Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Hyrule Warriors

Anmeldelse: Hyrule Warriors

Dynasty Warriors
serien er ganske berygtet i gaming kredse. Kritiske udtalelser er delt lige ned midt mellem dem, der synger sine roser og dem, der ikke kan holde det ud på alle, hvilket har resulteret i mange aldrig at have spillet en enkelt rate. Jeg var en af ​​de mennesker & ndash; det er ikke, at serien aldrig lydt tiltalende, snarere at den konstante strøm af polariserende indtryk sikret, at spille det seneste kapitel var i den lave ende af mine prioriteter.

Men jeg elsker The Legend of Zelda
, så når Hyrule Warriors
blev annonceret, jeg vidste, at det var tid til at endelig give Koei Tecmos hack-and-slash buffet min udelte opmærksomhed. Brugen af ​​ Zelda
licens var klart ment at tiltrække spillere, der aldrig har overvejet at tilføje Dynasty Warriors
til deres digitale kost, så der vil være en masse af nytilkomne om bord til Nintendo-tema spin off. Da dette er min introduktion til serien så godt, jeg burde først diskutere det grundlæggende i Warriors
kamp

Ja, Warriors
spil er knap mashers.; Hyrule Warriors
er ikke anderledes. Du har svage og stærke angreb knapper, og ved at skifte mellem de to, vil du udløse en strøm af ærefrygtindgydende combos, der bogstaveligt talt klippes ned snesevis af fjender ad gangen. Efter at have bygget et angreb gauge, vil du være i stand til at udløse en ultra kraftfulde særlige flytte, i hvilket tidsrum du er midlertidigt uovervindelig. Og så gentage disse handlinger, iført din højre tommelfinger ned i timevis.

Men der er mere i gameplayet end sprænge løs på tankeløse horder nummerering i tusindvis. Din chef rolle er som leder af en NPC hær, og opnå sejr kræver omhyggelig styring af slagmarken. Du er nødt til at fange strategisk holder for at gøre krav dele af kortet, og ligeledes vil fjenden forsøge at generobre dem holder fra dig. Uanset hvilken side kommandoer en keep vil være i stand til at gyde en uendelig forsyning af tropper fra den pågældende placering & ndash; at sikre, at dine forbindelser forbliver i din besiddelse er lige så vigtigt som at holde din figurs helbred op.

Yderligere komplicere din erobring er trup kaptajner, der fører parter mod dine lejre. I modsætning til de normale fjender, der tjener så lidt mere end hjernedød kanonføde at sammenbruddet i et enkelt slag, vil kaptajner faktisk kæmpe tilbage. Du kunne svinge vildt, men du vil kun chip væk på deres helbred som de blokere dine angreb. Den bedste strategi er at vente på en & ldquo; svage punkt & rdquo; meter skal vises over deres hoveder før strikin & ndash; når måleren er opbrugt, vil du udføre en kraftfuld bevægelse, der forårsager betydelig skade på dem, og alle andre modstander fanget i sit sortiment. Når kaptajner er fældet, tropperne de førende typisk falde tilbage.

I forbindelse med Hyrule Warriors
, en trio bestående af Prinsesse Zelda, hendes hær kommandør Impa og den lovende unge soldat Link må føre kræfter Hyrule Castle mod håndlangere af Cia, en troldkvinde, der er blevet plettet af en ondsindet ånd og nu ønsker både Hyrule og Link for sig selv. Som en del af hendes ordning, åbner hun op portaler til andre epoker for at samle fragmenter af ånden bolig inden. Disse epoker er dem af Ocarina of Time
, Twilight Princess All, og Skyward Sword
, der giver spillerne en undskyldning for at mødes og i sidste ende tage kontrol over kendte figurer fra disse spil .

Der er i øjeblikket 13 spilbare figurer, med mere, der skal tilføjes i fremtiden DLC. Du har Link, selvfølgelig, men også til rådighed, er det Goron chef Darunia, Twilight Prinsesse Midna, gudinden Sword ånd Fi, og andre. Der er også en nybegynder ved navn Lana, en troldkvinde skåret over den samme læst som Cia. Men de mest spændende spilbare roster tilføjelser er skurkene & ndash; marcherer rundt på slagmarken som Zelda
's store stygge Ganondorf, om affald med sin overmandet mørk magi, er intet mindre end afføringsmiddel

Hver figur har en signatur våben og playstyle & ndash!; Darunia er langsom og svinger en massiv hammer, for eksempel, mens Zelda alter ego Shiek er adræt og velegnet til hurtige strejker. Du vil være i stand til at udvide dit arsenal med værktøjer som bomber, pile, og den berømte Hookshot, som er tilgængelige for alle at bruge og kan ofte bruges til at bedøve fjender eller afsløre skjulte skat. Sådanne skatte omfatter nye våben for vores helte, ligesom et spyd til at erstatte Lana magi bog eller en magisk stav at erstatte Links trofaste sværd og skjold.

Som du fremskridt, vil dine karakterer få erfaring og niveau op, øge deres sundhed og styrke. Du kan yderligere konkretisere deres færdigheder med badges, skabt ved at fusionere elementer, fjender slip. Disse badges gøre alt fra at udvide længden af ​​combos, at forkorte den tid, det tager at fange en holder, til at tilføje tomme flasker til din beholdning til opbevaring sundhed og trylledrikke, og mere. Det er usandsynligt, at du vil have fyldt meget af dine karakterers badge slots med den tid, du når til slutningen af ​​hovedhistorien, men badges bliver så meget mere vigtigt, når afspilning etaper på højere vanskeligheder eller forsøger de andre spilmodes.

kernen kampagne, kaldet Legend mode begrænser hvilke tegn, du kan vælge på et bestemt niveau. Faktisk kun ni tegn er tilgængelige i Legend, med de resterende fire låst væk i Adventure Mode, spillets anden stor drage. I Adventure, du navigere en 8-bit kort over Hyrule trukket lige ud af den originale NES klassiske, med hver firkant på kortet gitter, der repræsenterer en mission. Disse missioner kan være så simpelt som at besejre et bestemt antal fjender inden for en frist eller så hård som besejre gigantiske bosser mens fjendtlige chefer forsøger at forpurre din indsats.

Du er gradueret til dig performance, således ikke kun at bestemme hvilke dele af kortet vil åbne næste, men også hvilke præmier, du vil blive tildelt. Her er, hvor du kan score våben og byttet ikke tilgængelig i hovedspillet på toppen af ​​disse ekstra spilbare figurer: Ocarina of Time
's Ruto, Twilight Princess All' Agitha og Zant, og Skyward Sword
's Ghirahim.

Når du har gennemført hovedhistorien, Adventure er der for at tilføje en enorm mængde af replay værdi. Det er også her du kan slå dig sammen med & ldquo; Netværk Links, & rdquo; karakter data baseret på andre spilleres brugerdata, af hensyn til endnu sjældnere præmier. Selvom dette virker som Hyrule Warriors
'samarbejde funktionen online, der er ikke noget virkelig & ldquo; tilsluttet & rdquo; om det, og dermed nyhed af at spille sammen med venners spøgelser slidt næsten øjeblikkeligt.

Skulle du kræve endnu mere udfordring, der er en rammende titlen Challenge Mode, der kaster dig i et niveau og tildeler tids- begrænsede opgaver efter hinanden. Endelig, hvis du hellere vil blow off nogle damp uden spøgelse forpligtelse truende, kan du tage en hvilken som helst tegn, du har låst op og gå til byen i fri tilstand. Begge er gode måder at få erfaring og gård varer til badge fusion, der giver hvert enkelt forløb en grad af hjælpeprogram, der strækker sig over hele pakken.

Følelsen af ​​at rive gennem lav-niveau soldater som papir er uhyre tilfredsstillende selv under langvarig afspilning & ndash; hvilket er godt nyt, i betragtning af, at enhver given niveau kan tage op til en halv time at rydde på din første gennemspilning. Mens du kan føle tidligt, at spillet er for meget af en åben legeplads uden alvorlig risiko, du opdager i senere niveauer, at manglende kommer alt for hurtigt bør du forsømmer dine kolleger krigere i din hvirvelvind tåge. Du skal finde en fin balance mellem knap mæskning frihed og lys slagmarken taktik, som kan være lettere sagt end gjort.

Selvfølgelig Hyrule Warriors
aldrig lader dig glemme sin Zelda
staffage. Fra re-forestillet figurdesign der ser bedre end noget den korrekte serien har produceret i år til små hånd ligesom pixel art for krigere, der aldrig har optrådt på NES til at begynde med, de hyldest til den ærværdige Nintendo franchisen løbe dybt. Og selvfølgelig kan du ikke glemme musikken & ndash; Warriors
serien har længe været beundret for sin guitar-drevne melodier, hvilket afspejles her med en række hårde rock-arrangementer af populære Zelda
melodier. Om ikke andet, Hyrule Warriors
'eksistens er begrundet alene soundtracket.

Men igen, din nydelse koges ned til din affinitet over lange sessioner af mæskning X og Y, X og Y, X og Y. jeg synes, at disse træfninger fungere som en enkel, men underholdende broen, når du flytter til den næste kritiske slagmark. Du kunne spilde så meget tid som du ønsker jonglering grynt, eller du kan sprænge igennem og målrette kaptajner, der holder deres tropper moral høj. Du væsentlige styre strømmen af ​​spillet, hvilket er en afvigelse fra de fleste andre actionspil, hvor tempoet er dikteret af udvikler-pålagt barrierer. Den eneste gang, du virkelig ramt en mur, er, når kæmper magi forbedret kaptajner eller boss monstre, men de er sjældne øjeblikke i en ellers flydende oplevelse.

Som en introduktion til Dynasty Warriors
skabelon , Hyrule Warriors
har fået mig dybt interesseret i resten af ​​Koei Tecmo produktion. Som en Zelda
spil, det ærer alle de små serier detaljer, spillerne har fundet så indtagende gennem årtier. Som et actionspil, det er destilleret sjov.

8.5 ud af 10

Hyrule Warriors blev udviklet af Omega Kraft og Team Ninja og udgivet af Nintendo. Det vil være tilgængelig på Wii U for $ 59,99 starter 26. september 2014. Et eksemplar af spillet blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse.