Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Endless Legend

Anmeldelse: Endless Legend

OK, fuld offentliggørelse. Jeg havde ingen idé termen ldquo; 4X & rdquo; blev anvendt til at definere en genre af strategispil. I & rsquo; ve ejet næsten alle Civilization
spil i serien, og alligevel er denne betegnelse var stadig nyt for mig. Så da jeg først så pressemeddelelsen for Endless Legend
som en ny & ldquo; 4X fantasy-strategi spil & rdquo; Jeg var straks forvirret og nysgerrig. Hvis en 4X strategi spil er noget, som en kande måneskin, betyder det & rsquo; er bare rigtig, rigtig, god & hellip; højre?
Jeg nyder en god strategi spil. Men jeg plejer brug for noget at fange min opmærksomhed, hvis jeg & rsquo; m vil investere min tid. Heldigvis, Amplitude Studios appellerede til min kærlighed til dyb fantasi og science fiction lore ret off the bat. Så efter at have læst lidt baggrund på & ldquo; Roving Klaner & rdquo; og & ldquo; Ardent Mages & rdquo ;, og se bare hvor dybt det fik, jeg vidste, jeg var nødt til at se, hvad dette spil handlede om.
Jeg hader starte nye strategispil. Dumping et par timer bare for at spille en & ldquo; tutorial & rdquo; Kampagnen er ikke min kop te. Det & rsquo; s hvorfor jeg & rsquo; ve været det meste begrænset til Civilization
serie. Det & rsquo; s bekendt. Det & rsquo; s let. Og da strategispil har et latterligt beløb af detaljer at mestre, jeg vidste, jeg kunne ikke & rsquo;. T hoppe ind og forventer at vide, hvad jeg gjorde med Endless Legend
Heldigvis tutorial er faktisk en tutorial og ikke en faux kampagne. Det fører dig gennem de første par omgange og giver lige nok oplysninger til at ikke være overvældende. Du får en gennemgang af menusystemet, at det grundlæggende i at grundlægge en by, hvad du behøver at vide udvide denne by, oplysninger om hæren skabelse og bekæmpe, søgende og udforskning, og en forklaring af hvad man skal gøre, når de møder andre fraktioner. Men det & rsquo; s virkelig kun toppen af ​​isbjerget. Jeg var skuffet, var der ingen ordliste, men eventuelt manglende puslespilsbrikker kan gribes med tid at spille spillet.
Nu, hvor jeg var på omgangshøjde, var det næste skridt at vælge mine første fraktion og verdens muligheder. Mit første forsøg på empire bygning var med Ardent Mages. Jeg lavede masser af fejl, der kunne forventes, men den største var ikke opmærksom på de Empires styrker og svagheder. Der er otte fraktioner i alt, alle med rige backstories og forskellige udgangspunkter teknologier, der passer til et væld af spillestile. Selv om de fleste teknologier kan læres af andre imperier, hver fraktion har unikke træk, der vil øge deres strategiske fokus, enten gennem diplomati, erobring, eller på anden måde.
For eksempel Roving Klaner har træk, der fokuserer på økonomi, og de kan ikke erklære krig mod enhver imperium. Mens der på den anden side Necrophages har nogen mulighed for diplomati, så de kan ikke skabe alliancer eller opretholde fred med andre imperier. Disse sondringer gør at vælge en fraktion meget vigtigt afhængigt af hvordan du vil have din kampagne for at opnå sejr.
Verdens størrelser kan være vært for kampagner fra hvor som helst mellem 07:58 imperier. Der er muligheder for flere kontinenter, forskellige størrelser Pangaea landmasser, eller endda en verden, der består af øer. Der & rsquo; s en utrolig mængde af tilpasning, der kan gøres med verden & rsquo; s temperatur og topografi så godt. Dette vil bestemme de disponible ressourcer og kan give en række nye strategiske elementer.
Min største glæde kommer fra hvor meget kamp er påvirket af disse landskabelige ændringer. Ufremkommelige klipper, mindre højderygge og endda søer kan spille en stor rolle, når man overvejer en ordentlig enhed placering på slagmarken. Hver skirmish udfolder på samme verdenskortet du udforske, så det tager en skarp sans for at afgøre, om du kan være en ulempe, før nogen sværd begynder at svinge. Dette kunne meget vel føre til en planlagt tilbagetrækning for at få højere jorden, og dermed en fordel, som er en taktik, & rsquo; s svært at komme med i de fleste strategi spil.
Dette fører til en stor mængde af sort ved pålæggelsen topografi ændringer, således mine foretrukne kampagner har været i verdener med store bjergrige landmasser. Og når jeg lærte at drage fordel af andre bonusser, der anvendes fra forskellige terræner, ligesom skov fliser, der kan øge en enhed & rsquo; s forsvar, de kamptaktikker åbnet yderligere.
Men det tog mig et stykke tid at lære i & rsquo; s og ud & rsquo; s af Endless Legend & rsquo; s
krigslist. Det er overflødigt at sige, min første kampagne var en katastrofe. Jeg didn & rsquo; t forstå menusystemet samt I & rsquo; d håbet. Men det & rsquo; s en god ting tooltips er tilgængelige, når du svæver over bogstaveligt talt noget på skærmen. Det & rsquo; s en meget generøs funktion og gjort tingene uendeligt nemmere, men didn & rsquo; t gøre meget for skærmplads.
Ved første øjekast grænsefladen er meget minimalistisk. Landskabet føles et knudepunkt og manglen på en heads-up display gør verden føler meget mere fordybende. Landskabet er meget tiltrækkende at se på, når først starter ud, men disse følelser gik væk det øjeblik jeg grundlagde min første by. Skærmen blev over-rodet, og jeg kan se, hvordan nogle kan have problemer med det. Dette er alle takket være en næsten komplet grænse af indgribende grå bokse, der vises rundt på skærmen. Det isn & rsquo; t den mest attraktive leder grænseflade på nogen måde, men det helt sikkert får opgaven.
Hver fraktion begynder med en start helt, to infanterienheder, og en bosætter at fundet deres første større by. Det første jeg bemærkede er grænsen for, hvor langt du kan overskue området før grundlæggelsen at første by. Exploring højre væk bringer risikoen for hele kampagnen går op i flammer. Og tro mig, jeg har lært det på den hårde måde.
Hver imperium har en base mængde valuta kaldet Dust. Bare om alt kræver denne valuta at vedligeholde, og det omfatter dit udgangspunkt helten og militære enheder. Disse enheder koster ni Støv efter hver tur, og da du kun begynde med en base beløb på halvtreds dig & rsquo; ll være konkurs på din sjette tur. Går konkurs vil automatisk få din imperium at sælge hvad aktiver, du har til rådighed, som omfatter dit udgangspunkt helten og militære enheder. Heldigvis spillere vandt & rsquo;. T nødt til at strejfe meget langt, fordi spillet er balanceret nok til at have en god blanding af ressourcer i at starte regioner
Efter at komme ud til en dårlig start i min Ardent Mages gennemspilning, jeg likvideres tilintetgjort af andre fraktioner efter kun firs-to omgange. Det var en god og lærerig oplevelse i det mindste, så jeg var bedre forberedt til min næste kampagne med Wild Walkers. Deres imperium har en lille træk bonus, der påvirker industrien output, og militære enheder tildeles angreb og forsvar bonusser fra skovterræn. Jeg stadig didn & rsquo; t har en plan for min sejr strategi, men dette imperium gjort mere mening for mig efter at gå i blinde første gang
Min nyfundne oplevelse fik mig til at fokusere min råstofproduktion på industrien med det samme.. Jeg afgjort min Wild Walkers i et område med et par & ldquo; anomali & rdquo; terræn fliser til at hjælpe ændre deres by & rsquo; s output, som giver større & ldquo; FIDSI & rdquo; bonusser, når afregnes ved. Dette er en forkortelse for Fødevarer, Industri, Støv, Videnskab og indflydelse, som er de ressourcer din by vil generere efter hver tur, og deres produktion afhænger i høj grad af, hvordan du tildeler arbejdstagere til at strømline deres produktion.
byforvaltning kan være overraskende tilfredsstillende. Nogle strategi spil bliver kedeligt og blive trættende med for meget mikro-management, men Endless Legend
har fundet en god balance ved ikke at blive så let at manipulere. Styring en by kræver meget omhyggelig opmærksomhed. Hvis du lader nogen form for FIDSI produktion vakle for langt i den ene retning, det kan kaste uønskede overraskelser på dig senere. Ligesom når spillet verden ændrer sæsoner fra sommer til vinter, også kendt som den mørke sæson i spillet & rsquo; s verden af ​​Auriga. I denne periode spillet pålægger sanktioner en enhed & rsquo; s bevægelse, vision, og alle output på fødevareproducerende terræn fliser. Det & rsquo;. Sa vidunderlig ændring op, og spillet giver kun en vag tidsramme på når årstiderne skifter
Efter at have tilbragt en hel del tid med Endless Legend
, gik jeg væk meget tilfreds med, hvordan drastisk forskellige hver kampagne udspillet. Amplitude Studios gjorde et fantastisk stykke arbejde med at skabe en 4X strategi spil med fantastisk dybde og undren. De quests tilføjer en unik historie element til at gå sammen med hver fraktion, og det store arrangement i & ldquo; Endless Universe
& rdquo ;, som nu strækker sig over tre forskellige spil, er noget, jeg & rsquo; ve blevet meget knyttet til .
Hvis alt dette var ikke & rsquo; t nok til at sutte mig, de & rsquo; ve også evnen til at oprette brugerdefinerede fraktioner. Smid denne på toppen af ​​en multiplayer komponent med op til otte spillere, og jeg kan se mig selv dumping endeløse timer i dette utroligt sjovt spil.
9 ud af 10
Endless Legend
blev udviklet af Amplitude Studios og udgivet af Iceberg Interactive. Det blev udgivet den 18. september 2014 og er tilgængelig på PC og Mac for $ 34,99. En PC-versionen af ​​spillet blev leveret af udgiveren for denne anmeldelse.