Anmeldelse: Block N 'Load

er en farverig, hektisk skydespil, der lægger vægt på at grave ud over sin kaotiske gameplay, Blok N & rsquo; Load
tager en konstruktiv-så-destruktiv, langsom-burn tilgang til objektiv-baserede gameplay. Kan legende, latterlige tone, der giver energi Ace of Spades
også give liv til en langsommere, mere tanke-baseret spil? Jagex tænker så

Hvis Minecraft
Team Fortress 2
havde et barn og klædt det op i tegneserie arketyper, at barnet ville være Blok N & rsquo.; Indlæs
. Oprindeligt lanceret som en ikke-free-to-play spil tidligere på året, spillet har siden flyttet til en free-to-play-model. Titlen understreger opbygge og bryde ud & ldquo; blokke & rdquo; på vej til at ødelægge det modsatte hold & rsquo; s base. Brugere kan spille som en række tegneserieagtige arketyper, fra en Ninja ved navn Juan til en hamster rullende rundt med en kanon spændes på sin hamster bold.

Kampe er sat op i to faser. Efter at have tilbragt tid i en lobby, hvor de kan hente deres karakter og lad holdet, hvis de planlægger at spille offensiv eller forsvar, er spillerne oprindeligt givet fem minutter til at konstruere forsvarsværker omkring deres base, et stort lysende kube. Der er flere blok typer at vælge imellem ud over fælder som pigge eller bevægelse-bremse goo, og forsvar som miner og tårne. Spillere kan få kreative med hvordan man kan forsvare deres base, ofte efterlader fælder gemmer sig for deres modstandere bag en mur af sandsække blokke.

Den anden fase er destruktiv, snarere end konstruktiv. Barriererne mellem hold vil løfte, og spillerne skal finde måder omkring deres modstandere & rsquo; forhindringer at ødelægge den anden base. Dette giver mulighed for kreative handlingsplaner. Der er en række forskellige måder at navigere gennem forhindringer; nogle spillere sted radar satellitter og respawn punkter skjult dybt i fjendens territorium, for hurtig adgang til målet. Andre vil bruge eksplosive blokke til at bryde igennem vægge eller indhegninger omkring kuben

Spillere. (Når de & rsquo; ve jævnet med jorden op) kan vælge fra en pulje af generelle blokke til rådighed for hver helten, i Ud over en blok unik for en bestemt karakter. De bærer også to våben og en grave værktøj. Min favorit karakter, en space cadet opkaldt Astarella, bærer en stråle pistol og en eksploderende-disc løfteraket. Jeg nyder at bruge den eksploderende diske til at smuldre forsvar direkte omkring den modstående terningen, at så efterfølgende snige ind og placere en orbital strejke blok, der kan regne skade på modstanderens base.

Jagex har naglet den komiske, tongue-in -cheek tegneserie-tone. Heroes vil sige sjove ting; den russiske Yeti ofte råber & ldquo; Ice, Ice, Baby & hellip; som de siger, & rdquo; og robotten, Tandhjul, vittigheder om, hvordan han har ingen følelser. Den tegneserieagtige grafiske stil, der ligner en høj opløsning Minecraft
tekstur pack, popper med levende farver. Kortene er for det meste bygget op omkring stål blok strukturer eller øer. Dette er et spil, der ikke tager sig selv alt for alvorligt.

Denne munter tilgang lader spillerne fokuserer på den faste øjeblik til øjeblik gameplay. Hvert våben håndterer og reagerer godt. Der var nogle gange, hvor jeg troede mine hits på fjender wouldn & rsquo; t registrere, og eksplosioner, grave, og opbygge alle har en god fornemmelse af heft og kropslighed. Hvor Blok N & rsquo; Load
virkelig skinner er i sin proces-baserede objektiv design. I modsætning til de fleste andre objektive skydespil, skal hver spiller have en konkret og kreativ plan for angreb. Spillet tilfører en bevidst tankeproces i gameplay, og understreger at nå målet i løbet af blot skyde modsatrettede spillere

Spillet & rsquo; s. Free-to-play-modellen er også spiller venlig, og gør ikke & rsquo; t komme i vejen af gameplay. Spillere optjener guld blokke efter hver kamp, ​​som de kan købe helten skind og frynsegoder. Hvis de ønsker at købe individuelle helte, de har brug for platin blokke, som kan købes med faktiske penge. Mens prisfastsættelse varierer, en helt & rsquo; s værd i den virkelige verden penge er omkring $ 3,00 USD hver. Hvis spillerne nyder at bruge en af ​​de standard tegn, kan de aldrig sætte en cent ind i spillet og stadig være konkurrencedygtig.

Mens de fleste af hver kamp er aldrig den samme, i slutningen af ​​hver man er. Normalt er det meste af området omkring hver base blæses fra hinanden og spillere hacking på den for at vinde. Den slutstadiet af leg går fra nuanceret, tankevækkende og kompleks, at enkle og forhastet. Spillet, bortset fra at droppe forsyninger og næ, gør intet for at tilføje sort til denne uundgåelige konklusion.

Og mens kampe involverer kun en terning er forholdsvis korte (10-15 minutter, som regel), tændstikker, at kræver hvert hold at afvikle tre fjendtlige kuber (lidt ligesom Battlefield & rsquo; s
erobring tilstand) kan vare op til en halv time. Disse synes at trække af; gameplayet, mens tanke-drevet, er ikke spændende eller hektisk nok til at kunne støtte sådanne lange kampe

På trods af disse bortfalder, Blok N & rsquo.; Load
er en sjov, farverig, og kompetent skydespil, der lægger vægt på tankevækkende planlægning og kreative tilgange til målet. Dette giver mulighed for nuancerede, undertiden kaotiske øjeblikke. Endnu vigtigere er det en skytte, der deemphasizes angribe andre spillere. Strategi og taktik vil altid være mere givende end blot at gå efter det modsatte hold, og nogen objektiv-baserede FPS som & rsquo; s designet denne måde gør noget rigtigt. Hvis du elsker spil som Battlefield
eller Team Fortress 2
, du & rsquo; ll nyde Blok N & rsquo; Load.

Udviklet af airplant og Jagex, og udgivet af Jagex, Block N 'Load er free-to-play med DLC. Jagex forsynet os med en Platinum pakke og en kode for at låse alle spillets spilbare figurer med henblik på denne anmeldelse.