Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Pulse - A Beautiful One Trick Pony

Anmeldelse: Pulse - A Beautiful One Trick Pony

Puls
er et first-person platformspil og Pixel Pi Spil & rsquo; forsøg på at skabe en ny video spiloplevelse ved at have stykket spiller som en, der er blind. Brug hvad er hovedsagelig ekkolokation, Eva, spillet & rsquo; s hovedperson, er i stand til at se sine omgivelser, men kun når lyden bliver skabt enten ved noget i miljøet eller af Eva selv, når hun går rundt. Stå stille alt for længe og verden bliver sort. Det & rsquo; s en interessant indbildskhed, men spillet næppe bygger på det derfra

Pixel Pi gør et stort stykke arbejde med at lette afspilleren i Pulse
& rsquo; s. Vigtigste koncept. Du skal blot flytte rundt og du kan se verden omkring dig. Stop flytning og det hele går væk. Dit job som spilleren er at guide Eva gennem denne verden alt mens de trak sammen af ​​en enøjet ravn (eller måske gale?), Der kun taler i kryptiske beskeder. Hver gang ravnen vises Eva er frosset på plads. Ravnen taler via tekst, der vises over hovedet, men Eva reagerer aldrig. Når dens kryptiske besked er leveret, ravnen forsvinder indtil spilleren støder salvie-lignende karakter igen, og igen, og igen. Ravnen tjener som spillet & rsquo; s eneste metode til at levere sin historie (selvom hvad den historie er, I & rsquo; m ikke helt sikker), og vil også tjene som en gulerod på en pind for spilleren at jage, hvis blot at guleroden var værd fange.

at spille gennem hvert niveau, og virkelig spillet helt er der en hurtig proces. Der er sjældent fjender til at bekymre sig om og når der er spillet gør et dårligt stykke arbejde med telegrafere hvorfor spilleren skal frygte dem, kun at spilleren skal. Ved at se en hund-lignende væsen, skærmen blev stadig mere og mere rød, hvilket indebærer dette væsen var noget, der skal undgås, især da det røde filter forsvandt, da den skabning glemt Eva. Dog kan jeg & rsquo; t helt forklare, hvordan det tabt af syne hende, fordi alle jeg gjorde som spilleren blev kørt i en hvilken som helst retning, jeg kunne og hoppe rundt, indtil en eller anden måde, det kunne ikke & rsquo; t se mig længere

<. br>

de fleste af Pulse
& rsquo; opstå udfordringer i at navigere verden som en blind person, samtidig forsøger at løse forholdsvis nemme gåder og platformspil sekvenser. Undervejs vil spilleren komme på tværs af Moko, små, søde dyr, der følger spilleren, og kan afhentes og kastet. Der er endda et par puslespil, der kræver at smide en Moko i en improviseret hamster hjul, som så gør ... noget? Jeg blev aldrig helt klar på dette aspekt, bortset fra det faktum, at deres konstante bevægelse i hamster hjul forudsat lyd, som i det væsentlige tjent samme formål et fyrtårn eller fakkel måske til en person med synet. Hvilket formål beacons serveret, var imidlertid uklart.

Færdiggørelse Pulse
bør ikke tage mere end et par timer, og der er endda en præstation for at fuldføre det i mindre end 30 minutter, som jeg eller anden måde formået at gøre på min første gennemspilning (selvom, jeg sværger jeg spillede for mere end 30 minutter). Spillet & rsquo; s kortfattethed og manglende evne til at telegraf dens historie er nogle af sine største mangler. Dette, kombineret med manglen på replay værdi gør Pulse
en vedrørende anbefaling. Spillet & rsquo; s mekaniske indbildskhed (spiller som en blind karakter) er interessant nok til at give det et kig, men Pulse
gør lidt for at ekspandere på denne ene mekaniker, der adskiller det fra andre spil. Det er en skam, fordi mens jeg bifalder Pixel Pi & rsquo; s indsats i opbygningen af ​​en ny type gameplay oplevelse, det aldrig udvikler det på nogen meningsfuld måde ud over, hvad der straks telegraferede til spilleren fra spillet & rsquo; s starten

Puls blev udviklet og udgivet af Pixel Pi Games og offentliggjort 20. oktober for PC og retails for $ 14,99. En gennemgang kopi blev leveret af udgiveren.