Spil Guider > videospil > alle video game > 'Bodycount' Review

'Bodycount' Review

Spil Rant Robert Keyes anmeldelser Bodycount

I en tid hvor hvert par uger en ny first-person shooter frigives, spillerne befinder sig ivrig for noget frisk, anderledes og nyskabende. Codemasters og udvikler Guildford Studio har forsøgt at gøre netop det med Bodycount
, den åndelige efterfølger slags til Black -
stiliserede shooter til PS2 og Xbox, der tjente kritisk ros for sin præsentation og destruktiv gameplay.

Er Bodycount
levere en ny og innovativ shooter, lykkes Sort
og tilbyder den overfyldte genre et pust af frisk luft? Læs vores gennemgang at finde ud af.

Fra et mekanisk synspunkt, Bodycount
er en kompetent skydespil, men uden for skydning
, titlen gør lidt for spillere der ønsker at købe et spil før efteråret frigivelse sæsonen rammer branchen hårdt. En uforklarlig kampagne med ingen historie, ingen tegn og gentagne gameplay, kombineret med et tidsmæssigt på multiplayer mode gør Bodycount
en ligegyldig skydespil, der gør intet for at skille sig ud fra flokken.

blottet historie om Bodycount
følger en målløs og ansigtsløse soldat, der arbejder som en operativ af netværket, en organisation, der sender spilleren frem og tilbage over Afrika og Asien af ​​hensyn til at ændre farvepaletten af ​​miljøer, gør det samme igen og igen, ofte i de samme genbrugte locales. Det er hele historien, minus en lille drejning i plottet, som ikke vil betyde noget for spillerne.

Regnskabsmæssig op til to våben ad gangen, med nye våben tilføjet til arsenal som missionerne er afsluttet, Bodycount
er om at skyde og gør masser af det. Spillere er også bevæbnet med granater, miner og fire evner, der kan opgraderes og genopfyldes ved at indsamle "intel", i form af kugler, off af døde fjender. Tænk Fable
eller Crackdown
, men uden en væsentlig payoff.

Bodycount
blev udråbt som værende en høj tempo, glem-om-cover , destruktiv shooter og det gør leve op til disse specifikke løfter - til en vis grad. Spillet er stadig tro mod sine arkade rødder gennem sine præsentation og gameplay mekanik, men i sidste ende, foregiver at være noget, den ikke.

Under missioner, er spillerne opfordres til at sende fjender ved at udføre særlige drab, gennem brug af eksplosioner , headshots, bagholdsangreb, skyde gennem dækning osv fortløbende, og derved tjene en punkter multiplikator. Den multiplikator dog ikke meget for at påvirke gameplay, da det bygger, uden at øge mængden af ​​intel indsamlet off Downed fjender. Det er heller ikke ændre resultatet af, hvad spilleren tjener i slutningen af ​​en mission, da der er ingen dybde eller spiller valg, når det kommer til de begrænsede evner og deres respektive opgraderinger. I stedet spillet hårdt dømmer spillerne efter afslutningen med en score baseret på, hvor mange dygtige drab blev optjent under missionen, og karaktererne typisk ender lav ved første gennemspilning, men uanset den lønklasse, intet virkelig ændrer sig. Våbnene låse på forudbestemte faser af spillet, hvilket giver ingen gyldig incitament til at prøve igen i 'Bodycount Mode' for en bedre kvalitet, medmindre du er en fan af den stadigt spændende leaderboard.

Spillets vigtig markedsføring punkt, 'Neddeling, "heller ikke helt leve op til ødelæggelse og mayhem spillet skal holde spillerne investerede. I stedet er de fleste miljøer begrænset i destruktivitet og hvor der er store muligheder for tunge våben til at bringe ned vægge og /eller strukturer, der enten er uforgængelige genstande eller mere skrøbelige forhindringer, som ofte ikke reagerer i forhold til den skade, der behandles. Disse begrænsninger desværre opvejer lejlighedsvis sjov landing en granat kaste, held plante en mine eller skyde sweet spot i et lukket område, hvilket skaber en lille, personlig visning af fyrværkeri i og omkring fjendtlige kombattanter.

For et spil der prædiker og opmuntrer den generøse brug af store mængder ammunition, kunne gøres mere med rippe hinanden dækning. Føler, lyd og vægten af ​​de pistoler er en af ​​de bedre dele af Bodycount
men spillet ikke følger sine egne regler i altødelæggelighed -. Og svage objekter, der skal knuses, er i stedet uforgængelige

i hver mission, Bodycount
pits spillere mod horder af generiske fjender, som er alvorligt mangler i AI og sort. Manglen på polsk i denne henseende kun forværres af ulige musik cue ændringer, tilfældige teksturer fremhæver som om de er noget i spillet af note, og lejlighedsvise usynlige vægge, ikke at nævne en chef, der forsvinder på grund af en fejl under første konfrontation som tvang en gentagelse af hele området (måske, at kun skete med os).

spillet indeholder flere fjendtlige fraktioner, differentieret ved deres visuelle æstetik og våben. Fjender er klassebaseret men uden for den tunge klasse af baddie, er der kun én chef i spillet, med to konfrontationer, der er total letdowns. De boss kampe, ligesom resten af ​​kampen, undlader at fremsende alle standout øjeblikke værd at huske og spillets begrænsede og ubalanceret arsenal af våben vil tvinge spillerne til at holde fast i et eller to våben engang låst op.

Til sin kredit, Bodycount
er i stand til at placere spillere i legitime shootout situationer, hvor modsætning Call of Duty
køre-og-gun stil FPS-titler, er spillerne tvunget til at bruge cover og handel brand frem og tilbage. Dækslet mekaniker fungerer godt, hvis der er nok brugbar cover til at udnytte, men de faktiske ildkampe (selvom ekstremt gentagne) er højdepunktet i spillet.

Spillere, der holder med det vil finde Bodycount
meget udfordrende, selv på normal sværhedsgrad, ofte dø under ildkampe, hvor fjender opfostrede i praktiske steder at flankere afspilleren. Mens den udfordring i sig selv er forfriskende i en vis forstand, at straffen for at skulle starte fra begyndelsen af ​​området er frustrerende og unødvendigt. Checkpoint sparer forekomme i de mest uhensigtsmæssige tidspunkter, og ikke når de kunne være nyttige for spilleren.

Ligesom den manglende single player kampagne, Bodycount s
multiplayer tilbud er ekstremt generiske og uninventive, der tilbyder noget som eksisterende spil allerede tilbyde og i de fleste tilfælde, tilbyde bedre. Der er kun deathmatch, team deathmatch og en co-op modes mod bølger af fjender. Det er for det meste en slog, men ligesom singleplayer-kampagnen, kan spillerne mix-op gameplay med deres evner samt indsamle intel til at købe bedre våben.

større problem med spillets multiplayer tilbud er imidlertid, at de aren ' t meget "multi" på grund af en ikke-eksisterende online community. Spillere, der fejlagtigt køber Bodycount
, håber på en ny og anderledes online oplevelse vil finde sig venter i tomme lobbyer, eller, hvis heldig, i en 1v1 eller 2v2 kamp.

Bodycount
er en én dag leje for hardcore elskere af FPS genren i bedste og ville bedre gøre for en $ 10-15 downloades, at i stedet fokuserer på at lade et par venner spille gennem spillets 17 missioner sammen samarbejdsvilligt, som kunne (burde) er blevet gjort til 5 -6 missioner

Bodycount
er i øjeblikket tilgængelig til PS3 og Xbox 360.

-.