Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Midgård: Shadow of Mordor

Anmeldelse: Midgård: Shadow of Mordor

Det kan ikke være urimeligt at sige, at licenserede videospil har højere bakker til at forcere for at bevise deres værd, eller i det mindste er stigmatiseret på en sådan måde, end oprindelige egenskaber. Monolith er Midgård: Shadow of Mordor
mødte en lignende kamp, ​​da det først blev afsløret, og ikke bare fordi det blev sat i meget indflydelsesrige verden Tolkien skabte. Dens gameplay kiggede derivat af Assassins Creed
udviklernes proklamationer virkede alt for ambitiøst. Men hvad lød for godt til at være sandt viste sig at være sandt. Resultatet er en af ​​de mest tilfredsstillende spiloplevelse jeg har haft i år.
Selvfølgelig kan du allerede være klar over sin kritik. Shadow of Mordor
har været ude for mere end en uge nu, med anmeldelser er faldet endnu tidligere. Min egen konklusion er nødt til at komme lidt senere tak til kaos af virkeligheden. I lyset af dette, jeg var vi ville lancere lige ind i kernen af ​​det, der gør det godt, noget af det, der gør det ikke så godt, og hvorvidt det er værd at bruge tid.
God
Midgård: Shadow of Mordor
placerer dig i realm af Mordor, et land opsvulmet med Uruks af Saurons hær. Prioriteringen af, at samfundet er visuelt repræsenteret i spillet som fem warchiefs på toppen og de ambitiøse kaptajner under dem. Som tiden går, vil de officerer udfordre hinanden i dueller og mord, praler om deres styrke gennem fester og gå jagter alle med det mål at få position. Hvordan du engagere med deres magtkampe som ranger Talion er placeret under paraplyen af ​​Nemesis System, en kunstig intelligens simulation, der er Shadow of Mordor
's stjernet attraktion.
Hver Uruk har potentiale til at blive en kaptajn eller højere, hvis de faldt Talion i kamp. Deres magt vurdering stiger, er de givet et navn, og de udvikler deres eget sæt af udvikling styrker og svagheder. Og ved med held besting deres fjender, de bliver stærkere og stige op gennem de stadigt skiftende rækker. Ikke to personer kommer til at stå over for den samme hær.
Det er alt pæn på sin egen, men hvad gør det Nemesis System virkelig særlige er, hvordan det smeder personlige relationer mellem spiller og fjende. Spillet husker disse konfrontationer, forme fremtidsscenarier som svar. Fail i dit møde, og når du mødes igen, at Uruk vil godte sig om din tidligere nederlag. Det smitter i dit tab, såvel som dine sejre, med nok specificitet for bidende, antagonistiske forbindelser til at danne. Jeg har aldrig hadet et videospil fjende helt så meget før. Hvis der er noget, der definerer magt af den nye generation, det har at være dette.
Opmærksomhed til detaljer ydes af Nemesis System er imponerende, også. Monolith indspillede bjerge af sadistisk dialog for Uruks, hvilket giver dem et imponerende udvalg af personlighed og respons. Kameraet zoomer på dem med et bankende trommer. De truer lystigt din grimme død, når spottet eller våben krydser. Og når du ar dem, ændre deres modeller til at matche deres skader, hvis de overlever.
Fighting dem er lige så sjovt som står dem. Combat er blevet løftet temmelig meget fra den seneste Batman
spil, til det punkt, hvor jeg kunne gå frem og tilbage mellem Arkham Origins
og Shadow of Mordor
uden problemer. Mange har uden held forsøgt at aftappe den samme magi, men her det er gjort rigtigt. Bortset fra dens fluiditet - indgående angreb kan nu afbøjes under ellers unskippable handlinger - det varierede flytte listen er grandiose. Talion kan styre slagmarken gennem stealth, hans bue, frygt-fremkaldende henrettelser, bekæmpe slagtesvin med en høj nok hit counter, og endda teleportere direkte til fjender og mounts med en evne kaldet Shadow Strike.
Fjender kan også kraftigt vendt. På grund af hans usædvanlige forhold, kan Talion mærke nogen Uruk til senere aktivere dem til hans side. Bedst af alt, kan denne evne gøres for at kaptajner. Det lader dig udnytte dine møder i nogle ret sjove måder. Sneak gennem en lejr, branding bueskytterne, så aktivere dem at regne død fra oven, mens du slentre mod dit mål. Eller, og dette er min favorit, gør det samme til en kaptajn forbundet som en bodyguard for en høj-rangeret Warchief. Ikke alene at give dig en stærk allieret for en ellers vanskelig kamp, ​​men uanset tropper tilhørte kaptajnen vil nu tilhører dig.
Et flertal af disse evner optjenes ved nivellering op og erhverve magt, og at erfaring kan være tjent gennem en omfattende mængde side indhold. Udfordringer er spredt over kortet, teste din dygtighed med sværd, bue og dolk. Den Nemesis Systemet vil skabe en ubegrænset mængde af missioner at tackle. Desuden er en overflod af samleobjekter spredt over spillets to store zoner, der heldigvis ikke kun til pynt. Finde dem låser beskrivelser af lore at Talion og hans kammerat diskutere, men hvis du ikke er fortrolig med bøgerne så noget af det vil ikke have så meget betydning. Kort sagt, er der meget at gøre. Du kigger på over 20 timer, hvis du er en completionist
De ikke-så-gode
Midgård:. Shadow af Mordor
steder du i realm af Mordor, et dystert land af rock, snavs, en lejlighedsvis træ eller plaster på græs, og mere stenet snavs. Fæstninger dot landskabet, mange af deres vægge halvt spist igennem med omsorgssvigt og tømt for ethvert tegn, men sten. Det kan være en troværdig repræsentation af Mordor selv - det blev aldrig kendt for sine farverige kulisser -. Men det betyder ikke ligefrem gøre for en overbevisende sted at udforske, når du ikke gå i dialog med spillets spændende mekanik
du krydse dens øde som Talion, et banalt vred mand, hvis tragiske livshistorie var læsbar fra første scene. Han var en ranger i Gondor, stationeret på Mordors sorte port, før kræfter Sauron skaleret dens mure og myrdede hans familie. Døden ville tilbyde ham noget udslip, dog, og han vågnede snart et bundet, forbandet eksistens med en mystisk wraith af ukendt historie.
Det er en brugbar hævn historie, men det gør ikke noget særlig interessant uden for din følgesvend fortid . det maske heller ikke godt med The Lord of the Rings
'lore. Talion hører mere i en tegneserie, end han gør i denne fiktion, viser sprees for vold, der ville behage Frank Miller. Faktisk føler de større referencer, der findes ender snarere tvunget, hvis du kan huske et par linjer fra filmen trilogi. Det værste, jeg kan sige om det er, at det ender med at blive en tutorial for Nemesis System mere end noget andet, som at udfylde missioner lærer dig nye, væsentlige evner.
The Bad

der er ikke en hel masse, der er decideret dårligt om Shadow of Mordor
. I værste fald er det kun kompetent. Når det er sagt, hvis du har adgang til en Xbox One, PlayStation 4 eller en anstændig computer, ville du gøre dig selv en bjørnetjeneste ved at spille det på en Xbox 360 eller PlayStation 3. Disse maskiner har ikke hukommelse til fuldt ud at imødekomme de komplekse simuleringer af Nemesis System. Det vil stadig være en sjov åben verden actionspil, men det vil ikke være nær så følelsesmæssigt engagerende eller personligt et eventyr.
Vurdering
Denne nye generation har været ønsker at karakterisere sig selv med højere polygon tæller og bedre teksturer, mens alt andet er forblevet det samme. 2014 s Shooter spiller meget ligesom 2004 s Shooter. Midgård: Shadow of Mordor
har sin egen andel af emulering, men hvad de har tilføjet omdefinerer, hvordan vi interagerer med åben-verden spil. Den Nemesis System er en præstation, en, der overskygger eventuelle fejl Shadow of Mordor har
ellers gennem Alene underholdning, og jeg kan ikke vente med at se sin indflydelse spredning.
Final Bedømmelse
9 ud af 10
Midgård: Shadows of Mordor blev udviklet af Monolith og udgivet af Warner Bros Interactive Entertainment. Det blev udgivet den 30. september, 2014 og er tilgængelig på PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 og PlayStation 4 for $ 59,99. En PS4 kopi af spillet blev leveret af udgiveren for denne anmeldelse.