Spil Guider > moblie spil > omfattende > Risen - PC anmeldelse

Risen - PC anmeldelse

Jeg er en stor fan af den gotiske serie - en af ​​de meget få serier, der holdt mig spille indtil 05:00 om morgenen, for et par dage i træk ... Du kan forestille dig, hvor glad jeg var for at høre, at Piranha Bytes, udviklerne af gotisk, har besluttet at bringe os en ny oplevelse via et nyt spil: Risen. . Jeg fik spillet, jeg har spillet det, og nu kan du læse mit indtryk

Spillet begynder med din karakter og en smuk pige ved navn Sara snigende omkring et skib midt i en imponerende kamp: en Inquisitor , en meget magtfuld troldmand og en Titan, der viser sig at være endnu stærkere og ødelægger skibet. Minutter senere din karakter vågner omgivet af døde kroppe, for at finde ud af, at kun ham og Sara havde overlevet ulykken og ankom på en lille ø - Faranga. Og det er her dit eventyr begynder

Meget snart vil du finde ud af, at alt i verden af ​​Risen ser ud og føles som en moderniseret og lidt forbedret verden af ​​gotisk:. Fra visuals til dialogerne, fra de forskellige fraktioner til quests og endda plottet, alt er gotisk. Og det er ikke en dårlig ting, især hvis du elskede serie i første omgang

Derfor, i Risen du vil have den samme progression som i den første gotiske serie:. Din navnløs helt (ja, din karakter har ! intet navn, igen), vil komme til at vælge hans fraktion ved at udføre quests for dem: slutte sig til Dons mænd, krigere og tyve uden begrebet moral og uden nogen forestillinger om magi; slutte sig til krigere i bekendtgørelsen, der blander personale kæmper med grundlæggende magiske viden; eller blive en komplet troldmand af Ordenen. Du vil normalt modtage quests fra både bekendtgørelsen og Don mænd på første og du vil lære mere om hver fraktion, hvilket gør det lettere for dig at vælge. Dog ikke forvente nogen hjerte bryde eller faste historier bag nogen af ​​de fraktioner -. Det hele holdes på et minimum for at lade dig spille mere

Hvad jeg elskede om Risen var, at trods mangel at bringe noget nyt til genren eller til dem, der elskede gotisk, det gjorde alting helt rigtigt: antallet af fejl er minimal, quests er ganske varieret og nogle af dem er en ægte glæde at fuldføre, spilverdenen er enorme og progression sats ikke forbavsende hurtigt, derfor giver dig mulighed for at udforske alle de skjulte huler på spillets kortet for at få det ekstra niveau.

Combat er også lidt mere udfordrende end det var i gotisk og våben specialisering er et must, hvis du ønsker at lykkes, men jeg finder også magi ganske nyttigt, så jeg kraftigt vil foreslå imod at deltage i Don mænd, hvis du ønsker at have flere muligheder end blot den skarpe klinge af øksen! Og hvad Risen gør virkelig stor balancerer spillet: du kan ikke bare tage til skoven, så snart spillet starter, fordi du er helt sikkert død. Du bliver først nødt til at gå i byen (eller først til Don mænd) og søge om hjælp, lære et par ting først, få dig en ordentlig sværd og måske nogle rustning og først derefter tør gå ind i skoven.

Hvad jeg ikke kunne lide her, selvom det sandsynligvis vil hjælpe spillere, der kan lide at gøre en smule udforskning på et lavt niveau, var, at havnebyen, sandsynligvis det første sted, du vælger at besøge, bogstaveligt holder sine porte lukket og din karakter vil ikke få lov til at komme ud, indtil en fraktion blev valgt, og et par niveauer er allerede steget under sit bælte. Det kan være realistisk, men det dræber den sort enhver ny spil bør tilbyde (jeg taler om sort fra et visuelt synspunkt, ikke bekymre dig om de quests, de er alle unikke, og du vil have en ganske håndfuld at løse)

Grafik-wise, Risen er en glæde at se, ligesom alle de spil skabt af Piranha Bytes, og du bør forvente disse stumper af magi, der vil simpelthen gøre dig stoppe og beundrer:! en vidunderlig kaskade, udsigten fra toppen af ​​en klippe, den skræmmende skov under en kraftig storm ... alle disse tilføje til spillets samlede værdi, samt fejlfri lydeffekt. Personligt har jeg ikke bliver en stor fan af soundtracket, men det var ikke foruroligende, så jeg vil lade det være.

Konklusion

Risen er en vidunderlig omgang RPG-fans og de fleste især fans af den gotiske serien vil elske. Det har ikke den bunke bugs fra tidligere serier, det er konsekvent og charmerende, det er udfordrende og ganske langvarig. Desværre er det største fordel - at det er en meget gerne gotisk - er det største ulempe. Der vil være øjeblikke, hvor du vil føle, at du spiller en genindspilning og ikke et helt nyt spil og indstillingerne, tegnet navne og stemmer og samlet hele spillet vil lyde, føle og være ligesom gotisk fra et andet perspektiv og i en anden verden. Igen, for mig, var dette ikke en biggie: jeg faktisk elskede det, fordi jeg mener, den gotiske serie at være den bedste i historien om RPG'er, men det kunne slukke nogle

Men samlet set hvis. du er en fan af RPG-genren, og du ønsker en langvarig, udfordrende spil med fremragende grafik, en stor karakter progression og masser af fjender, der er i en enorm verden, Risen er et must købe
Final bedømmelse:!

Forvirret? Lær mere om vores bedømmelsessystem!

Vil du købe dette spil? Få det fra Amazon.