Spil Guider > moblie spil > omfattende > Ceville - PC anmeldelse

Ceville - PC anmeldelse

Eksperter måske hævde, at det punkt, og klik eventyr genren er død (eller døende), men jeg mener stadig, at derude vi stadig har kvalitet udviklere skaber kvalitet spil for de mere old school spillere til at nyde. Et sådant tilfælde er Ceville senest peg og klik adventure spil udgivet af Kalypso Media, en titel, der kommer tilbage til det grundlæggende og giver os med tonsvis af sjov

spillets historie er enkel og morsom:. Middelværdien , grusom koldblodige tyran Ceville, herskeren af ​​den ellers fredelige kongerige Faeryanis bliver tvunget af de oprørende folk til at flygte riget. Kun hvis han kunne! Fordi han sidder fast der, selvom, står to forfærdelige alternativer: at se rige Faeryanis regeret af den godhjertede dronning Gwendolyn eller den forræderiske og endnu mere ondt (end Ceville) Basilus. Som du kan forestille dig, hans eneste mulighed nu er at redde dagen. Og du kommer til at hjælpe ham.

Ligesom de fleste af de nyligt frigivne adventure spil, Ceville er også en 3D-titel, men en, der stadig formår at lade de ældre spillere føler sig som de spiller en 2D spil . Så selvom at levere op til dato visuals og stigende til de standarder (med hensyn til kvaliteten af ​​grafikken), udviklere Realmforge Studios stadig formår at levere en noget old-school, klassisk peg og klik eventyr, bare perfekt efter et møde i skydning eller rollespil i andre mere voldsomme verdener.

i modsætning til andre peg og klik eventyr, Ceville er en ret let at fuldføre en, mangler de absurde puslespil løsninger eller de tonsvis af skærmbilleder, du nødt til at rejse for at komme fra punkt A til punkt B. men "nemme" betyder ikke, at du ikke vil blive udfordret med quests i spillet - du vil, men du vil nyde at finde de løsninger og søge efter de nødvendige genstande, da alt vil give mening . Endnu mere, takket være en forenklet, men komplet interface, vil du ikke behøver at beskæftige sig med tonsvis af knapper eller endeløse mulige kombinationer (aka blindt klikke objekter for at se, om noget virker ud).

Det meste af den tid, du vil rejse rundt, indsamle alle mulige emner, kombinere dem og oplåsning næste kapitel: ikke en umulig opgave og slet ikke kedeligt, fordi en af ​​de største styrker i spillet er dens humor. Humoren i Ceville er klassiske og det giver mening, så ikke forvente at se nogen "Scary-film" slags dumme vittigheder, herunder opkast, afføring og så videre. Nej, den humor i Ceville er høj kvalitet, det har stil og beviser endnu engang, at for at få et godt grin, du har brug noget, men nogle store linjer. Tilføj til, at masser af referencer til andre kult videospil, samt skøre objekter placeret i de mærkeligste steder (ligesom en jukebox i tortur kammer eller en mus kæledyr i en fængselscelle), og du vil have alle de grunde til at have en stor tid med spillet.

Faktisk kan jeg gå så langt som at sige, at bortset to store og et mindre problem, spillet er perfekt, fejlfri og en skal spille. Det største problem er quest-relateret. Nogle gange (heldigvis ikke ofte!), Vil du simpelthen går i stå, fordi det element, du er nødt til at interagere med er ude af syne (eller meget, meget godt skjult), kørsel du gale og i betragtning af at der er en fejl eller noget, der stopper dig fra at spille. For at være ærlig, hele spillet havde jeg til at tjekke en gennemgang for spillet at være i stand til at fortsætte - og jeg var altid fast grund af en dårligt placeret objekt. Så blive advaret!

For det andet er der nogle mindre kamera problemer, undertiden kameraet har en vilje af sin egen og blot gør dit liv som en kort legged tyran endnu vanskeligere, men det er ikke en aftale breaker, i enden. Og endelig kan et andet problem (for nogle) være den relativt korte længde Ceville, som jeg tror kan nemt færdig i 9-10 timer.

Men du vil have alt hvad du kunne bede om i et punkt, og klik adventure spil: flere figurer at spille med, scener, hvor du bliver nødt til at tænke hurtigt og finde den løsning, indtil tælleren når nul (men bare rolig - hvis det gør, og du er ikke færdig, kan du starte forfra) og generelt en stor verden, en stor script og nogle store, elskelige figurer.

visuelt Ceville er også sjovt, og selv om det ikke giver nogle fantastiske special effects, de skinnende, farverig grafik gør et stort job og passe billedet særdeles godt. Personerne ser godt, er sjove og du vil sjældent har grund til at kritisere nogen af ​​visuals. Det samme kan siges om lyden aspekt, med en generelt god, over gennemsnittet stemmeskuespil og nogle gode melodier til at holde din virksomhed.

ConclusionAll i alt, Ceville er et fantastisk spil, og det har været temmelig lang tid da jeg havde sådan sjovt at spille en peg og klik eventyr. Dens humor er simpelthen fantastisk, og sødmefyldt velsmagende og du vil spille grine og grine spille det meste af tiden. Scriptet er stor, tegnene er sjovt, og du vil sjældent har grund til at vende hovedet væk fra skærmen. Realmforge og Kalypso gjorde et stort stykke arbejde, og jeg er sikker på, at hvis vi kommer til at modtage endnu flere produkter som Ceville, den peg og klik eventyr genren får genfødt som en Phoenix
Final bedømmelse:.

Forvirret? ! Lær mere om vores bedømmelsessystem

Eller finde ud af hvad andre sagde: Metacritic TestFreaks