Spil Guider > videospil > alle video game > 'De Blob 2' anmeldelse

'De Blob 2' anmeldelse

Spil Rant Ryan Blanchard anmeldelser de Blob 2

I løbet af de sidste par uger, vi har set udslip af ganske få store titler. Uanset om du er en fan af første-persons skydespil som Killzone 3 fotos og Bulletstorm
eller kæmper spil som Marvel vs. Capcom 3 fotos, spillerne har haft en masse at holde sig travlt med. Det er ikke overraskende, for de mindre spil udgivelser falder gennem revner og forbi de fleste gamere 'radarer.

En sådan spil, der nærmede udgivelse med meget lidt hype og næsten ingen mainstream mediedækning er de Blob 2
. Mens det første spil i serien debuterede på Wii tilbage i 2008, modtager ros for sin unikke stil, de Blob 2
er her og har gjort sin vej til Xbox 360 og PS3. Siden det første spil fokuseret så meget på sin særegne stil, vil den øgede magt Xbox 360 og PS3 tillade serien til at udvikle sig, eller skal det have opholdt sig eksklusivt til Nintendo?

Historien om de Blob 2
er enkelt. Efter begivenhederne i det første spil, med kammerat Sort blevet besejret, vores helt Blob begynder at lægge mærke til, at farven på verden langsomt bliver fjernet igen. Mens der er ingen tegn på kammerat Sort trykfarve viser op og alt er hurtigt ved at blive farveløs. Ejendommeligt nok, det er alt forekommer som Prisma City holder et valg med en mystisk mand ved navn Papa Blanc kører til kontor. Ikke overraskende, det er Blobs nemesis kammerat Black i sin nye ordning for at fjerne al farve fra verden. Det betyder, at Blob skal tage på gaderne i Prisma By maleri farve tilbage til verden omkring ham for at redde de hjernevaskede borgere og vælte Papa Blanc.

Mens spillets plot er langt fra mindeværdig, er det stadig giver i det mindste nogle motivation til at holde gå gennem hver af de faser. Jeg kan stadig ikke hjælpe, men føler, at de spildte en potentielt underholdende plot dog, som tanken om en korrupt politiker hjernevask borgerne i en farverig byen for at opfylde sin dystre dagsorden fjerne al farve kunne virkelig have været konkretiseret til noget ganske interessant.

Ser man på spillets grafik, vil du sandsynligvis ikke blive overrasket over først. Mens det er på ingen måde en dårlig leder spil, der er så mange spil derude, der blæse det væk. Hvad du vil bemærke er imidlertid spillets unikke stil. Niveauer vil begynde blank med alt enten hvid eller sort. Som du absorbere maling og udforske byen selv, vil du begynde at vende tilbage farve til dine omgivelser. Ved at trykke en bygning, træ eller skilt, vil din absorberet farve derefter overført til objektet, hvilket bringer den til live og returnere byen til sin tidligere herlighed. Det kan ikke virke som meget i starten, men som du gør din vej gennem hvert niveau, dine omgivelser virkelig kommer til live, og mens den grafiske troskab ikke kan være førsterangs, det virkelig føles givende at se tilbage på en sektion af byen, der engang havde været helt hvid og i stedet se det fyldt med liv og din egen personlige farver. Dette er uden tvivl en af ​​de mest farverige spil jeg nogensinde har fastsatte mine øjne på.

Selvom jeg nyde dynamikken i byen, som du langsomt bringe det tilbage til livet, det hele begynder at bære på dig som du bemærker at de steder deler mange af deres elementer mellem hinanden, hvilket gør de senere niveauer synes alt for lig dem tidligere i spillet. Par dette med nogle ligegyldige teksturer og du står med en meget blandet grafisk præsentation. Det kan imponere i de tidlige dele af spillet, men de Blob 2
virkelig kunne have haft fra mindre gentagelse blandt de elementer, der udgør Prisma City og i betragtning af den magt Xbox 360 og PS3, jeg forventede mere ud af det visuelle og sort.

Desværre gameplayet lider også af den samme hovedproblemet som grafikken. Mens du vil starte spillet at have det sjovt som du bringer farve tilbage til Prisma City, vil det ikke tage lang tid, før du begynder at føle som om du netop havde afsluttet den aktuelle opgave. Der er bare ikke nok variation i gameplayet. Det er ikke til at sige, at hvad der er der er ikke sjovt, fordi det virkelig er en masse sjov i starten, men hurtigt nok, tingene begynder at blande sammen, blive alt for velkendte.

Med hensyn til hvad er der dog, du tage kontrol over Blob og har til opgave at absorbere maling i hele byen for at bringe farve tilbage til dine omgivelser, om ved at rulle hen over jorden, hoppe og væg kører på bygninger, eller ved at køre ind i objekter og Prisma by borgere spredt om jorden . Mens alt dette virker meget enkel, og det er, er der også nogle power-ups, der kan anvendes for at opnå uendelig charge angreb eller aktivere en regnbue af farver. Som jeg sagde tidligere om, mens det er sjovt for de første par niveauer, den handling at gøre de samme mål igen og igen, at skulle male visse bygninger bestemte farver bliver kedeligt efter et stykke tid. Side-scrolling segmenter er også blevet tilføjet i et forsøg på at tilføje flere forskellige til gameplayet, men som alt andet, de også bliver gentagne efter et par niveauer.

En ting, der virkelig imponeret mig var dog lyddesign. Som du gør din vej gennem hvert niveau, vender tilbage farve til Prisma City, vil du hurtigt opdage, at dine handlinger er afspejlet i spillets musik selv. Afhængigt af hvilken farve du bruger til at male tingene med, vil forskellige elementer føjes til soundtracket. Som du rulle rundt maleri huse brune, ridser af en pladespiller gøre deres vej ind i musikken, mens den orange farve bringer en beroligende horn sektion. Det er her meget af min glæde kom fra. Mens kampen fik snarere gentagne, ville jeg finde mig selv rulle rundt og eksperimentere med de forskellige farver for at se, hvordan de påvirkede den overordnede lyd af spillet. Det er noget, jeg virkelig gerne vil se fra flere spil. Selv om det er almindeligt for dine handlinger i spillet til at påvirke verden omkring dig, det er ikke meget ofte, at dine handlinger er oversat til i lydbillede af spillet.

gameplay, grafik og helt sikkert den sort kan mangle i de Blob 2
, men det er ikke til at sige, at det ikke er en fornøjelig spil. Jeg nød faktisk det ganske lidt. Problemet med det er, at det bare ikke har nok indhold til at berettige sin pris. Jeg havde en masse sjov at udforske og farve byen og absolut elskede den måde spillerens handlinger oversættes til spillets lydbillede, men det sjove varede kun så længe. Snart nok, jeg begyndte at få kede af at gøre de samme mål igen og igen. Hvis du leder efter et familievenligt spil med en stil alle sine egne, bør du helt sikkert tage et kig på de Blob 2
gennem udlejning, men du bør ikke gå i forventer en oplevelse, der vil vare dig for uger nede ad vejen.

de Blob 2
er nu tilgængelig på Xbox 360, PS3, Wii, og Nintendo DS.