Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: The Sly Trilogy

Anmeldelse: The Sly Trilogy

Review: The Sly Trilogy

The Sly Trilogy
har endelig gjort sin vej til Vita, og det er endnu en retro sejr til den håndholdte. Efter ankomsten på PS3 helt tilbage i 2010, Sly Cooper
1 til 3 har hver fået en HD lag maling og kastet tilbage på listen nye udgivelse. Så hvordan disse PS2 darlings holde op på Vita OLED-skærm?

Hver gang en af ​​disse HD Classics titler gør sin vej over det store skel til Vita, giver det min følelse af nostalgi et stort suk af lettelse. Mens det er altid dejligt at gå tilbage til en elsket spil fra en tidligere generation, kan det undertiden være en skurrende tur. HD teksturer gør et dejlige job sprucing disse gamle perler, men de kan kun gøre så meget; nogle gange er det ikke nok til at gøre overgangen fra en lille 4: 3-skærm til en 55 "fladskærm smertefri. Heldigvis opgraderingen i kvalitet og forholdsvis lille skærm af Vita arbejde sammen om at skabe balance det bedste fra begge verdener. OLED-skærm spiller godt sammen med de levende farver af spil fra de gode gamle dage, hjælpe dem pop bare den måde, de er beregnet til. Ligeledes en mindre målestok lyd setup såsom hovedtelefoner eller de Vita on-board-højttalere hjælpe udjævne eventuelle skarpe kanter i opskaleret-men-ikke-perfekte lyd. Mens ingen af ​​disse er dealbreakers på PS3, Vita hjælper sælge dem stærkere -. Og tilføje sortering evne i mix samt

At tale om selve spillene, Sly Cooper
spil er spredt over tilstrækkeligt år af PS2 levetid viser markant forskellige mekanik som du gør din vej gennem serien. Den første Sly
titel har den højeste sværhedsgrad og one-hit-kill gameplay kender mange spil tidligt i konsollens livscyklus, en fremførsel fra PS1 spil design. Den platformspil er ikke desto mindre stram og godt designet, med hvert spil område bliver stærkt tema og sjovt at klatre op, over og omkring. Gennem den anden og tredje Sly
titler, vil du se et skifte til sundhed barer og større spilverdener som designerne lærte at grave ind på PS2 evner. Seriens varemærke visuelle stil opretholdes i hele, og byder på off-kilter former og vinkler, der forlader licenshaverens vaskebjørn med mange afsatser og sprækker at drage fordel af, da han tyve sig vej over hele verden.

Nogle elementer, såsom som det første spils animerede mellemsekvenser, præsenteres letterbox skærmen for ikke at strække eller fordreje dem for meget. På baggrund af disse segmenter blev gjort oprindeligt for en meget lavere opløsning skærm, de holder op temmelig godt - der er en masse af artefakter, der findes, men karakteren af ​​animationen stadig skinner igennem. Problemet er mere den barske forhold til gameplay selv, som synes ligaer forude ved sammenligning. Uanset verden og tegn i bevægelse er en glæde at se, med de glatte flydende bevægelser af Sly hale et højdepunkt for mig - sammenstillingen af ​​Sly evne til at bøje og væve mod de barske vinkler og kanter af verden omkring ham hjælpe Master Thief til at skinne.

Desværre Vita versioner af spillet ikke har cross-save kompatibilitet med PS3 udgivelse. For mig er dette et stort tab, fordi - som det fremgår af min seneste gennemgang af Final Fantasy X | X-2 Remaster
- evnen til at skifte fra den ene platform til den anden på flue er en af ​​mine foretrukne ting om at have et spil til rådighed på begge platforme. Det synes især mærkeligt i dette tilfælde, da begge versioner er udviklet af Sanzaru Games, udelukker enhver uventet spare-data uforenelighed. Forhåbentlig vil det blive lappet i på et senere tidspunkt.

Alt i alt, The Sly Trilogy
er en solid platformer køb for både nostalgisk og den nyankomne. Spillet har en særskilt flair, der bærer igennem til sin seneste rate, tyve i gang
(i øjeblikket gratis på PS Plus), og har masser at tilbyde udover. Du vil ikke finde mange spil i dagens marked med så meget karakter som Sly fortid ... så hvorfor ikke stjæle et øjeblik at tjekke det ud.

Anmeldelse