønsker en lidt mere kød på den uundgåelige efterfølger.
Visuelt jeg har meget lidt at klage over. Der er et par grungy teksturer, der er en skamplet for byen, men Titanfall
vinder i kunstnerisk retning. Hver kortet er smuk med store baggrunde og animationer er alle omkring imponerende. Det behøver et par patches at udjævne nogle ydeevne uforudsete hændelser på pc'en, dog. Det værste gerningsmanden på min ende var en nervøs mouselook. Tilføjelse kommandolinjen & quot; + m_rawinput 1 & quot; uden citater til spillet via Origin formået at løse dette problem. Ved hjælp af en gamepad er også en mulighed, hvis musen er at give dig problemer, og det fungerer overraskende godt.
Titanfall
er et skud adrenalin. Det giver dig hele tiden med awesome scenarier takket være dens hurtighed, bevægelsesfrihed og tilgængeligt indhold. Jeg kan ikke tælle de gange jeg whooped og hollered i glæde. Vind eller taber, jeg havde det sjovt. Det er ikke noget, jeg kan let sige til sin konkurrence. Men det føles også lidt skelettet, mangler nogle indhold, vi normalt forventer af sådanne spil. Uanset, hvis du leder efter din næste konkurrence shooter, Titanfall
fortjener din opmærksomhed.
8.5 /10
Titanfall er udviklet af Respawn Entertainment og udgivet af Electronic Arts. Den findes på en MSRP på $ 59,99. En kopi af spillet blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse.