Spil Guider > pc spil > alle pc > Rise of Nations anmeldelse

Rise of Nations anmeldelse

Rise of Nations er et RTS (Real Time Strategy) spil delvis inspireret af Civilization og Age of Empires serien. Det var et spil, der tog mange ting fra Civilization serien og kombineret dem med RTS-genren, dvs. Age of Empires, som ikke er turbaserede. I denne titel kan du vælge mellem op til 18 alternative nationer til at kæmpe med over forskellige historiske epoker og terræner.
I Rise of Nations du opbygge og udvide nationer ved at udvide og bygge nye byer. Du starter med en hovedstad, og derfra mange flere yderligere byer kan føjes til din nation. Når nye byer er bygget, eller er taget af en hær, nationens grænser også udvide og absorbere mere af kortet område.
I hver nation kan du tilføje op til 200 personer, hvilket er den maksimale befolkning grænse. De tilsættes for at samle tømmer, metal, korn og senere olie fra kort skove, bjerge og oliereservoirer. Disse ressourcer er afgørende for at udvide din nation og militær.
Spillet har en bred vifte af byens strukturer og bygninger, som du kan føje til byerne. Du kan tilføje civile bygninger såsom kornmagasiner, tømmer møller, templer, markeder, smelteværker og biblioteker. Militære bygninger såsom kaserne for soldater, stalde til kavaleri, havne for skibe, kan flyvepladser til fly og belejringen fabrikker til artilleri konstrueres. Befæstninger, tårne ​​og luftværnskanoner kan også være bygget til at styrke dine byer 'forsvar. Men der er ingen by vægge eller kaserne inkluderet, som kunne have været en god tilføjelse.
Ovenstående billede, og alle andre i denne artikel, blev taget til fange med min Snipping Tool.
Rise of Nations også vidundere, der kan blive bygget i din nation. Wonders såsom Versailles, Terra Cotta hær, Frihedsgudinden, Kreml og Eiffeltårnet er blandt de få, som du kan konstruere i hver af dine byer. Hver styrke nationens økonomi eller militær. For eksempel, Terra Cotta hær vidunder giver gratis infanterienheder hver halve minut, mens templet Tikal øger træ samle satser med 50%.
Rise of Nations tech træ er hvad virkelig indstiller dette spil fra andre alternativer såsom Age of Empires-serien. I modsætning til Age of Empires, Rise of Nations omfatter en række forskellige historiske epoker. Bibliotekerne omfatter en tech træ, som når den er fuldt forsket tage din nation op til informationsalderen.
Denne tech tree tilføjer betydelig mangfoldighed til militære enheder. Til at begynde med lidt mere end katapulter, træ krigsskib, bue og pil enheder mv kan konstrueres. Men i de mere moderne epoker kan du tilføje stealth bombefly, hangarskibe, tanke, ubåde, missil lanceringer og atomvåben til din militære arsenal. Taktiske atomvåben udslette hele byer.
Men der er mere end én måde at komme sejrrigt i Rise of Nations. Med standard sejr betingelser, du ikke behøver at udslette fjenden nation med din militær til at komme sejrrigt. Hvis du bygger masser af vidundere, og nå et vidunder punkter samlede, så sejren vandt med et vidunder sejr. Eller du kan også komme sejrrigt ved at besætte 75% af kortet område.
Rise of Nations har en stor multiplayer spil pakket fuld af muligheder. I multiplayer spil er der 17 kort, der har en række alternativer terræn. Du kan vælge mellem 18 nationer som Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Kina og Egypten, som hver har et par unikke enheder såsom tyske Tiger Tanks. Den multiplayer mode understøtter op til otte spillere, der kan inddeles i separate alliancer. En række alternative multiplayer modes er inkluderet såsom Assassin, Barbarian på Gates, Deathmatch og Tech Race, hvor den første spiller til at nå et udvalgt ende alder opstår sejrende. Som spillets Game Spy multiplayer server blev lukket ned, kan du nu kun spille mod CPU.
Den multiplayer mode faktisk overgår singleplayer-spillet. For at spillet ikke har nogen historie-baserede kampagner, der er almindeligt indeholdt i andre alternativer såsom Company of Heroes. Som et alternativ har det en Conquer verden spil der ligner brætspillet Risk. Det omfatter et verdenskort delt i grove geografiske dele, som du skal invadere og besejre med dine hære. Når område er invaderet, det skifter til slaget kort, der indeholder alternative scenarier. For hvert område erobrede får du ekstra bonus kort, ressourcer og undere. Men mere kunne have været måske blevet tilføjet, at singleplayer-spillet. Da det kan være færdig og vandt ret hurtigt, betyder det ikke vare så længe.
Spillet indeholder et scenario editor med til at oprette scenarier. Men da det er en editor du indstille scenariet op med det. Et par scenarier, som de spilproducenter kunne have været en god tilføjelse til single player spil.
Spillet kom ud efter folk som Rom Total War omfavnede 3D, men er stadig en stort set flad 2D spil. Grafisk spillet var ikke noget banebrydende, da det først kom ud. Det er minimum hardware specifikationer kræver bare 12 8MB RAM og en 16 MB grafikkort. Imidlertid er de forskellige militære enheder stadig godt animeret, og der er alternative mellemstore modeller for de tre zoom modes. Det er motor er mere et 2D /3D hybird, med enheder afsagt i 3D. Der er også nogle spændende nukleare eksplosion effekter, der lyser dine byer efter missilerne lanceres.
Rise of Nations har et orkester-tema soundtrack. Det omfatter 26 alternative baner i alt, som er af en klassisk sort, som udføres af det nordvestlige Sinphonia. Ikke alle spor virkelig synes at have en militær tema.
Selvom dets singleplayer kampagne spil er en smule begrænset, med ingen historie-baserede kampagne, Rise of Nation store multiplayer-mode er sjovt. Samlet set er det et poleret spil titel og et godt alternativ til Age of Empire spil. Mens Rise of Nations ikke længere har et spil site, som det er blevet spottet på Steam database det kan være indstillet til en genudgivelse på Steam.