Spil Guider > videospil > alle video game > 'Runespell: Overture' Review

'Runespell: Overture' Review

Game Rant Ryan Blanchard anmeldelser Runespell: Overture

I havet af tilgængelige videospil på markedet, kan det undertiden være svært at finde en virkelig oprindelige koncept. Mens generiske første-persons skydespil er en skilling et dusin, det er forfriskende at se et spil, der ikke har noget imod at prøve noget nyt. På grund af risikoen forbundet med at bryde væk fra det sædvanlige, er der mange udviklere, der har tendens til at vige tilbage fra ideen. Der er andre udviklere selv, der ser dette som en udfordring og satte sig for at lave et spil, der virkelig føles nye. Runespell: Overture
er et sådant spil

Som det første tilbud fra udvikleren Mystic Box, Runespell:. Overture
blander to usandsynlige genrer og med succes skaber en spiloplevelse, der virkelig føles frisk. I sin kerne, Runespell: Overture
er et RPG, så du kan krydse et verdenskort, som du besøger landsbyer, tale med beboere i verden og komplette quests. Hoppe i kamp om, mekanik poker bliver spillets omdrejningspunkt, der kombinerer kort i hænderne for at håndtere skader på din fjende.

Ved første æglæggende øjnene på spillet, vil du straks bemærke, at en masse omsorg blev lagt i at sikre, at tingene ser smukt. Mens det trækker på velkendte fantasy troper, kunsten alle i hele spillet er fortræffelig. Ikke alene er det ren og tydelig, men det behøver ikke at tage nogen af ​​spillerens opmærksomhed væk fra resten af ​​spillet. Snarere, det virker med spillet for at hammer hjem fortællingen og supplere spillets kamp

Med hensyn til spillets fortælling, Runespell:. Overture
placerer dig i kontrol over en mystisk fremmed kaldet Changeling , der rejser gennem en alternativ tage på middelalderens Europa, hvor monstre køre grasserende og magi er hverdagskost. Da Changeling gør hans vej gennem fjendtligt miljø, kommer han på tværs landsbyer fyldt med mennesker, som han kan tale med for at lære mere om verden, og i sidste ende afsløre hemmelighederne omkring hvem og hvad han egentlig er.

Spillets historien er fortalt gennem tekst-baserede dialog mellem tegn før og efter kampe, der giver spilleren mulighed for at vælge, hvordan deres karakter reagerer. Disse valg gøre noget for at ændre strømmen af ​​spillets historie selv, og de kan springes helt at springe lige ind i handlingen. Dette er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men ved at tilbyde alternative narrative stier for spilleren, ville det føles som om de var i mere kontrol af historien.

Det er af denne grund, at selv om plottet, der udfolder sig er interessant og værd at følge til det sidste, illusionen om valg stadig ikke hjælper at fjerne afbryde, at spillerne vil føle om Changeling. For nogle kan det virke til spillets fordel, da det er præcis, hvordan tegnet føles om verden og mennesker omkring ham. Men for andre kan plottet ikke formår at virkelig fordybe dem

Heldigvis selv, om du finde plottet overbevisende eller ej, det bare fungerer som en metode til at bryde op Runespell:. Overture
's ekstremt fornøjelig core gameplay. Det spiller i meget på samme måde som Puzzle Quest
gør, i at både du og din modstander har en avatar med et sæt af statistik og færdigheder, som kan anvendes i hele kampen. Hvor det adskiller er, at i stedet for at matche grupper af lignende ikoner, Runespell: Overture
opgaver du med at manipulere bunker af kort for at skabe pokerhænder

Hver spiller har syv stakke af kort foran dem. , let ses af deres modstander. På din tur, er du i stand til at gøre 3 bevæger sig, mens du arbejder hen imod at skabe en pokerhånd med fem kort, som dikterer, hvor meget skade du vil påfører din fjende. Den twist er dog, at i løbet af din tur, kan du hente din modstanders kort i tillæg til din egen. Så længe der kun er et enkelt kort med billedsiden op i en given bunke tilhører din modstander, har du mulighed for at føje den til en af ​​dine egne stakke. Det betyder også, at din modstander kan gøre det samme, når det drejer sig tid til deres tur.

Som spil skrider frem, og stakke af fem face-up kort er oprettet, kan du derefter frigøre dem på din modstander for at skære væk på deres sundhed. Dette skaber også Rage Point for begge spillere, som kan anvendes for at gøre brug af specielle evner, som du har tildelt før de går i kamp. Disse kan variere fra begrænset anvendelse færdigheder købt i butikker evner udført af dine partnere, der springer i kampen for at hjælpe dig ud.

Selvom der er ingen tvivl om, at spillerne vil have deres egne forbehold med hensyn til gameplay, er det faktisk en yderst underholdende setup der belønner strategisk tænkning, selv om AI kan være temmelig straffe til tider. Den involverede strategi forstærkes yderligere ved at tillade spillerne at udstyre et sæt særlige kort før kamp, ​​dikterer ikke kun som magi de kan bruge, men hvad passive evner de vil gøre brug af. Dette gør det muligt for spillere at nappe deres play-stil til bedre konkurrere mod fjenden ved hånden.

Disse færdigheder, kombineret med den tilfældige karakter af kortene betyder, at ikke to kampe er det samme. Helt fra begyndelsen af ​​spillet til slutningen, du aldrig føler at du eller din modstander overgå hinanden, så der er en konstant kamp om sejren, som gør hver kamp lige så spændende som den sidste. Trods dette dog med spillet kredser omkring en enkelt gameplay koncept, uanset hvor godt henrettet, nogle spillere vil helt sikkert klage over, at det er gentagne

Selvom det kan være sandt for nogle, Runespell:. Overture
trækker på de grundlæggende begreber, der har gjort Popcap så vellykket. Selvom gameplayet, der er på skærmen forbliver stort set uændret i forhold til begyndelsen af ​​spillet til ende, det virkelig vanedannende kampen er, hvad der vil holde spillerne kommer tilbage. Der er ingen tvivl om den utrolige mængde af polish som Mystic Box har formået at presse ind i spillet, og det er tydeligt i hver eneste af spillets facetter

Selv om det ikke kan appellere til alle, Runespell:. Overture
held gifter sammen to genrer, der ellers ikke ville synes at passe. Alle spillets elementer - fra visuals til narrative at gameplay - føler sammenhængende og kommer sammen for at skabe en utrolig vanedannende og underholdende spiloplevelse. Selvom nogle spillere kan være slået fra af den tilsyneladende repetitive karakter af kampen, Runespell: Overture
er det perfekte eksempel på en "endnu en turn" mentalitet, der vil holde du kommer tilbage efter mere længe efter, du har afsluttet det historie

Runespell:. Overture
er nu tilgængelig på PC og Mac via Valves Steam distribution service.