Spil Guider > videospil > alle video game > Divinity: Original Sin anmeldelse

Divinity: Original Sin anmeldelse

Skæve tungt på old-school inspiration er blevet ganske en ting i spilindustrien. Retro æstetik er enorme i dag & rsquo; s gaming landskab, men ikke så meget, når det kommer til rollespil. RPG klassikere som Ultima
, Baldur & rsquo; s Gate
, og Diablo
huskes kærligt, men ikke specielt for deres visuals. Det & rsquo; s de fængslende historier og indviklede gameplay systemer, der holder mange, ligesom mig, længes efter gamle dage. Det & rsquo; s en sjældenhed at finde en RPG, der kan forblive forankret med disse nostalgiske følelser, og stadig følge med i dag & rsquo; s stadigt stigende standarder. Men det er præcis, hvad Larian Studios satser på for deres succes med Divinity: Original Sin
.
Selvom det & rsquo; s ikke den mest originale koncept derude, det & rsquo; s forfriskende at se denne RPG fortælling handler om en mordgåde. Spillere påtage sig rollen som Source Hunters, en ordre af krigere til opgave at opspore den onde & ldquo; Sourcerers & rdquo ;. De var engang de store healere i landet, men har nu forrådt verden af ​​Rivellon lige siden Source eller anden måde var plettet. Der er mistanke om deres fejl magi er ansvarlig for død af byrådsmedlem Jake, en berømt leder i byen Cyseal, og det & rsquo; s op til os at løse sagen.
Historien afgjort tager en bagsædet til gameplayet, men det giver god grund til spillerne at interagere med NPC'ere. Der er et punkt, noget tidligt, når det hele tager en ulige twist. Men på trods af at hurtig changeup den overordnede historie formår at holde sig sammen, om end i en meget mærkelig måde. Det virkelige problem jeg har, er med den måde, det & rsquo;. R præsenteret
Interessant karakter og NPC dialog er afgørende for at bevæge sig langs plot point i et spil som dette. Desværre for os, at størstedelen af ​​NPC dialog er en absolut boring. Det & rsquo; s ordrige, gentagne, kører på tangenter, og er bare ikke skrevet meget godt. Oftere end ikke I & rsquo; ll klikke igennem bare for at få min søgen tidsskrift opdateret. Det & rsquo; s en skam; fordi jeg & rsquo; m normalt en glutton til at læse tekst i rollespil. At have en lang række personligheder kan gøre en spilverden virkelig føle sig i live, men desværre er der isn & rsquo; t meget af det her.
Det & rsquo; s ikke alle dårlige selv. De mest interessante sociale udvekslinger kommer i form af noget, der hedder & ldquo; kooperativ dialog & rdquo ;. Dette sker, når en følgesvend i dit parti kaster deres to-cent i en samtale. De kan blive enige, eller uenige, med den særlige måde, du & rsquo; ve påvirket en diskussion, og til gengæld vil hjælpe med at bestemme dine helte karaktertræk. Disse træk kan indrømmer særlige bonus evner, øge angreb og kritisk chance ratings, eller endda give immunitet til visse status effekter.
Hvis to tegn kan & rsquo; t enig, der er endda en finurlig mini-spil Sten, Saks, Papir til at beslutte, hvordan debatten endelig spille ud. På overfladen er det & rsquo; s lidt Fedtmule, men det ender med at blive et stort system, der kan undertiden smide en sjov skruenøgle i dine planer. I & rsquo; ve haft et par uventede slag, fordi en kammerat kunne ikke & rsquo; t styre sin blodtørst mod venlige NPC'ere. I & rsquo; ve også måttet tage et par ting, jeg sandsynligvis shouldn & rsquo; t nødt til at tilfredsstille sin grådighed. Men disse resultater virkelig afhænger af AI personlighed, du & rsquo; ve valgt under oprettelsen karakter
Der er elleve forudindstillet karakter bygger i alt, men det gør ikke & rsquo;. T betyde, at du kan & rsquo; t gøre, hvad du hvad. Du kan starte fra bunden på en build og nappe alle facetter & lsquo; the dit hjerte indhold. Ønsker du at investere punkter i et væld af magiske evner, maks din styrke attribut, og svinge to-hånds våben? Du kan gøre det. Du har måske temmelig svage besværgelser, hvis du don & rsquo; t balancere det med intelligens, men valget er dit. Når du & rsquo; ve oprettet dine to hovedpersoner, du & rsquo; re ud på en strand og klar til eventyr.
Heldigvis byen Cyseal isn & rsquo; t for langt foran, og den korte trek vil tjene som en introduktion til nogle få fundamentale. Det & rsquo; s svært at overveje dette område en tutorial, fordi der virkelig isn & rsquo; t en. Men don & rsquo; t forveksle dette som en dårlig ting. Divinity: Original Sin
gør ingen løfte om at holde din hånd, og det bliver alt for rydde længere henne du får. Men for dem af os, der føler nostalgisk, og /eller ønsker at lære noget om spillet, kan det være bedst at rent faktisk at læse manualen. Og ja, der er en manual. Det er sagt, kan dens mangel på retning i visse områder være nogle af de mest frustrerende aspekter af spillet. Heldigvis bekæmpe isn & rsquo;. T en af ​​dem
Combat er uden sammenligning den mest underholdende ting om dette spil. Det & rsquo; s en god ting også, fordi uden en sjov og interessant kampsystem et spil som dette vandt & rsquo; t vare meget længe. Spillet spilles i realtid, men kampe er turbaseret, og hvert tegn bruger indsatsområder til at udføre enhver bevægelse, angreb eller magi. De har alle en anden omkostningsstruktur afhængigt af, hvor væsentlig den udførte handling vil være, og bruge dem vil tage nøje overvejelse.
I & rsquo; m en stor fan af taktisk kamp; så jo mere kan jeg føle sig som en militær geni i et spil, jo bedre. Og med hver træfning i Original Sin
jeg føler, at jeg & rsquo; m kanalisere Sun Tzu mere og mere hver gang. Det & rsquo; s ikke bare den strategi, der gør bekæmpe sjovt, men også meget bred margen for fejl, der vil holde dig på tæerne. Fejltagelser sker på slagmarken; det & rsquo; er bare en kendsgerning. I & rsquo; ve sat mine kammerater i brand flere gange end jeg kan tælle, og jeg tror, ​​at & rsquo; s hvorfor de & rsquo; ve medtaget særlige færdigheder til at klappe ned nogen & ldquo; friendly fire & rdquo ;. Men det & rsquo; s. Disse fejl, der kan give mulighed for en hurtig ændring af taktik til at arbejde i din favør
Landskabet spiller en stor rolle i, hvordan du planlægger et angreb, så hvis du & rsquo; re vanskelig nok og har de rigtige brikker på din rådighed kan du skabe ravage på meget interessante måder. Indstilling fælder for en gruppe intetanende fjender kan være sindssygt sjovt. Ligesom første gang, jeg valgte at opdele mit parti i halve. Jeg formåede at trække en gruppe af modstanderne af en bred åben plads og ind i en meget overfyldt choker punkt i terrænet. Min bueskytte skudt en pil for at få deres opmærksomhed, mens min mage kastede en regn magi, iblødsætning jorden, hvor de & rsquo; d til sidst stå. I mellemtiden, min rogue og fighter gjorde deres vej ned ad en sti til venstre, til sidst vender tilbage til deres lejr at flankere deres position. Fjenderne opkrævet min første gruppe direkte, helt uvidende om, at den anden var snige bag at pin dem i. Det var som de filmscener, når chefen skal give et par sekunder af spænding.
& ldquo; Hold & hellip; & rdquo;
& ldquo; Hold & hellip; & rdquo;
& ldquo;! FIRE & rdquo;
Bortset planen altid fungerer i film. Heldigvis lykkedes det mig at få fem af mine seks ofre for at positionere sig perfekt. Men en midlertidigt deaktiveret min bueskytte med et knockdown pil. Det var dårligt, men jeg var ikke & rsquo; t panik endnu. Min bueskytte skulle tilkalde en kæmpe edderkop til at holde mine modstandere i skak, men når det didn & rsquo;. T ske jeg var tvunget til at ændre taktik
Min oprindelige hensigt var at få dem stående i vand, har min mage gøre lidt chok-og-ærefrygt handling, backstab den ulykkelige tåber med min rogue, og håndtere massive to-hånds skade med min fighter. Lang historie kort; Jeg gjorde det. Men min fighter døde tidligt på at forsøge at redde min bueskytte, så min rogue dybest set måtte gå Rambo. Det var faktisk ret fantastisk, men absolut ikke hvordan jeg forestillede det. Handlingen kan få utroligt uforudsigelige, og det & rsquo; s øjeblikke som disse, der gør mig glad for jeg skubbede gennem et dødvande i start byen.
Combat er hele grunden til jeg opgav at tale til NPC'ere. Det føltes som en opgave. Ikke at nævne det var en enorm svigtet af hensyn til fordybelse, og nogle af deres designvalg didn & rsquo; t hjælpe med det enten. Af en eller anden grund, snigende forvandler din karakter i en busk, kampesten, eller en tønde, afhængigt af dine omgivelser. Kvindelige player karakterer bære også mærkeligt udseende høje hæle i stedet for normale støvler, hvilket er skuffende for mange grunde. Det & rsquo; s temmelig indlysende nogle ting skal tages med et gran salt, men for min smag det & rsquo; er bare en smule latterligt.
lagerstyring var en anden stor svigtet. Det & rsquo; s tager inspiration fra de arkaiske systemer, vi var vant til i gamle dage, men gør absolut intet forsøg på at forbedre dem. Kategorierne og sorteringsmuligheder er et rod, fordi de & rsquo; re alt for generaliseret og unintuitive. De & rsquo; ve inkluderet rygsække til at hjælpe styre rod, men det kun gør crafting mere generende, end de & rsquo; ve sikkert hensigten.
Crafting er baseret på metoden til trial and error, så skaber et element kræver, at du trække og slippe en på en anden og håber det & rsquo; s en succes. Det & rsquo; s let at miste overblikket over emner, når du arbejder mellem forskellige kategorier, fordi de ændrer steder, så alle forbigåede kombination vil efterlade dig sortere gennem flere menuer. Konkret arbejder fra rygsæk til opgørelse kan også forårsage en mærkelig fejl at forekomme. En mislykket forsøg har en chance for at forårsage byttes element for at blive usynlig, når den lander tilbage i din beholdning. Og tingene kun blive værre, når du involverer flere vinduer og flere rygsække. Overflødigt at sige, det & rsquo; s buggy, rodet, og blot almindelig irriterende.
Trods alt dette, crafting kan være noget nyttigt, når du & rsquo; ve fået nok viden. Opskrifter kan findes i bøger i hele verden, men nogle er utroligt vage og overlade det til de midler eksperimenter. Jeg elsker absolut ideen bag det, og I & rsquo; m sikker nogle spillere vil acceptere udfordringen så godt. Men jeg tror, ​​at konceptet vil blive tabt på 99% af de mennesker, der spiller dette spil. Indsamling disse opskrifter kan tage en anstændig mængde tid og bliver til affald, hvis du bruge point til niveau din crafting evne højre væk. Mit gæt er langt de fleste vil bruge den hellige magt Google til at finde dem i stedet.
Hvad gør dette så slemt er, at det vil ophæve det formål at bruge trial and error til crafting i første omgang. Folk i disse dage aren & rsquo; t at patienten, og uden en god grund til at investere i realismen aspekt, bliver det bare en anden dårligt design valg for et spil, der mangler andre medrivende kvaliteter. It & rsquo; s mange beslutninger som disse, der holder Divinity: Original Sin
fra at være en virkelig fantastisk spil, og mere i retning af en gennemsnitlig én. Selv ting som at balancere problemer med smed, færdigheder og evner, og fødevarer, der giver væsentlige bonusser, kun vise den utrolige mangel på polsk.
Men det & rsquo; s på ingen måde en frygtelig spil. Der & rsquo; s et latterligt beløb af sjov at være haft med kamp alene, hvis du kan kigge forbi disse spørgsmål. Der & rsquo; s endnu en co-op mode, der vil tilføje nogle re-spilbarhed. Ikke desto mindre, Larian Studios havde masser af ambitioner med dette spil, men blot kunne ikke & rsquo; t leve op til den hype
6 ud af 10
guddommelighed: Original. Sin blev udviklet internt og udgivet af Larian Studios. Det blev udgivet den 30. juni, 2014 og er tilgængelig på PC og Mac for $ 39,99. En PC-versionen af ​​spillet blev leveret af udgiveren for denne anmeldelse.