Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Tales of Xillia 2

Anmeldelse: Tales of Xillia 2

Review: Tales of Xillia 2

Det var ikke så længe siden, at den oprindelige Tales of Xillia
ramt engelsktalende kyster - du husker måske Shane gennemgang omkring dette tidspunkt sidste år - så hurtig ankomst af dens efterfølger er godt værdsat. Jeg nød helt første titels blanding af fantasi og sci-fi, og det havde uden tvivl den bedste udvikling af Tales
seriens LMBS (Linear Motion Battle System) til dato. Med Tales of Xillia 2
hot på hælene, er der nok nye ting til at trække dig i?

Tales of Xillia 2
følger en helt ny hovedperson i Xillia
univers, Ludger Kresnik, indfødte i teknologisk avancerede verden af ​​Elympios. Et år efter opløsningen af ​​det første spil, han er på vej til at starte sit nye job som kok, når tingene bliver kompliceret (som de ofte gør for RPG hovedpersoner). En ung pige ved navn Elle beskylder ham for forsøg på kidnapning som dække til at snige sig ind på et tog, tvinger Ludger at jage efter hende til at rense sit navn. Desværre, et terrorangreb på toget tvinger ham til partner op med Xillia 1
castmember Jude at stoppe dem, og undervejs Ludger er konfronteret med en skyggetilværelse version af sin bror Julius, der gør sit bedste for at begå nogle brodermord. Ludger kommer ud sejrende, afslører mærkelige nye evner -. Og få sig selv alvorligt såret i processen

Heldigvis den altid venlige Spirius Corporation er glad for at reparere hans, Jude og Elle sår og klumper ham med en velvoksen ti millioner Gald gæld til at tilbagebetale, opsætning af spillets primære mål ... Pay tilbage gælden. Ved første omtale dette virker som en rigtig kedelig mekaniker, men det ærligt fungerer temmelig godt. I jagten på Julius efter svar om hans tilstedeværelse på toget og den større mysterium Ludger nye beføjelser, Ludger skal tilbagebetale bidder af sin gæld til at fjerne rejserestriktioner til de større regioner Elympios og Rieze Maxia. Dette sker gennem din sædvanlige kamp trummerum og arbejdspladser udstationeret for materielle samlinger og monster jagter. Senere du også begynde at modtage betalinger fra Spirius Corporation for at undersøge brækkede dimensioner, der er begyndt at dukke op, da skisma adskiller Elympios og Rieze Maxia blev opløst i det første spil, fremskynde processen.

< p> En masse af de nye mekanik i dette spil foråret ud af gælden, såsom de førnævnte jobannoncer. Du vil også låse en 'Kitty Dispatch' subquest, der lader dig sende katte du redde ud i verden for at indsamle genstande. Disse omfatter kosmetiske elementer til dine karakterer samt mange bruges til at fuldføre posten jage arbejdspladser, hvoraf en hel del er udelukkende tilgængelige på denne måde. Mellem historie segmenter, du vil også låse "karakter kapitler", så du kan forfølge sidequests med hver part medlem, der fordybe sig yderligere i deres individuelle historier. Afslutning af disse tilbyder en lang række bonusser: alternative kostumer, nye kampfærdigheder, bonus scener i hovedhistorien segmenter og kolde kontanter. På bekæmpe side, har du også et bredt udvalg af elite monstre slippe ind i verden for dig at jage, som kan konkurrere med nogle af de vigtigste kampagne chefer i form af vanskeligheder, men udbetale godt til gengæld.

Kampsystemet i sig selv vil være umiddelbart kender til nogen der spillede det første spil. Der er den sædvanlige evne til at bevæge sig rundt i tre dimensioner eller lineært på et fly med dine fjender, og Link systemet vender tilbage så du kan parre op med en af ​​dine tre partimedlemmer at gå sammen om fjender og engagere unikke bekæmpe bonus færdigheder. Hertil kommer Ludger evne til at skifte mellem tre våbentyper: to dolke, hamre og pistoler. Forskellige fjender vil have forskellige elementære og våben typen svagheder, hvilket betyder, at hele tiden skifte mellem disse muligheder er din bedste vej til en glat sejr. Initierende combo angreb med din Link partner vil også til stede som enten en generisk eller entydigt angreb, afhængig af dit våben valg - Leia personale combos med din hammer, Alvin s pistol combos med din kanoner, og så videre. Over tid vil Ludger også låse op for en ny kamp mode beslægtet med en Limit Break, men jeg vil ikke gå ind i nogen nærmere for ikke at ødelægge det.

De nye tilføjelser til den part, denne go-round er noget disharmonisk, for at sige det mildt. Med alle hovedpersonerne fra det første spil vender tilbage, din eneste nye tilføjelser er Gaius og Muzét, som begge er tegn fra det første spil, såvel som værende skurkene i det forrige spil. Ikke alene betyder det, at alle blot accepterer den onde ånd og sindsforvirret konge i deres vennekreds trods deres forsøg på at dræbe hinanden kun et år siden - et faktum, at ingen nævner på noget tidspunkt i min 15-20 timers spil - men det betyder også, at Ludger er den eneste nye partimedlem unik for Xillia 2
. Gaius og Ludger do bringe nogle nye facetter til kamp, ​​men karakter-wise de er bare en videreudvikling af det, du allerede har set.

genbrug af elementer af det første spil er noget du bliver nødt til at vænne sig til her. Afkastet af dine hele gamle fest, lydelementer og steder er noget af et tveægget sværd. På plussiden, tilbagesendelse af din fest kan du se, hvordan begivenhederne i det første spil påvirkede dem og deres relationer, og afkastet af tidligere placeringer giver en øjeblikkelig følelse af fortrolighed. På den anden side, der er meget få nye steder skal opleves her, hvilket betyder, at du mister denne følelse af udforskning, som du strejfer fra ét sted til et andet. Jeg er ikke sikker på, at nogen af ​​de fremføres felt steder er blevet ændret på alle, faktisk. Adskillige hidey-huller, der ville have skjulte kister og andre plyndre i det første spil stå tom her, og har SAVE Points rod i historien scener fra den første udflugt, der giver ingen mening, når området er mindre væsentlig i denne omgang. Baggrund effekter er også identiske ved første lyt (nogen husker advarsler til fårekød og deres friskhed fra Sharilton?), Hvilket betyder lidt ændringer på mange områder uden for placering og dialog NPCs. Det er denne balance mellem fortrolighed og mangel på forandring, at spillet har lidt problemer med, men ikke nok til at afskrække mig fra at fortsætte.

Alt i alt spillet byder på en anderledes oplevelse til sin forgænger. Progressionen af ​​historien er episodisk stedet flyder, og kredser om individuelle og adskilte målstolperne snarere end en langsom brænde og åbning af historien. I Xillia 1
du lære situationen, som du gik, mens Xillia 2
klart viser den forudsætning til dig fra tegn i know. Det er forventes fra en verden, der har haft tid til at vokse og udvide over to kampe, men det vil være en overraskelse, hvis du forventer den samme oplevelse igen. Tales of Xillia 2
gør bedre end en masse af RPG fortsættelser, så det er værd at bruge tid - så længe du har spillet forgængeren først. Dette er ikke en historie, du ønsker at dykke ned i halvvejs.

Anmeldelse