Spil Rant Jacob Siegal anmeldelser Frugt Ninja Kinect

har formået at holde sin jorden med iPhone mega-hit Angry Birds
i temmelig lang tid - og nu, ligesom Rovio før dem, Halfbrick Studios udvider sin mest populære titel til flere platforme, herunder Kinect-kompatible Xbox 360 er overalt.

Vi fik en lille smule af hands-on tid med titlen på E3, og selv med den begrænsede gennemspilning, var det klart Frugt Ninja Kinect
havde et enormt potentiale til at fungere som en fantastisk fest spil, og muligvis en af ​​de eneste grunde til at eje en Kinect (bortset Child of Eden
, naturligvis). Men efter sådan en vildt vellykket og overraskende Summer of Arcade, betyder Frugt Ninja Kinect
stadig holde op? Læs videre for at finde ud af.

Jeg har aldrig været en stor fortaler for bevægelseskontrollerede spil i nogen form eller mode. Wii, selvom det har givet utallige timers unikke og originale underholdning, har det meste faldet-kort af sit potentiale på grund af sin afhængighed af bevægelse kontrol gimmicks. The Move og Kinect var, velsagtens, mindre inspireret - og put-off en masse spillere med det samme, inklusive mig selv. Kun når udviklere tænke uden for motion-styreboksen kan spillerne virkelig se potentialet i platformen - og uden spørgsmål, Halfbrick lykkes med Frugt Ninja Kinect

Den velkendte farvepalet og finurlig score give. det første indtryk, at dette kan være noget mere end en straight-forward port af iPhone top-sælger. Frugt dækker menuskærme, spændt afventer deres forestående undergang, men små aflæser af fingeren er ikke længere nok at besejre disse saftige og lækre, fjender. I stedet vil menneskehedens eneste forsvar kræver meget større og mere pinlige gestus: swingende, flailing arm bevægelser. Heri ligger det primære problem, og ironisk nok, glæden i Frugt Ninja Kinect
.

Vildt skære på frugt kan lyde fantastisk på papiret, men i praksis kan det være ganske besværligt. Leger med venner i rummet kan være ubehageligt - og spiller alene, med en fuld krop investering i high scores, kan forårsage en hektisk stigning i angst. Som et resultat, i første omgang, er det svært at forestille sig, hvordan en sådan en mærkelig form for gameplay kunne egner sig til en tilfredsstillende og tilfredsstillende oplevelse. Dette kan lyde dramatisk, men ignorerer frygten for eksterne seere og vildt scoringer, samt komplette opgivelse af forventningerne, er nøglen til at nyde Frugt Ninja Kinect
.

Spillet indeholder flere forskellige tilstande til at vælge fra, herunder den velkendte Classic, Arcade, og Zen Modes. Hver har sin egen simple regelsæt, for det meste kredser omkring konsekvenserne af spillerens opmærksomhed på udskæring. Enhver Frugt Ninja
alums vil føle sig hjemme i hvad hver tilstand har at tilbyde

klassisk mode giver spilleren en ubegrænset mængde af tid til at skære så mange frugter som muligt -. Med tre savnede frugt (eller en strejke til en bombe) slutter spillet.

Arcade mode gange spilleren i 60 sekunder og udfordrer reoler op på så mange point som muligt og samtidig undgå -10 point bomber, der ikke alene trække fra spillerens score, men også rydde skærmen af ​​skærbar æbler, appelsiner, bananer og granatæbler. Arcade Mode omfatter også bonus bananer, der kan bremse tid, dobbelt combo score, eller frigøre en frugt vanvid over skærmen

Zen tilstand ligner Arcade, men der er ingen magiske bananer eller bomber -. Kun åben sæson på seedede edibles i 90 herlige sekunder.

En af de mest underholdende og bæredygtige nye funktioner er den konstante og stadigt skiftende Challenge mulighed. Hvis venner har nået en vis høj score i deres respektive eksemplarer af spillet, vil spilleren blive udfordret til at overhale deres score på ranglisterne. Ellers hver gang spillet starter op, eller en tidligere udfordring er mislykkedes, opstår en ny udfordring med det samme. Disse udfordringer varierer i vanskeligheder, men tjener det vigtige formål at forsikre spilleren opretholder en vis grad af færdighed med titlen
Dette er bestemt ikke en hård spil at samle op -. Men beherskelse kræver mere end et par aflæser . på skærmen

selvfølgelig multiplayer er endnu en gang værd at nævne - især efter vores lovende eftersyn på E3. Frugt Ninja Kinect
tilbyder kooperative og konkurrencedygtige multiplayer modes og begge mere end tjener deres formål som hurtige og effektive partyspil, der viser off mulighederne i Kinect - uden at støde den afslappede publikum. Frygten for afklapsning hinanden for hver æble, der fløj hen over skærmen forsvinder hurtigt, når det er klart, hvor præcis frugten-lancering (og udskæring) er i løbet af en multiplayer session. Det faktum, at Halfbrick ikke kun klart har talt om alt overdrevet gestus - men løst problemet med præcise kontroller er meget imponerende

På toppen af ​​alt dette indhold, unlockables og resultater ligger rundt om hvert hjørne.. Alt kan forventes fra en Frugt Ninja
spil er til stede, fra baggrunde til klinge effekter, og endda skygge skind, der kan manipulere den måde spillerne og venner vises bag frugten.

Det centrale er at give slip og nyde oplevelsen - dog menusystemet forbliver titlens en mindre-end-poleret hold-over. Efter at have afsluttet en intens spil Arcade Mode, er det højst usandsynligt spilleren vil stå bomstille, indtil menuen med indstillinger vises. Desværre, kan post-game strækker føre til uønskede menuvalg - til tider genstart et spil-mode, der lige var blevet spillet -. Uden nogen tilsyneladende måde til hurtigt at forlade ud eller rette fejlen

At vælge nye vinger og baggrunde også kræver en vildt besværligt og uudgrundelige beskæring bevægelse, at Kinect formår at misfortolke alt for let - hvilket især er mærkeligt i betragtning af den præcision af den faktiske in-game slashing. Disse er ikke beskæftige breakers på nogen måde, og aldrig hæmme den præcise og lokkende gameplay, men de er problemer, der kunne have været udarbejdet før udgivelse. Forhåbentlig vil der være en hurtig patch i fremtiden at squash disse små fejl. Uanset nogen af ​​disse mindre problemer, er dette uden tvivl et nødvendigt Kinect spil for enhver 360 ejerens samling.

Frugt Ninja Kinect
er i øjeblikket tilgængelig udelukkende på Xbox Live Arcade for 800 Microsoft Points ($ 10).