'Orcs Must Die! "Anmeldelse

Spil Rant Andrew Griggs anmeldelser Orcs Must Die

Orcs Must Die
er en ny Xbox Live Arcade og PC spil udviklet af Robot Entertainment, bedst kendt for hit spil som Halo Wars
, Age of Empires II
, og Age of Empires Online
. Orcs Must Die!
bringer nogle kontroversielle drejninger til den gamle skole genre af Tower Defense spil - men, ved at ændre hele vejen tårnet forsvar genre er portrætteret og leveret, har udvikleren taget et modigt skridt med Orcs Must Die eller undermineret hvad der gjorde genren sjov i første omgang?

Orcs Must Die!
ikke forsinke den spiller med lange back-historie eller ubrugelige tutorials. Der er nok historie at holde spillet i bevægelse, og det er nemt at fortælle, at Robot Entertainment havde det sjovt med det, men i sidste ende det har lidt indflydelse på, hvorvidt en spiller vil nyde spillet. Den pacing af spillet er stor. Hver gang titlen begynder at blive for let, det næste niveau præsenterer et frisk scenarie, der vil holde spillerne interesserede, såsom nye fjender, flere ruter for fjenderne til at tage eller flere Rifts at beskytte.

Level design spiller en stor rolle i tårn forsvarsordfører spil. Hvis kortene er for nemt det bliver kedeligt, for kompliceret og spillet kan være for straffende - og efterfølgende frustrerende. ! I Orcs Must Die
de stadigt skiftende fæstninger var sjovt - at gå fra en enkelt etage fæstning med kun Orcs til en multi etagers fæstning med Orcs, Ogres og flyvende fjender. Udviklerne har aldrig gjort at komme rundt fæstningen et problem og gamere vil ikke spilde tid kører op ad en trappe bare at komme til anden sal - i stedet, kan spillere løber gennem en velplaceret portal. Selv om større kort, der kun havde en enkelt etage, er der stadig masser af portaler, der hjælper hurtigt flytte spillere fra én sektion af fæstningen til en anden.

Bortset fra variationerne i kortene, er der masser af forskellige fjendtlige typer at holde spillerne fra blot at bruge de samme fælder igen og igen. Der er grundlæggende Orcs, der for det meste, er let taget ud med velplacerede fælder af enhver type. Små, hurtige fjender som den Kobold Runner blot køre forbi fælder - tvinger spillerne til at jage dem ned og dræbe med bladestaff eller tage dem ud fra en afstand med armbrøst. Den Ogre er gigantiske i forhold til Orc, og hvis spillerne ikke passer på, vil levere en stun slag, der efterlader spilleren tegn sårbar. The Knoll Hunter er hurtig og bevæbnet med sin egen våben, kan hurtigt tage uforberedte spillere ned. Selvfølgelig er der andre tegn også, såsom flyvende fjender i de senere faser, der kræver spillere til at blande op deres strategi.

Gameplay er for det meste består af at dræbe Orcs og tjene point. Hvert niveau består af flere bølger og spillerne starter den første bølge med et sæt antal point for udgifter til fælder. Gennem bølgerne, dræber optjene point, der enten kan bruges på farten eller anvendes mellem bølger. Ved slutningen af ​​hvert niveau, er spillerne også kritiseret - og tildelt kranier. Kranierne kan bruges til at opgradere fælder eller magiske trylleformularer - såsom gulv spike fælder, der beskæftiger mere skade eller hurtigere reload tider. Forsøger at max-out kritikken, og få fem kranier på hvert niveau, er absolut addicting og vil tilføje replay værdi.

Spillet har en anden funktion, vævere. Den Weavers er to forskellige piger, som spillerne vælge imellem i begyndelsen af ​​hvert niveau. Når du har valgt en, er spillere får adgang til en færdighed træ, der giver mulighed for indkøb af yderligere opgraderinger til våben eller fælder

Kontrollerne er et problem, og til tider er for løs -. Hvilket gør det nemt at placere en fælde i en utilsigtet stedet. Disse uheld er nemt fast men irriterende alligevel, især i et spil, hvor spillerne er nødt til at foretage nogle hurtige beslutninger.

Under vores gennemspilning, vi også stødt en irriterende glitch hvor, på den sidste bølge af fjender, en rød prik på mini kortet angivet en resterende bad guy - en fjende, der var ingen steder at finde. Efter nogle søger, blev det opdaget, at fjenden enten var faldet fra eller blev slynget ud fra en bro (ved en af ​​fælderne) og landede i lava, men døde ikke - kræver det niveau skal genstartes. Selv efter ti plus timers spilletid, er det uklart, om der er andre fejl i Orcs Must Die!
Men, for eventuelle spillere, der er let frustrerede, kunne det være værd at vente på en patch før det bliver til tungt investeret.

Samlet set Orcs Must Die!
er en fantastisk tilføjelse til Xbox live Arcade katalog. Robot Entertainment gjorde et fremragende stykke arbejde på at genoplive en gammel genre og tilføje en sjov twist at gøre det føles nyt. Kunsten retning er stor og passer fornemmelsen og stemningen i spillet - og de scener, byder håndtegnede billeder, er absolut behageligt samt. Som et resultat, Orcs Must Die!
Er en konkret køb for hardcore tårn forsvar fans på udkig efter et sjovt spil, der byder på en ny tage på genren.

Orcs Must Die!
er nu tilgængelig i Xbox live Marketplace og vil være tilgængelig til PC den 12. i oktober.