Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Football Manager Classic 2014

Anmeldelse: Football Manager Classic 2014

Vi har gennemgået den Football Manager
serie for de seneste to år nu, og hvis jeg har lært én ting om det, det er, at dens fans elsker franchisen. Personligt? Det er lidt af en kedelig sport simulator.

Når det er sagt, kunne jeg ikke fejl dens kompleksitet eller polish i min Football Manager 2013 | review. Hverken kunne Leo i hans Football Manager 2014
gennemgang.

Football Manager Classic 2014
bringer Classic-tilstand af den populære pc-simulator til PlayStation Vita, og det er temmelig meget en : 1. Derfor vil jeg aflevere den tilbage over til Leo for hans tanker om spillet, og indskyde med Vita forbedringer eller fejl.

Jeg har tænkt mig at være helt ærlig her. Da jeg først startet op Football Manager Classic 2014
jeg var helt og aldeles overvældet. Jeg havde ingen idé om, hvad de skal gøre, endsige hvor man skal begynde. Ikke rigtig at vide meget om spillet fodbold (eller fodbold) Jeg var absolut kaste mig selv i den dybe ende. Her er en kunstners gengivelse af, hvordan jeg nærmede dette spil:

jeg holdt på det selv, og hvad jeg fandt var en utrolig dyb, kompleks og poleret spil. Mens bestemt ikke noget jeg normalt ville spille, Football Manager 2014
har det andel af charme, og jeg kan forstå, hvorfor det er så populært. Er det for mig? Nej, men er det et godt spil? Ja

Hvis du er bekendt med serie-og den bogstavelige titel ikke give dig et tip -. Football Manager Classic 2014
sætter dig i skoene af General manager en fodboldhold. På opstart spillet, jeg har skrevet mit navn og valgte min favorit hold. At være unfamilar med spillet, jeg valgte Melbourne Victory. Det var en dejlig spændingen at se Hyundai A-League inkluderet. Jeg har siden opdaget ligaen er blevet medtaget i de tidligere spil, men det var en spændingen alligevel. Som en total noob, jeg regnede startende med tutorials ville være et klogt træk. Heldigvis Football Manager Classic 2014
er oversvømmet med dem. Selv efter at gå over tutorials flere gange jeg følte jeg har kun de mest tenous greb om hvordan spillet rent faktisk virker. Indlæringskurven er en af ​​de stejleste jeg nogensinde har set, og for et spil uden nogen gameplay - i traditionel forstand - det er noget af en bedrift. Sim-junkier vil være i himlen. Jeg, på den anden side, vadede ind i ukendt territorium med stor frygt og bæven.

Football Manager 14
er en meget menu tung spil, men jeg har aldrig fundet det anmassende. Din indbakke er der, hvor hovedparten af ​​"aktion" forekommer. Du vil modtage beskeder og beslutte, hvordan vi kommer videre. Hvert emne vil normalt overføre dig direkte til beslutningsprocessen med et enkelt klik fra indbakken. Mens du kan udforske den menuer for timer, og find din egen måde, denne direkte tilgang arbejdede for mig. Hvis det ikke havde været der, jeg helt sikkert ville være gået tabt. Det er indlysende, at den oprindelige PC spillets menuer simpelthen blev porteret over til Vita. Det betyder, at tekst på skærmen generelt er for lille, og en eller anden grund, er du nødt til at bruge Vita touchscreen i de fleste tilfælde til at flytte fra menu til menu. Jeg ønsker ikke at gøre det, meget foretrækker at bruge Vita joystick eller d-pad.

Lignende kategorier og typer af information er farvekodet og grupperet i din indbakke betyder, at du ikke behøver at vade gennem dusinvis af beskeder for at finde den ene vedrører hinanden. Det gør det enklere at aktionsgrupper beslutninger sammen og holder den lige i hovedet. Går frem og tilbage mellem skærmene og forsøger at huske hver eneste beslutning, du foretager, er svært nok, uden at skulle tackle flere beslutninger af samme type separat.

jeg fandt, at jeg har brugt en masse tid i møder i FM14
. Møder med formand. Møder med personalet. Møde med de spillere og presse. Endless møde, med ikke så mange endeløse samtaler. Det blev klart tidligt, at jeg var nødt til at gentage en stor del af disse møder med næsten nøjagtig samme dialog flere gange. Det bliver temmelig kedelig og gentagne, især da det sker så ofte.

Værste stadig, loading tider er simpelthen grusomme. Efter pløjning gennem en endeløs mængde af disse førnævnte møder, det tager et stykke tid at faktisk få ind i et spil. Og derefter tilbage ud til menuer. Og så videre.

Jeg havde sjovt handel spillere, selv om jeg virkelig vidste ikke, om jeg var at gøre gode eller dårlige beslutninger. Der er en hel del, der går ind i handelssystemer, og det var sandsynligvis en af ​​de mest interessante aspekter. Spillerne har agenter og både agenten og spilleren har deres egne forskellige personligheder. Dette påvirker den måde handlen fungerer. Som gør de klausuler, der kan bygges ind i en kontrakt. En sådan klausul er lånet-back. Dette giver dig mulighed for at låne en spiller til et andet hold at give dem mulighed for at få tiltrængt erfaring indtil du rent faktisk ønsker at bruge dem selv. Meget fiks.

Enhver beslutning, du foretager i FMC14
har nogle forgrening, god eller dårlig. Du er nødt til at vælge klogt på alle tidspunkter, og når du ikke helt forstå spillet, dets regler og spillerne (som mig), du vil finde dig selv og dit team i en verden af ​​problemer. Jeg har aldrig rigtig kom styr på spillet. Et par gange jeg troede, jeg havde krakket det, bare for at tabe skrækkeligt i min næste forsøg. Jeg var noget afhængig i starten, men da jeg faktisk ikke se mig selv bedre jeg træt af det hurtigt. Dette er ikke et spil for dem med korte opmærksomhed spænder.

Fans af Football Manager 14
på PC vil være helt forelsket i spillets cross-save-funktion, hvilket betyder at du kan tage et spil session fra PC til Vita, eller omvendt. Vi havde en begrænset tidsramme at afprøve funktionaliteten, men det fungerede som forventet for os.

Kort sagt, Football Manager Classic 14
er meget kompleks og sandsynligvis en masse sjov for dem, der forstå det. For alle andre selvom vi ønsker mere handling. Jeg foretrækker at tage direkte kontrol over mine sportsspil stedet være en passiv observatør. Hvis du kan lide mikro-management, får du en kæmpe kick ud af Football Manager Classic 2014
. Hvis du savle over seriens pc tilbud, vil du især være i stand til at se forbi FMC14
's mindre mangler at værdsætte en håndholdt version af spillet.

Med ekstra indhold af Leo Stevenson.