Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Grim Fandango Remastered

Anmeldelse: Grim Fandango Remastered

Review: Grim Fandango Remastered

De sikker gør ikke 'em ligesom de bruges til. Det er den altoverskyggende troede, jeg havde hele min - og det bringer skam over mig at sige det - første nogensinde gennemspilning af Grim Fandango
. Det er en klassiker med god grund. Fra glimrende mærkelige sind Tim Schafer kommer historien om Manny Calavera, rejsebureauet over for den døde. I Grim Fandango,
Grim Reaper (eller Reapers, da der er mange) er støbt som kosmiske og åndelige rejsebureauer, sende den nyligt afgået på vej til den nogensinde efter.

mens i live, en persons gerninger bestemme mængden af ​​efterliv kreditter, de er belønnet, og at deres metode til transport til den niende Underworld. Det allerbedste og venligste sjæle får billetter på Number Nine, en luksus tog, der tager kun få minutter at nå sit bestemmelsessted. Den mindre gode og dermed mindre heldige er lavet til at tage mindre komfortable og uhyggeligt langsommere transportmidler. Manny, træt af aldrig at få nogen gode kommissioner, tager sagen i egen hånd, uforvarende snuble på en sammensværgelse, der involverer billetter på Number Nine og modregning en kæde af begivenheder, der vil tage ham fire år at udrede.

det er faktisk en ganske kompleks og spændende fortælling og en, der er stået sin prøve. Plottet er antallet en grund til at spille Grim Fandango
jeg vil ikke ødelægge det her. Spil ikke bare udvikle sådanne ærbødige followings og opnå kultstatus uden grund. Bragt til live af fantastiske stemme aktører (Manny og glottis især) og en strålende figurer, det er at afdække den historie, Grim Fandango

skinner. Støttet af en jazz score (genindspillet for genudgivelsen) der er en masse af liv i dødsriget.

Vi har vænnet sig til remastered versioner af spil i de sidste par år, så vi ved, hvad de kan forvente. Grim Fandango
er en meget ældre spil end andre vi har set givet nyt liv, så der er kun så meget, at der kan opnås. Grafisk, har der kun været en mindre kosmetisk opgradering. Karakter-modeller har fået en makeover og teksturer er glattere, men de forbliver latterligt lav i deres polygon count. Selv om det ikke nødvendigvis skade den spilleoplevelse det er ikke en fest for øjnene, men så igen, det er ikke rigtig det punkt.

De oprindelige pre-renderet baggrunde er uberørt fra den oprindelige andet end at have et par ekstra skygger og lyseffekter tilføjet. Med et tryk på en knap, du er i stand til at skifte mellem den oprindelige og Remastered
versioner også. Der er en mulighed for at spille i den oprindelige 4: 3 billedformat, men jeg fandt 16: 9 langt at foretrække. En god tilføjelse er muligheden for at gøre det muligt for direktørens Kommentar. Med det på, vil du komme på tværs af visse dele, der har kommentar og vil få indblik i skabelsen af ​​kampen fra Tim Schafer og hans kohorter.

Den faktiske "spille" lidt af Grim Fandango
er formentlig dens svageste element. Det kan synes mærkeligt overvejer vi taler om et videospil, interaktivt i naturen, men bær over med mig. Styring Manny om du bruger de originale tanke kontroller (for et trofæ eller ej) eller de nye perspektiv specifik kontrol er noget af et mareridt. Alt for ofte ville jeg ved et uheld kommer for tæt på en dør eller sti og har Manny indtaste en ny skærm eller en retning, jeg ikke vil have ham til at gå. Kom godt fast på geometri var også en af ​​hans foretrukne tidsfordriv, og fordi - uanset vanvittige årsag - der er ingen automatisk gemme-funktion, mere end en gang jeg havde trek tilbage gennem en times gameplay på grund af en fejl eller glitch
<. p> hovedparten af ​​ Grin Fandango
's gameplay består af gåder, og ikke bare nogen; vi taler old-school, eventyr-type puslespil. Jeg løste mange af dem simpelthen, hurtigt og nemt, fordi svaret var indlysende og godt skiltet, men andre forlod mig skrabe mit hoved. Derefter irriteret og endelig vred forvirring. De løsninger på nogle af gåderne er så tykhovedet, så uklare og så ulogisk, at jeg var nødt til at ty til blot forsøger hvert objekt, jeg havde med hver person og hvert sted, indtil noget arbejdede.

jeg helt få det disse type af adventure spil handler om disse typer af gåder, men når spillet giver ingen bistand eller anelse om hvordan vi kommer videre det ikke er sjovt mere. For mig skete det lidt for mange gange. Måske er jeg en idiot og ikke klog nok, men helt ærligt nogle af de løsninger, der stadig giver ingen mening for mig. Gennem hele min gennemspilning jeg ønsket mig et hint system som det ene implementeret i de remastered versioner af Monkey Island
Monkey Island 2
. Men ak, det var ikke at være.

Funktionelt, Grim Fandango Remastered
er ok. Jeg har fået at skære det nogle slæk, være seksten år; meget har ændret sig i gaming konventioner i det seneste årti og en halv og dele af Grim Fandango Remastered
falde fladt, undlader at lande eller bare savner helt. Når puslespil udføre arbejde, de er herlige og fylde dig med det varme og glødende følelse af realisering. Det gør ikke ondt, at alt i Grim Fandango
er sjovt. Rigtig sjovt. Jeg lo højlydt på mere end én lejlighed, hvilket er noget af en præstation i sig selv. Den pacing af vittigheder og visuelle ordspil er beg perfekt, selv om det i spillet er en smule off. Det kan igen være et tilfælde af spil skiftende i de sidste seksten år, men der er sektioner af Grim Fandango Hoteller, som er et træk.

Opdelt i fire kapitler, med hvert sæt et år efter den anden, kapitel to er alt for lang, alt for trukket ud og alt for langsom. Der er ingen måde at ændre dette på grund af den måde spillet er designet og den måde, hver puslespil og element forbinder, men i 2015 er det for lang til det halve. Heldigvis de andre tre kapitler er lette, luftig og sjov.

Grim Fandango Remastered
virkelig fortjener sin plads blandt de øverste trin på rangstigen af ​​tilbedt spil til sin humor, historie og sætte tegn først og fremmest. Mens dens gameplay kan have lidt af ændringer i gaming og forventninger i de sidste seksten år er der stadig meget at lide og selv elsker ved Manny eventyr i dødsriget. Spille på PS4 eller PS Vita betyder Cross-Køb og Cross-Save-funktionalitet, så du fortsætte på vej, som er fremragende værdi. Fans af den oprindelige fans af adventure spil - vil helvede, selv fans af et godt grin helt sikkert finde noget af værdi i Grim Fandango Remastered
. Den har sine fejl, men det sjove er i rejsen. Som Manny siger, "Hvis der er én ting, jeg har lært, er det dette: ingen ved, hvad der vil ske i slutningen af ​​linjen, så du kan lige så godt nyde turen."

anmeldelse: Grim Fandango Remastered '