Spil Guider > moblie spil > omfattende > Mirror Edge - PC anmeldelse

Mirror Edge - PC anmeldelse

Mirror Edge er et af de spil, der har potentiale til at blive store franchises eller gå direkte ned i toilettet. Det hele afhænger af publikums reaktion, fordi produktet er godt gået, komplette og generelt underholdende. Selv om jeg ikke vil vove at foretage forudsigelser om Tro og Mirror Edge fremtid, vil jeg forsøge at fortælle dig, hvor behageligt kan være at spille en enkel, godt gået game.Initially leveret til konsoller, Mirror Edge koncept (dybest set en første person platformer ) forekom mig som en mere egnet til musen & amp; tastatur spil, og det er derfor, jeg har besluttet at vente på pc-versionen. Heldigvis var det helt værd at vente, og uden at drage forhastede konklusioner, musen & amp; tastatur gameplay er faktisk top. Men mere om dette lidt senere, da vi er nødt til at kende historien kogte Dice for spillet.

Mirror Edge bogstaveligt sætter dig i skoene af Tro, en parkour pige, som er en budbringer for en organisation, der har én større mål for øje: frihed for kommunikation. Det lyder mærkeligt, men da spillet foregår i en by, hvor folk bliver overvåget hele tiden, og ytringsfriheden er ikke større end friheden af ​​en løve fanget i et badeværelse, vil tingene snart give mening. Som Tro, spillets heltinde, bliver du nødt til at levere beskeder til revolutionære grupper, spare kolleger budbringere og ... ja, alle mulige ting, mens du prøver at være opmærksom på de drejninger i scriptet.

Men selv om et stærkt element, spillets historie er ikke den ting, der vil holde dig i gang, men gameplayet selv, som siger meget om Mirror Edge kvalitet. Dybest set, vil du tilbringe det meste af din tid kører på hustage og bygninger, hoppe og glidende, klatring højere eller kryber sammen ventilation områder. Hvilket i første omgang ikke ud som det mest spændende ting at gøre, ikke? Især i en første person visning, som synes ganske uhensigtsmæssig tilgang til genren

Heldigvis er alt gjort næsten fejlfrit og har du tid i dit liv:. Hurtigt nok vil du blive fanget i en intens, lynhurtige løb, der finder sted på hustage, teste dine reflekser og hurtighed. Den første person visning, som sandsynligvis vil tilbyde dig nogle hovedpine i de første få minutter vil snart blive din anden natur og de ekstremt let, men brugbare kontroller vil hjælpe dig med at holde på at gå uden unødvendige problemer.

Dybest set og op til en punkt, det er Prince of persisk i første person - lidt mere intens spil, selvom og meget nemmere at håndtere. Jeg er på ingen måde den mest kvalificerede gamer når det kommer til sådanne spil, men stadig jeg mestrer kontrollerne i Mirror Edge hurtigere end i noget andet lignende spil - og det er fantastisk! Også takket være det ekstremt godt gået første person synspunkt, du vil simpelthen "føler" hver hoppe, hvert efterår og hvert spring du tager (hvoraf mange er sande "spring af tro"), vil gøre dig bide din underlæbe.

Men denne fejlfri gameplay begrænset af en utrolig kedelig kamperfaring. Selvfølgelig Mirror Edge er ikke et kampspil og på ingen måde en first person shooter, men så længe sådanne elementer blev gennemført, ville det ikke have ondt, hvis de blev gjort lidt mere omhyggeligt. Eller i det mindste en smule mere spændende (jeg mener, det er Dice vi taler om!). Derfor skyderi er slet ikke tilfredsstillende, ubevæbnet kamp er slet ikke effektivt eller givende, især når flere fjender er involveret, og selv om du kan (og bør) generelt undgå kamp, ​​er der visse stadier, hvor du ikke har nogen anden mulighed end at kæmpe, og du vil helt føler begrænsningerne. Heldigvis, de spørgsmål er ikke alt for dårlig og ikke på alle deal breakers.

Der er andre ulemper, også. Den første person perspektiv er en af ​​dem: trods fordelene præsenteret før, det er også sådan begrænsende: visningen er begrænset til den for første persons perspektiv, og der kan være øjeblikke, hvor du bliver nødt til at stoppe op og se sig omkring for næste rød plet eller værre, gå til "trial and error teknik". Du vil gøre din andel af blinde hop og gætte arbejde hele dit eventyr, og alt sammen på grund af den begrænsede opfattelse tilbydes af den første person synspunkt. Selvfølgelig kan dette betragtes som ekstra realisme til spillet, for hvis du var en virkelige liv Faith (eller hvad) Jeg tvivler du ville have set mere end Dice kan du. Men det er ikke det virkelige liv, og der kan være en smule frustration involveret hver her og derefter.

Det største problem med Mirror Edge er dog dens længde. Det er en utrolig korte spil (mindre end 7-8 timer), og selvom der er en slags en replay værdi af kampagnen og selvom der er multiplayer løb og tidskørsler, ville det har stadig nydt mere fra en længere kampagne.

visuelt er spillet virkelig godt gået og Mirror Edge leverer nogle meget detaljeret grafik - måske lidt for farverige til min smag, men stadig meget godt gået. Niveauet design er også stor, og selv om du dybest set vil følge en på forhånd planlagt rute, vil du føle, at du går den måde, du vælger.

Lyden er også utroligt, og det tilfører værdi til spillet: Faith ånde bliver tungere, som hun løber, kan du høre tøj knitrende, kan du høre vinden blæser i dit ansigt (og næsten føler det), og du vil helt sikkert nyde soundtracket, en ambiental elektronisk én - selv jeg elskede det !, selvom jeg ikke er den største fan af elektronisk musik

ConclusionDespite er kort, Mirror Edge leverer kvalitet - høj kvalitet - og det er helt klart et spil værd at spille. Den er fejlfrit udført og begrænsningerne i den første person visning vil ikke kunne mærkes på alle, da du altid vil køre og køre og køre, forsøger at finde vej ud af problemer, forsøger at slå dine egne optegnelser, forsøger at være bedre. Det er intens og spændende og fattige kampoplevelse bliver aldrig en aftale breaker. Så har Tro på Mirror Edge og give det en chance. Du vil sandsynligvis blive overrasket
Final bedømmelse:.

Forvirret? Lær mere om vores bedømmelsessystem!